motor loopt slecht
-
- Beginner
motor loopt slecht
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een eend gekocht uit 1983. Hij ziet er prima uit en liep goed. Nu heb ik vandaag een probleem gekregen. Ik reed op de snelweg en de eend begon in te houden. Nu werkt mijn benzinemeter niet en ik dacht dat de tank leeg was (was ook zo) Reservetankje erin gekieperd. Vanaf dit moment loopt hij slecht. De motor loopt alleen als ik pulserend gas geef. Het lijkt wel alsof hij niet voldoende benzine krijgt. De benzinepomp levert voldoende.Ik hebde carburateur nagekeken maar ik kan niets vinden. Ik zag dat ik op mijn carburateur stond 26/18. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb een tijdje geleden een eend gekocht uit 1983. Hij ziet er prima uit en liep goed. Nu heb ik vandaag een probleem gekregen. Ik reed op de snelweg en de eend begon in te houden. Nu werkt mijn benzinemeter niet en ik dacht dat de tank leeg was (was ook zo) Reservetankje erin gekieperd. Vanaf dit moment loopt hij slecht. De motor loopt alleen als ik pulserend gas geef. Het lijkt wel alsof hij niet voldoende benzine krijgt. De benzinepomp levert voldoende.Ik hebde carburateur nagekeken maar ik kan niets vinden. Ik zag dat ik op mijn carburateur stond 26/18. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Beginner
Ik heb de brandstofpomp gecontroleerd, geeft ruim voldoende benzine denk ik. De carburateur heb ik gedemonteerd en geprobeerd schoon te maken. Ik zie in de boeken altijd solex 26/35 staan, op mijne staat 26/18?? Verder lijkt hij hetzelfde.... De sproeiers zijn schoon. Ik heb de boel daarna weer gemonteerd. Als ik gas geef en de tweede klep gaat open dan slaat hij af.. Wat zie ik over het hoofd?
Rob
Rob
-
- Regelmatige poster
Het zou kunnen dat het filtertje op de carburator verstop is (nr 1)
Als hij enkel stilvalt bij gas geven zou het ook kunnen dat het systeem om extra benzine toe te voegen verstopt of defect is.
Dit werkt met een diafragmapompje.
Het diafragma (nr2) kan kapot zijn of er is een verstopping in het systeem.
Je kan dit makkelijk controleren. Als het luchtfilter eraf is en je geeft gas dan moet er benzine uit het buisje (nr3 of daar ergens in de buurt) komen.
Dit is een afbeelding van een 26/18 carb gevonden op het net.
Als hij enkel stilvalt bij gas geven zou het ook kunnen dat het systeem om extra benzine toe te voegen verstopt of defect is.
Dit werkt met een diafragmapompje.
Het diafragma (nr2) kan kapot zijn of er is een verstopping in het systeem.
Je kan dit makkelijk controleren. Als het luchtfilter eraf is en je geeft gas dan moet er benzine uit het buisje (nr3 of daar ergens in de buurt) komen.
Dit is een afbeelding van een 26/18 carb gevonden op het net.
-
- Beginner
-
- Beginner
-
- Beginner
-
- Beginner