2cv4 of 2cv6
2cv4 of 2cv6
Weet iemand of je op fotos kan zien of het een 2cv4 of 6 is?
Ik heb geen foto van het motorblok want die zie je het gelijk.
Het bouwjaar is 1976
Alvast bedankt
Ik heb geen foto van het motorblok want die zie je het gelijk.
Het bouwjaar is 1976
Alvast bedankt
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
ok, dank je (mijn reactie was zowiezo niet zo zinvol omdat het geen antwoord op de vraag wasDyane schreef:Alleen de S6 motoren hadden 602 op de koeltunnel staan. Deze zijn dan ook van rubber. Dus dat zegt niet dat zonder 602 op de koeltunnel het dan een 4 is.Captain Krimson schreef:staat er bij een 6 niet het getal 602 op de koeltunnel ergens?

2cv4 heeft zoals Schroef zegt inderdaad geen oliedruklampje, dus één controlelampje (voor de remvloeistof controle) op het rechter gedeelte van het tellerhuis/dashboard. De rode streepjes op de km-teller staan ook anders dan van een zesje. Voor de rest is het aan de buitenkant niet te zien of het en 4 of 6 is, met uitzondering van het typeplaatje op de kofferklep.
Op het schutbord hoort een typeplaatje te staan met daarop de code AZ-KB, is 2cv4, AZ-KA is 2cv6.
Op het schutbord hoort een typeplaatje te staan met daarop de code AZ-KB, is 2cv4, AZ-KA is 2cv6.
Bedankt!
Het gaat om een franse eend waar ik in geinterseerd ben.
Het is een AZKB dus een viertje.
Maar inderdaad aan het dash kan je het zien. ZIt maar een lampje.
En hij heeft een special stuur en dat klopt als ik het nazoek.
Hij is uit eind 1976 want ook zwart tellerblok.
Tja een vier, niet persee een pre denk ik dan.
Maar mooi en roest vrij en eerste eigenaar ook wat waard.
Het gaat om een franse eend waar ik in geinterseerd ben.
Het is een AZKB dus een viertje.
Maar inderdaad aan het dash kan je het zien. ZIt maar een lampje.
En hij heeft een special stuur en dat klopt als ik het nazoek.
Hij is uit eind 1976 want ook zwart tellerblok.
Tja een vier, niet persee een pre denk ik dan.
Maar mooi en roest vrij en eerste eigenaar ook wat waard.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Wat betreft het stuur, is het volgens de folder uit voorjaar 1976 nog iets anders: auto's met als optie stoffen interieur hebben een éénspakig stuurwiel, skai interieur heeft een "special" stuur. Een vroege 76ér heeft een bruin interieur, een model '77 (maar van bouwjaar '76) weer zwart.
Erg zeldzaam in dit geval is het bruine "special" stuur.
Wat betreft de auto, ik zou haar niet laten staan ondanks dat het een viertje is. Een 2cv6 motor en (trommel)bak is zo gevonden. Een originele 2cv4 is wel leuk natuurlijk voor de weggetjes binnendoor maar op de snelweg is het best gevaarlijk.
Erg zeldzaam in dit geval is het bruine "special" stuur.
Wat betreft de auto, ik zou haar niet laten staan ondanks dat het een viertje is. Een 2cv6 motor en (trommel)bak is zo gevonden. Een originele 2cv4 is wel leuk natuurlijk voor de weggetjes binnendoor maar op de snelweg is het best gevaarlijk.