uiterlijke verschillen 2cv varianten
uiterlijke verschillen 2cv varianten
Goeiemorgen!
Als modelbouwer heb ik redelijk wat verstand van airbrush technieken, verweren en detailleren van plastic. Ik heb minder (lees: geen) verstand van eendjes.
Gisteren heb ik een modelbouwkit gekocht van de 2CV Charleston en dit wordt mijn eerste auto model na jaren van vliegtuigen, tanks en figuren.
Mijn vraag is nu: Afgezien van de typische kleurcombinaties van de charlestons, zijn er uiterlijke verschillen met bijvoorbeels de 2cv club of andere versies? Indien mogelijk wil ik het model in een niet-charleston kleur namelijk maar wil wel redelijk accuraat blijven.
Bij voorbaat dank,
Richard
Als modelbouwer heb ik redelijk wat verstand van airbrush technieken, verweren en detailleren van plastic. Ik heb minder (lees: geen) verstand van eendjes.
Gisteren heb ik een modelbouwkit gekocht van de 2CV Charleston en dit wordt mijn eerste auto model na jaren van vliegtuigen, tanks en figuren.
Mijn vraag is nu: Afgezien van de typische kleurcombinaties van de charlestons, zijn er uiterlijke verschillen met bijvoorbeels de 2cv club of andere versies? Indien mogelijk wil ik het model in een niet-charleston kleur namelijk maar wil wel redelijk accuraat blijven.
Bij voorbaat dank,
Richard
zijspiegel (standaard heeft een eend maar 1 zijspiegel) is gelijk aan de normale productie.Kermit schreef:Goed nieuws!
Ik kijk net naar plaatjes van eenden en dacht een verschil in de zijspiegels te zien..? Misschien ook niet.
Okee ik kan aan de slag! Bedankt
Bij de eerste types was wel de stoelbekleding anders, soort Wiebertjes patroon, waarschijnlijk heb je die ook in je kit zitten.....
Inderdaad! Maar ik denk dat ik de zittingen zelf ga maken aangezien de zetels in de doos wat dik lijken. Ik keek gisterenavond naar een filmpje waar ze de zetels uitnamen en dat waren eigenlijk buizenframes met stof erover....
Ik weet niet waarom maar ik heb sterk het beeld in mijn hoofd van een roestige baby blauwe eend in een boerenschuur. Vergeten voor jaren en getransformeerd tot speelplaats voor kippen...
Deze Charleston gaat er NIET uitzien zoals op de doos......
Mensen, bedankt voor de reacties. Enorm verhelderend!
Ik weet niet waarom maar ik heb sterk het beeld in mijn hoofd van een roestige baby blauwe eend in een boerenschuur. Vergeten voor jaren en getransformeerd tot speelplaats voor kippen...
Deze Charleston gaat er NIET uitzien zoals op de doos......
Mensen, bedankt voor de reacties. Enorm verhelderend!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hallo Kermit,
We zijn hier dol op foto's en vinden het ook leuk als je af en toe laat zien hoe de vorderingen zijn.
Ik heb zelf nog een model uit een Heller bouwdoos staan, een jaar of 30 geleden gemaakt en laatst terug gevonden op zolder, echter zonder de koplampen. Ik zit er over te denken om deze te gebruiken voor een diorama maar weet niet zo goed hoe dit aan te pakken.
We zijn hier dol op foto's en vinden het ook leuk als je af en toe laat zien hoe de vorderingen zijn.
Ik heb zelf nog een model uit een Heller bouwdoos staan, een jaar of 30 geleden gemaakt en laatst terug gevonden op zolder, echter zonder de koplampen. Ik zit er over te denken om deze te gebruiken voor een diorama maar weet niet zo goed hoe dit aan te pakken.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Zoals verzocht hier een paar plaatjes van het complete model! Roesteffecten zijn verkregen met de hairspray technique, een karrevracht washes en afgewerkt met pigmenten. Hier en daar een onderdeel weggelaten en/ of verbogen om de ouderdom van deze eend te accentueren. Hoop dat jullie haar waarderen kunnen!

Nogmaals enorm bedankt voor alle info. Dit was echt een heel leuk project om te doen
Richard

Nogmaals enorm bedankt voor alle info. Dit was echt een heel leuk project om te doen
Richard
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Het naamplaatje... ja ik ben mij ervan bewust dat t niet de juiste is. Had liever een 2cv Club decal gehad maar die werd niet meegeleverd. Ik had m eraf kunne laten en schade kunnen simuleren maar uiteindelijk besloot ik dat t maar een klein detail is en "ach,... what the hell"
De stang voor de motorkap heb ik serieus niet bij stilgestaan en je hebt absoluut gelijk eigenlijk. Hoe ziet die stang eruit en waar zit ie precies?
Dank voor je commentaar.

De stang voor de motorkap heb ik serieus niet bij stilgestaan en je hebt absoluut gelijk eigenlijk. Hoe ziet die stang eruit en waar zit ie precies?
Dank voor je commentaar.
Dank voor je reactie!
Hmm... nog eens aandachtig de overgebleven onderdelen/ niet gebruikte onderdelen bekeken en de instructies. Het enige onderdeel wat erop lijkt en dat ik niet gebruikt heb zie je op het volgende plaatje. Ik ging ervan uit dat het een antenne was en zo te zien zit ie ook niet op de juiste plek

Ik heb veel van de bekabeling van de motor weggelaten maar ook tijdens de constructie van het motorcompartiment kan ik geen stang ontdekken.
Niettemin makkelijk zelf gemaakt en komt in orde!
Hmm... nog eens aandachtig de overgebleven onderdelen/ niet gebruikte onderdelen bekeken en de instructies. Het enige onderdeel wat erop lijkt en dat ik niet gebruikt heb zie je op het volgende plaatje. Ik ging ervan uit dat het een antenne was en zo te zien zit ie ook niet op de juiste plek

Ik heb veel van de bekabeling van de motor weggelaten maar ook tijdens de constructie van het motorcompartiment kan ik geen stang ontdekken.
Niettemin makkelijk zelf gemaakt en komt in orde!