Oprijbokken
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Oprijbokken
Goedemorgen,
Sinds september ben ik in het bezit van een eend die nu elders in de garage staat. Wil de onderkant eens inspecteren/schoonmaken en weet een brug te huur in mijn woonplaats maar omdat ik dan telkens op en neer moet rijden enz. zit ik te denken aan oprijbokken. Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben en hoe hoog moeten de bokken dan zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
M.v.g.,
Michel
Sinds september ben ik in het bezit van een eend die nu elders in de garage staat. Wil de onderkant eens inspecteren/schoonmaken en weet een brug te huur in mijn woonplaats maar omdat ik dan telkens op en neer moet rijden enz. zit ik te denken aan oprijbokken. Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben en hoe hoog moeten de bokken dan zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
M.v.g.,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
Ligt eraan welke mate van fysieke ongemakken je wil ondergaan. Afgelopen jaar de onderkant geheel schoongemaakt en behandeld. De besteleend stond op bokken ca. 40 a 50 cm van de grond. Na een paar avondjes gepruts ben je dan aardig stram, maar het doel heiligt de middelen zullen we maar zeggen!
Die bokjes zijn voor redelijke prijzen aan te schaffen. Je zet de eend ook eenvoudig op hoogte met een garagekrik.
Nog een pluspunt, de garage hoeft niet over een hoog plafond te beschikken bij gebruik van bokjes...

Die bokjes zijn voor redelijke prijzen aan te schaffen. Je zet de eend ook eenvoudig op hoogte met een garagekrik.
Nog een pluspunt, de garage hoeft niet over een hoog plafond te beschikken bij gebruik van bokjes...
La Liberte en 2CV!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik vind dit wel een mooie oplossing.
http://www.youtube.com/watch?v=cXCvq6DNJi0
Voor eendenrijders mag het natuurlijk niets kosten maar daar is ook een oplossing voor.
http://www.youtube.com/watch?v=NFNTTbxF13A
http://www.youtube.com/watch?v=cXCvq6DNJi0
Voor eendenrijders mag het natuurlijk niets kosten maar daar is ook een oplossing voor.
http://www.youtube.com/watch?v=NFNTTbxF13A
Schultenbräu das ist mein Bier !
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Dank tot zover. Bedoeling is om voordat ik mijn eend op de brug zet er eens even goed onder te kijken om in te calculeren wat er aan het chassis moet gebeuren om in nov. volgend jaar weer door de keuring te komen. @Duckzilla; hoe hoog waren de bokken zelf?en @Duckknutsel; Dank voor het aanbod, wellicht hou ik je er aan ik ken weinig mensen (mezelf inbegrepen) met kennis van eenden.
M.v.g.,
Michel
M.v.g.,
Michel
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Goedenavond allen,
Vanmiddag de eend op de bokken gehad en dat is goed bevallen. Mooiste was dat waar ik de tectyl verwijderd heb van het chassis daar kwam glimmende zwarte lak tevoorschijn. En via een gaatje in de bodem leek ook de binnenkant vrij schoon van roest.
Volgende aankoop word een endoscoop om beter de binnenkant te kunnen zien.
Een goed weekend,
Michel
Vanmiddag de eend op de bokken gehad en dat is goed bevallen. Mooiste was dat waar ik de tectyl verwijderd heb van het chassis daar kwam glimmende zwarte lak tevoorschijn. En via een gaatje in de bodem leek ook de binnenkant vrij schoon van roest.
Een goed weekend,
Michel
Metdefranseslag schreef:Goedenavond allen,
Een goed weekend,
Michel
Nou dit is het echte werk..... (endoscoop aanschaffen om in het chassis te kijken)...