visa versnellingsbak en motor in 2cv
visa versnellingsbak en motor in 2cv
na een leuk dealtje heb ik een visa blok met versnellingsbak gekocht.
echter is er nog niemand geweest (Atans niet kunnen vinden) die een visa bak erbij gemonteerd heeft.
na wat gemeten te hebben ben ik er achter gekomen dat dat zeker wel mogelijk is.
ben nu bezig om op de uitgaande as van een visa bak een omzetstuk te maken die ik met de draaibank kan maken.
zijn er mensen die interesse hebben in dit onderzoek? of ervaring?
echter is er nog niemand geweest (Atans niet kunnen vinden) die een visa bak erbij gemonteerd heeft.
na wat gemeten te hebben ben ik er achter gekomen dat dat zeker wel mogelijk is.
ben nu bezig om op de uitgaande as van een visa bak een omzetstuk te maken die ik met de draaibank kan maken.
zijn er mensen die interesse hebben in dit onderzoek? of ervaring?
let's drive
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
daar heb ik dat omzet stuk voor nodig, daaraan kan ik de schijven monteren en vervolgens de aandrijfassen.
voor de remklauwen is er genoeg ruimte om die te kunnen monteren aan een stuk aluminium dat ik later nog ga frezen.
het is de bedoeling dat de eend mee kan komen in het verkeer en ook op de snelweg niet word ingehaald door een vrachtwagen als je de berg op rijd.
voor de remklauwen is er genoeg ruimte om die te kunnen monteren aan een stuk aluminium dat ik later nog ga frezen.
het is de bedoeling dat de eend mee kan komen in het verkeer en ook op de snelweg niet word ingehaald door een vrachtwagen als je de berg op rijd.
let's drive
Klachten die ik altijd hoor met het rijden op een Visa/LNA versnellingsbak is dat de 1e versnelling eigenlijk te hoog is (met standaard wielen banden) hierdoor ben je dus echt altijd op je koppeling weg aan het rijden waardoor deze harder slijt......
Een Ln(a) versnellingbak is eenvoudiger te gebruiken, omdat daar zonder veel moeite
2cv aandrijfassen en remklauwen (Gs) "aangeplakt" kunnen worden! ik zal vanavond eens een foto maken van de mijne......
Je kunt misschien Smart banden nemen' 65% die zijn een stuk lager, helpt weer een beetje.
In Ostenrijk ken ik iemand die deze combinatie in zijn Ami 8 heeft, rijd tegenwoordig op ethanol injectie....
Een Ln(a) versnellingbak is eenvoudiger te gebruiken, omdat daar zonder veel moeite
2cv aandrijfassen en remklauwen (Gs) "aangeplakt" kunnen worden! ik zal vanavond eens een foto maken van de mijne......
Je kunt misschien Smart banden nemen' 65% die zijn een stuk lager, helpt weer een beetje.
In Ostenrijk ken ik iemand die deze combinatie in zijn Ami 8 heeft, rijd tegenwoordig op ethanol injectie....
ik ga dan inderdaad even een wielmaat kleiner mocht ik problemen hebben met de koppeling.
ik krijg morgen het materiaal van die omzet stukke binnen dan ga ik vrijdag proberen om die te maken.
en dit weekend ga ik kijken of ik wat in elkaar kan zetten. hopelijk gaat dit lukken.
dan nog een poging doen om wat dingen uit te tekenen in solidworks zodat ik die remklauwen fatsoenlijk kan monteren.
ik krijg morgen het materiaal van die omzet stukke binnen dan ga ik vrijdag proberen om die te maken.
en dit weekend ga ik kijken of ik wat in elkaar kan zetten. hopelijk gaat dit lukken.
dan nog een poging doen om wat dingen uit te tekenen in solidworks zodat ik die remklauwen fatsoenlijk kan monteren.
let's drive
Re: visa versnellingsbak en motor in 2cv
Ik heb ook een visa blok die ik aan een visa versnellingsbak in de eend wil stoppen. Tussenstukken voor het monteren van de remschijven op de aandrijving van de versnellingsbak heb ik al. Nu nog de stukken voor de bevestiging van de klauwen aan de versnellingsbak. Heeft u daarvan tekeningen ? foto's ?
Met de beste 2cv groeten