Geen ontsteking?

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 22:42
Locatie: Aalst

Geen ontsteking?

Bericht door kockie » za 22 feb, 2014 12:32

Ik heb een probleempje met de ontsteking. Ik ben bezig met een projectje, dus een 2dehands motor'tje in gestoken, en nu ik alles heb nagekeken. Startmotor, benzinepomp, nieuwe bougies, bobijn, en bougiekabels wil ik hem starten, maar hij wilt niet aanslaan. Ik heb dan eens gekeken of ik een vonk krijg tussen die bougies, maar dit is niet het geval!! :(
Wat kan het probleem zijn? De accu is goed, en de motor demareert.

Grtjs

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » za 22 feb, 2014 13:37

Meten is weten
Staat er 12v op de bobine met contact aan?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 22 feb, 2014 19:49

Wat zit er in voor ontsteking? Puntjes, elektronisch?

Als het om puntjes gaat en je hebt er bv. een nieuwe condensator in gedaan dan kan dit de oorzaak zijn. Doe de oude er dan maar in. Heb al paar keer gehad dat een nieuwe condensator stuk bleek.

Als dit het niet is, alles systematisch nalopen en zoeken...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
kockie
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 22:42
Locatie: Aalst

Bericht door kockie » zo 23 feb, 2014 12:20

AK freak schreef:Meten is weten
Staat er 12v op de bobine met contact aan?
Staat er een contante stroom op de bobijn wanneer je demarreert?
Kan ik om te testen een directe kabel leggen van de accu naar de pluspool van de bobijn ?

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » zo 23 feb, 2014 13:35

Normaal wordt de + op de bobine gezet door het contact aan te zetten. Deze blijft dan ook altijd aan.
Daarna wordt deze dmv het contact puntje naar massa geschakeld. Dit leverd dan weer een vonk op tbv je boogies.
Dus je kunt er rechtstreeks een + op zetten, maar meet eerst eens of dit inderdaad gebeurt anders zit daar je probleem.
Maar pak de eerst beste vraagbaak en daar staat een electrisch schema in

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5125
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 23 feb, 2014 17:03

niet per ongeluk 2 stekkers van je contactslot verwisseld of een los gestoten?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
kockie
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 22:42
Locatie: Aalst

Bericht door kockie » zo 23 feb, 2014 21:59

Hij draait! Tikje op condensatoretje van de Visé platinees en hij gaf terug een vonk!

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » zo 23 feb, 2014 22:01

misschien deze ook vervangen? Of heb je deze pas vernieuwd?
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
kockie
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 12 feb, 2014 22:42
Locatie: Aalst

Bericht door kockie » zo 23 feb, 2014 22:04

2cvmaarten schreef:misschien deze ook vervangen? Of heb je deze pas vernieuwd?
Nog niet.. Maar zal ervan komen als ik de motor onderhoud doe ;-)

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5125
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 1 mar, 2014 22:34

kan ook een geoxydeerde aansluiting zijn geweest. ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie