dakdragers
-
- Eenmalige poster
dakdragers
Even een vraagje, ik wil graag een eend kopen, maar is het mogelijk om hier dakdragers of een imperiaal op te zetten??
-
- Heavy user
In principe wel, er zit namelijk een regengoot op. Echter, deze loopt aan de achterkant zo snel en zo steil naar beneden, dat je de dakdragers heel dicht bij elkaar moet zetten, een hele korte imperiaal nodig hebt (waarbij de klemmen dus in de lengte gezien dicht bij elkaar staan) of speciale/aangepaste dakdragers/imperiaal.
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
hoi
er zijn ook dakdragers geweest die aan de rand van het dakje vastzitten.<
en ook die op het dak staan (achter) ik heb ooit in dubio gestaan over de aanschaf hiervan, maar aangezien er deukjes in het dak ,van de eend van de verkoper, zaten op de plek waar deze drager hoort te staan heb ik er toen maar vanafgezien.
groet Frank
er zijn ook dakdragers geweest die aan de rand van het dakje vastzitten.<
en ook die op het dak staan (achter) ik heb ooit in dubio gestaan over de aanschaf hiervan, maar aangezien er deukjes in het dak ,van de eend van de verkoper, zaten op de plek waar deze drager hoort te staan heb ik er toen maar vanafgezien.
groet Frank
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb pas een imperiaal gekocht en heb er toen meerdere gezien.
Je hebt 2 soorten. De ene zit vast aan de regengoot en de andere aan de rand waar je dakje op ligt. Ik heb de laatste variant. Mijn idee is dat deze steviger is en het voordeel is dat je hem alleen van binnenuit kunt demonteren. Hij zit af en toe wel wat klem bij het dakje, dus dit moet je met beleid monteren.
Ad van de Horst heeft er nog een te koop liggen die op de dakrail past, maar misschien dat andere eendenboeren ze ook nog hebben. Verder staan ze af en toe op marktplaats.
Om die deuken te voorkomen, zul je ze niet te zwaar moeten beladen.
Hier mijn eend met imperiaal. Helaas kun je door dat hekwerk niet meer je dak open doen. Maar dat had je al begrepen denk ik.
Je hebt 2 soorten. De ene zit vast aan de regengoot en de andere aan de rand waar je dakje op ligt. Ik heb de laatste variant. Mijn idee is dat deze steviger is en het voordeel is dat je hem alleen van binnenuit kunt demonteren. Hij zit af en toe wel wat klem bij het dakje, dus dit moet je met beleid monteren.
Ad van de Horst heeft er nog een te koop liggen die op de dakrail past, maar misschien dat andere eendenboeren ze ook nog hebben. Verder staan ze af en toe op marktplaats.
Om die deuken te voorkomen, zul je ze niet te zwaar moeten beladen.
Hier mijn eend met imperiaal. Helaas kun je door dat hekwerk niet meer je dak open doen. Maar dat had je al begrepen denk ik.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
gebruik geen dakdragers die op de dakgoot staan.
De dakgoot is er veels te zwak voor.
Het gewicht is het probleem niet, de rijwind en "klappen" van passerende vrachtwagens in tegengestelde richting wel.
De dakgoot is er veels te zwak voor.
Het gewicht is het probleem niet, de rijwind en "klappen" van passerende vrachtwagens in tegengestelde richting wel.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Heavy user
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
trekhaak.Lelijke Eend schreef:Als je je dakgoten heel wilt hebben + geen deuken in je dak wilt en toch iets wilt vervoeren, wat kan je dan het beste doen zonder in je Eend te hoeven boren of zagen ?
Bij een andere cabrio zet je toch ook niet op het dak?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.