Wel of geen isolatie onder schutbordbekleding.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Wel of geen isolatie onder schutbordbekleding.
De vraag zegt het al. Ik wil mijn schutbord bekleding gaan plakken. Moet hier nog isolatie of antidreun onder?? Of kan het ook gewoon zo..
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
Mini cooper '11
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het is wat je wil, geluid van je motortje blijven horen of demping. Zelf heb ik 4mm dik bitumen over hetbschutbord zitten en is de eend heerlijk stil. Ik vind dat wel prettig want nu kan de radio stil op de achtergrond blijven.
Andere willen meer geluid om zich heen en zetten de radio wat harder. Ik pak dan een Méhari.....
Andere willen meer geluid om zich heen en zetten de radio wat harder. Ik pak dan een Méhari.....
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Waar bitumen zit komt geen vocht... Kijk maar op platte daken. Mijn dikke plaat heeft een plakkende achterkant en ik dacht dat het los zou laten. Echter om het goed te vormen moet je het verwarmen met een fohn/verfstripper. De plaat gaat nu heel goed plakkken en je kan met een vinger (handschoenen aan) zelfs de ribbels erin drukken.

Laatst gewijzigd door vanVeller op zo 9 mar, 2014 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Zoek ervoor bij een botenbedrijf. Deze gebruiken het als geluidsdemping voor de stampende diesels. De beste demping begint bij een dikke laag, 4mm werkt veel beter dan de lichte matjes van 2mm.Ducksen schreef:Aha dat ziet er goed uit, nu nog ff checken waar dat te koop is
Ik heb een mat van 1 meter bij 1,20 mtr gebruikt en dat is voldoende. Elk gaatje kan je vullen met kleine reststukjes, dus geen stukje ongedempt.
Je hebt een pm voor mijn leverancier
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ff verder gezocht en kwam dit topic tegen http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12496&highlight=
Alles wat grenst aan de motor heeft bij mij een laag bitumen, ook de accubak aan de achterkant. Geluid is net als water het komt door de kleinste gaatjes.
Alles wat grenst aan de motor heeft bij mij een laag bitumen, ook de accubak aan de achterkant. Geluid is net als water het komt door de kleinste gaatjes.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
scheelt echt heel veel hoor. Ik had ook 4 mm bitumen aan de buitenkant met als extra laag een demping eroverheen. dus 2 lagen, ontdreunen en dempen.
Ook de voordeuren en vloer, lol, maar dat is in een eend weer niet zo heel zinvol, dat verschil was te verwaarlozen. De achterschermen binnenzijde is dan wel weer handig om te doen, de wielen maken een hoop herrie.
Ik had wel het dak aan de binnenzijde ook nog bekleed, dat scheelt wel heel veel geruis! Was echt een takke klus, maar zeer de moeite waard. Je hebt alleen wel langere bandjes nodig als je m oprolt.
Ook de voordeuren en vloer, lol, maar dat is in een eend weer niet zo heel zinvol, dat verschil was te verwaarlozen. De achterschermen binnenzijde is dan wel weer handig om te doen, de wielen maken een hoop herrie.
Ik had wel het dak aan de binnenzijde ook nog bekleed, dat scheelt wel heel veel geruis! Was echt een takke klus, maar zeer de moeite waard. Je hebt alleen wel langere bandjes nodig als je m oprolt.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Thnkx waardevolle informatie. Ik heb besloten de voorkant aan de binnen kant beplakken en daarover de bekleding de achterzijde weet ik nog niet dat kan altijd nog maar ik vindt hem zo mooi in de lak staan, zonde om te bekleden. Het dak bestaat uit een drie lagen systeem en is een stuk dikken dan een gewoon dak dus dat moet ik eerst maar eens proberen. Anders wel een goeie tip om die aan de binnenkant te bekleden.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11
Mini cooper '11