LPG gesputter.
-
- Beginner
LPG gesputter.
Nieuw op dit forum en ik hoop dat mij dit gaat lukken, zijnde digibeet.
Mijn 2cv rijdt makkelijk en perfect op benzine (110km/u als het moet). Echter op LPG sputtert ze als ik het pedaal te diep intrap. Kom met moeite op de 80 km/u en moet ik heuveltje op, dan heeft gas geven geen zin, want dan valt het vermogen weg. Ook in zijn 2e en 3e versnelling.
Is er iemand bekent met dit euvel?
Mijn 2cv rijdt makkelijk en perfect op benzine (110km/u als het moet). Echter op LPG sputtert ze als ik het pedaal te diep intrap. Kom met moeite op de 80 km/u en moet ik heuveltje op, dan heeft gas geven geen zin, want dan valt het vermogen weg. Ook in zijn 2e en 3e versnelling.
Is er iemand bekent met dit euvel?
-
- Beginner
- Contacteer:
Heb hetzelfde gehad met mn acadiane. 3jaar problemen
Na het uitelkaar van de verdamper halen kwam ik erachter dat de CO schroef linkse draad had. Ik zette hem dus steeds rijker ipv armer!
Verder was de slang op de carburateur gescheurd (valse lucht)
Het gebruik van een aangeblazen luchtfilter (bv powertube) werkt natuurlijk ook niet, je hebt dan overdruk ipv onderdruk
Succces.
Gr Wouter
Na het uitelkaar van de verdamper halen kwam ik erachter dat de CO schroef linkse draad had. Ik zette hem dus steeds rijker ipv armer!
Verder was de slang op de carburateur gescheurd (valse lucht)
Het gebruik van een aangeblazen luchtfilter (bv powertube) werkt natuurlijk ook niet, je hebt dan overdruk ipv onderdruk
Succces.
Gr Wouter
Groeten van de
Citroën Club Fryslân Evenementencommissie
Citroën Club Fryslân Evenementencommissie
Met een "traditionele" lpg installatie heb je altijd vermogens verlies door het mengstuk in je luchtinlaat traject, in feite knijp je de luchttoevoer naar je motor. De enigste oplossing is een lpg injectiesysteem (heb het zelf ook), hierdoor kan je auto zelfs harder rijden als op benzine en ook een turboslang is dan geen probleem, (ik rijd zelf met een echte turbo ermee).....
en ja waarschijnlijk krijgt je motortje te veel gas waardoor hij inhoudt (hij verzuipt als het ware in de lpg)....
en ja waarschijnlijk krijgt je motortje te veel gas waardoor hij inhoudt (hij verzuipt als het ware in de lpg)....
-
- Beginner
Bedankt voor de reacties. In ieder geval is mijn bericht geplaatst, dus zal dit ook wel lukken. In ieder geval voldoende aanknopingspunten om verder te speuren.
Mijn besteleend heeft een Visa motor met 123-ontsteking. Verbruik 1:10/1:11 LPG en 1:14/1:15 benzine. Lijkt mij hoog t.o.v. een gewone 2cv motor. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn besteleend heeft een Visa motor met 123-ontsteking. Verbruik 1:10/1:11 LPG en 1:14/1:15 benzine. Lijkt mij hoog t.o.v. een gewone 2cv motor. Wat zijn jullie ervaringen?
Met de waardes die je opgeeft is niets mis, je geeft aan dat het ook nog een besteleend is.... met een gewone 2cv motor rijdt je ook niet (veel) zuiniger, maar een Visa is wel veel prettiger rijden....decameleon schreef:Bedankt voor de reacties. In ieder geval is mijn bericht geplaatst, dus zal dit ook wel lukken. In ieder geval voldoende aanknopingspunten om verder te speuren.
-
- Veelvuldig poster
dat verbruik is erg netjes! ik reed altijd 1:10 met mijn eend met visamotor op benzine (ja meer plankgas dan half
met gewoon eendblok ook niet veel zuiniger dacht ik.
verder lijkt me een kwestie van de LPG installatie opnieuw afstellen, misschien is de verdamper wel niet al te fris meer en moet je die vernieuwen/ reviseren (is makkelijk zelf te doen en niet duur, ff googelen naar een setje).
greetzzzzzzzz

verder lijkt me een kwestie van de LPG installatie opnieuw afstellen, misschien is de verdamper wel niet al te fris meer en moet je die vernieuwen/ reviseren (is makkelijk zelf te doen en niet duur, ff googelen naar een setje).
greetzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Ja dat is mogelijk... Zo ben ik ook begonnen.....Thijs schreef:Is een bestaande LPG-installatie om te bouwen naar injectie?
nieuwe verdamper
droogfilter
2 injectors
2 x temperatuursensor
gasklep-positiemeter
vrij programmeerbare ecu
lambda sonde + hardware (kan bijna niet zonder) vooral als je ermee begint, ondertussen heb ik mijn bx sport zonder rijden....
kosten vanaf 350 euro als je echt alles zelf doet...
video http://youtu.be/_oEY5LSovEI
trek er 3 a 4 maanden voor uit voor dat je het echt goed rijdend en onder de knie hebt (ondertussen doe ik het in 2 dagen (inclusief inbouwen)..... (en nee helaas geen tijd