Pagina 1 van 1
visa versnellingsbak en motor in 2cv
Geplaatst: vr 10 jan, 2014 14:56
door teundhont
na een leuk dealtje heb ik een visa blok met versnellingsbak gekocht.
echter is er nog niemand geweest (Atans niet kunnen vinden) die een visa bak erbij gemonteerd heeft.
na wat gemeten te hebben ben ik er achter gekomen dat dat zeker wel mogelijk is.
ben nu bezig om op de uitgaande as van een visa bak een omzetstuk te maken die ik met de draaibank kan maken.
zijn er mensen die interesse hebben in dit onderzoek? of ervaring?
Geplaatst: vr 10 jan, 2014 15:16
door Evan
Een LN-(of LNA) bak is beter geschikt kwa overbrengingsverhoudingen. Die zijn nog wel te vinden.
Dit klinkt wel spannend. succes als je hier mee verder wilt!
Geplaatst: vr 10 jan, 2014 15:18
door Tom Duckpower
Wat ga je met de voorremmen doen?
Geplaatst: vr 10 jan, 2014 15:24
door teundhont
daar heb ik dat omzet stuk voor nodig, daaraan kan ik de schijven monteren en vervolgens de aandrijfassen.
voor de remklauwen is er genoeg ruimte om die te kunnen monteren aan een stuk aluminium dat ik later nog ga frezen.
het is de bedoeling dat de eend mee kan komen in het verkeer en ook op de snelweg niet word ingehaald door een vrachtwagen als je de berg op rijd.
Geplaatst: vr 10 jan, 2014 15:57
door vanVeller
Een visa heeft een 13" wiel een eend 15", let je ook daarop???
Geplaatst: vr 10 jan, 2014 16:12
door schermer
Als het lukt, knap gedaan! Maar vergeet niet een paar leuke foto's te posten.
Geplaatst: vr 10 jan, 2014 17:15
door LPGo
Klachten die ik altijd hoor met het rijden op een Visa/LNA versnellingsbak is dat de 1e versnelling eigenlijk te hoog is (met standaard wielen banden) hierdoor ben je dus echt altijd op je koppeling weg aan het rijden waardoor deze harder slijt......
Een Ln(a) versnellingbak is eenvoudiger te gebruiken, omdat daar zonder veel moeite
2cv aandrijfassen en remklauwen (Gs) "aangeplakt" kunnen worden! ik zal vanavond eens een foto maken van de mijne......
Je kunt misschien Smart banden nemen' 65% die zijn een stuk lager, helpt weer een beetje.
In Ostenrijk ken ik iemand die deze combinatie in zijn Ami 8 heeft, rijd tegenwoordig op ethanol injectie....
Geplaatst: ma 13 jan, 2014 17:31
door teundhont
ik ga dan inderdaad even een wielmaat kleiner mocht ik problemen hebben met de koppeling.
ik krijg morgen het materiaal van die omzet stukke binnen dan ga ik vrijdag proberen om die te maken.
en dit weekend ga ik kijken of ik wat in elkaar kan zetten. hopelijk gaat dit lukken.
dan nog een poging doen om wat dingen uit te tekenen in solidworks zodat ik die remklauwen fatsoenlijk kan monteren.
Geplaatst: za 18 jan, 2014 20:13
door teundhont
oke ik heb 1 kant in elkaar zitten incl een "proefset" voor de remklauw bevestiging.
morgen andere kant in elkaar, dan nog wat draai werkzaamheden om de aandrijfas er goed op te krijgen.
morgen alles weer opmeten zodat volgende week alles 1 keer goed opmaat gemaakt kan worden.
Geplaatst: za 18 jan, 2014 21:09
door LPGo
Foto's graag....
Geplaatst: zo 16 nov, 2014 15:08
door schermer
Hoe is het met dit project afgelopen? Eigenlijk wel nieuwschierig.
Re: visa versnellingsbak en motor in 2cv
Geplaatst: wo 8 aug, 2018 10:03
door Edce
Ik heb ook een visa blok die ik aan een visa versnellingsbak in de eend wil stoppen. Tussenstukken voor het monteren van de remschijven op de aandrijving van de versnellingsbak heb ik al. Nu nog de stukken voor de bevestiging van de klauwen aan de versnellingsbak. Heeft u daarvan tekeningen ? foto's ?