sissend geluid moter

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

sissend geluid moter

Bericht door Ramon » ma 20 sep, 2004 16:08

als mijn moter loopt hoor ik een sissend geluidje, ruik ook uitlaat gassen maar het komt niet uit mijn uitlaat volgens mij. het klinkt alsof het uit de warmte wisselaar komt ofzo.


het is toch geen lekke koppakking ofzo he? of moet de moter dan nog andere kuren geven?

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 20 sep, 2004 16:15

lijkt mij wel de uitlaat, kijk eens AL je klemmen na......
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » ma 20 sep, 2004 16:42

Een sissend geluid komt eerder ergens bij de carburateur vandaan. Kijk ook eens of je peilstok goed afsluit.
C'est la crème de la crème...

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 20 sep, 2004 19:49

nee het is ook echt als je gas geeft erger.
je ruikt het ook

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 20 sep, 2004 19:52

Luchtfilterbehuizing kapot (trilt kapot als het huis niet goed vastzit op versnellingsbak)?
La vie est belle.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » do 23 sep, 2004 16:26

Christian schreef:Een sissend geluid komt eerder ergens bij de carburateur vandaan. Kijk ook eens of je peilstok goed afsluit.
dan zou de eend beroerd lopen (stationair) door de valse lucht. Het lijkt mij toch echt een uitlaatlekkage

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 24 sep, 2004 11:22

Kijk je spruitstuk eens na. Kapotte pakkingen bij de cilinderkoppen of bij je carburateur geeft inderdaad een sissend geluid.
Overigens een kapotte koppakking kan niet bij een eend. (die heeft namelijk geen koppakkingen..)

marco

Bericht door marco » di 28 sep, 2004 12:03

Een goede manier om te controleren of je uitlaat dicht is:
sluit een stofzuiger (met flink vermogen) aan op je uitlaat, laat die draaien (zonder dat de motor loopt natuurlijk). Je kunt zo horen of je uitlaat systeem ergens lekt.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 5 okt, 2004 18:11

ik moet heelaas mijn uitlaat pakking op mijn kop vervangen

nog tips

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » di 5 okt, 2004 21:02

da's toch niet zo erg? Soms zijn de moeren op de uitlaatkant behoorlijk verroest. Kruipolie is niet altijd voldoende. Ik heb ze er wel eens afgekregen door er een dop 9 (!!, oorspronkelijke maat is 11) op te meppen. Als ze echt rot zijn kun je ze door beitelen, gebruik dan wel een scherpe beitel zodat je niet zo hard op die koppen hoeft te rammen.
De draad van de tapeinden is meestal goed behouden, ook al is het bovenste deel weggerot.
Er bestaan mooie verkoperde moeren, maar een beetje koperpasta zal ook wel goed zijn om het wat makkelijk te maken voor de volgende keer.
O ja, kijk natuurlijk uit dat er niks in de kanalen valt.

succes ermee, Bullit

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 5 okt, 2004 22:33

Vervang ze meteen alle 4 als je je spruitstuk er toch af moet halen. Die pakkingen zijn de kosten niet.

Begin een aantal dagen van te voren met het spuiten van de kruipolie, dan zullen die bouten ook wel meevallen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 8 okt, 2004 16:06

die bouten zijn geroest maar ze gaan nog los. ik ga kijken of ik gelijk rvs boutjes kan vinden voor erin.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 10 okt, 2004 10:02

Ik denk dat je er met gewone bouten en kopervet ook al bent hoor. Zal het ook minder roesten hoogstwaarschijnlijk. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 10 okt, 2004 16:15

RVS + gewoon staal = heel veel roest ! Dit komt door het potentiaalverschil. Dat is een verschil in natuurlijke lading tussen de verschillende matereialen. Daarom roesten dingen waar electriciteit door gaat ook altijd snel(ler). Dus geen RVS er op ! ! !
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 10 okt, 2004 16:23

oke bedankt dus gewoon kopervet

Gesloten