in dit draadje:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211432
zit een schema van een ducellier dynamo met aparte regelaar.
wat kan er stuk?
-spoel, stator of rotor
-diode
-kontaktring met koolborstels
draadjes losmaken en meten of de spoelen geen kontakt met massa maken. Als dit wel zo is: dynamo opnieuw laten wikkelen. Dat is duur dus gewoon een andere pakken.
diodes kan je doormeten met een eenvoudige universeelmeter. Van de eend weet ik het niet, maar van bv de mini kon je de gelijkrichter/spanningsregelaar als 1 blokje los kopen en in je dynamo schroeven. Bij een eend-dynamo heb ik nog nooit gekeken waar de diodes zitten. Misschien kan je ze wel per stuk vervangen???
kontaktring en koolborstels: als de kontaktring versleten is dan afdraaien. koolborstels kan je los kopen.
mijn eerste verdenking zou zijn: er is een diode doorgebrand, die heeft intern kortsluiting veroorzaakt en daardoor een deel van het vermogen wat de dynamo opwekt ter plaatse omgezet in warmte. Dat was bij mini's en Japanse motoren 99 procent van de laadstroomproblemen het geval.
edit: gerard was sneller. Ik weet wel wat van dynamo's maar niet specifiek die van de eend. Even draadjes los en meten of een spoel kontakt maakt met de massa en je weet het
Gr Rob