2cv4 of 2cv6

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 528
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

2cv4 of 2cv6

Bericht door verkuilm » zo 27 okt, 2013 23:08

Weet iemand of je op fotos kan zien of het een 2cv4 of 6 is?
Ik heb geen foto van het motorblok want die zie je het gelijk.

Het bouwjaar is 1976

Alvast bedankt
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » zo 27 okt, 2013 23:22

2CV4 geen oliedruklampje af fabriek

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 28 okt, 2013 06:19

Volgens mij heeft een 4tje een special stuur, en een 6 een club stuur.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » ma 28 okt, 2013 08:55

staat er bij een 6 niet het getal 602 op de koeltunnel ergens?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 28 okt, 2013 09:22

Intern is het niet te zien. Je kunt het alleen aan de motor zien.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 28 okt, 2013 10:17

Als je het kenteken weet kun even op de site van de RDW kijken.

Als het een 2cv4 is kan er natuurlijk altijd een andere motor ingezet zijn.
Dus onder de kap kijken is het best.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » ma 28 okt, 2013 14:38

Captain Krimson schreef:staat er bij een 6 niet het getal 602 op de koeltunnel ergens?
Alleen de S6 motoren hadden 602 op de koeltunnel staan. Deze zijn dan ook van rubber. Dus dat zegt niet dat zonder 602 op de koeltunnel het dan een 4 is.

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » ma 28 okt, 2013 14:42

Dyane schreef:
Captain Krimson schreef:staat er bij een 6 niet het getal 602 op de koeltunnel ergens?
Alleen de S6 motoren hadden 602 op de koeltunnel staan. Deze zijn dan ook van rubber. Dus dat zegt niet dat zonder 602 op de koeltunnel het dan een 4 is.
ok, dank je (mijn reactie was zowiezo niet zo zinvol omdat het geen antwoord op de vraag was ;-) )

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » ma 28 okt, 2013 15:19

2cv4 heeft zoals Schroef zegt inderdaad geen oliedruklampje, dus één controlelampje (voor de remvloeistof controle) op het rechter gedeelte van het tellerhuis/dashboard. De rode streepjes op de km-teller staan ook anders dan van een zesje. Voor de rest is het aan de buitenkant niet te zien of het en 4 of 6 is, met uitzondering van het typeplaatje op de kofferklep.
Op het schutbord hoort een typeplaatje te staan met daarop de code AZ-KB, is 2cv4, AZ-KA is 2cv6.

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » ma 28 okt, 2013 15:23

Was ik nog vergeten te zeggen: het stuur is gelijk als dat van een 2cv6, in 1976 is dat origineel een éénspakig stuurwiel. Dus meneer Bert heeft even geen gelijk. :wink:

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 28 okt, 2013 17:00

Bertje heeft wel een beetje gelijk. De 2cv6 had in 1976 een geschuimd eenspaaks stuur, de 2cv4 een bruin quillery (zwaluwstaart) en de 2cv special ook. Het kleine hard plastic stuurtje van de special komt pas een jaar of wat later.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 528
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » ma 28 okt, 2013 17:20

Bedankt!
Het gaat om een franse eend waar ik in geinterseerd ben.
Het is een AZKB dus een viertje.

Maar inderdaad aan het dash kan je het zien. ZIt maar een lampje.
En hij heeft een special stuur en dat klopt als ik het nazoek.
Hij is uit eind 1976 want ook zwart tellerblok.

Tja een vier, niet persee een pre denk ik dan.
Maar mooi en roest vrij en eerste eigenaar ook wat waard.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » ma 28 okt, 2013 21:59

Wat betreft het stuur, is het volgens de folder uit voorjaar 1976 nog iets anders: auto's met als optie stoffen interieur hebben een éénspakig stuurwiel, skai interieur heeft een "special" stuur. Een vroege 76ér heeft een bruin interieur, een model '77 (maar van bouwjaar '76) weer zwart.
Erg zeldzaam in dit geval is het bruine "special" stuur.

Wat betreft de auto, ik zou haar niet laten staan ondanks dat het een viertje is. Een 2cv6 motor en (trommel)bak is zo gevonden. Een originele 2cv4 is wel leuk natuurlijk voor de weggetjes binnendoor maar op de snelweg is het best gevaarlijk.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » ma 28 okt, 2013 22:12

een viertje is helemaal niet gevaarlijk op de snelweg. Zo'n ding loopt als ie goed is ook gewoon 100 of zo. Je rijstijl moet gewoon anders dan met een zesje.

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » ma 28 okt, 2013 23:22

100 als je altijd wind in de rug hebt. Maar als je ook maar wat wind tegen hebt, rij je 70 (in z'n drie). Vandaar de bijnaam "giertje". :D

Plaats reactie