Pagina 1 van 1

Carter overdruk met nieuwe vulpijp

Geplaatst: vr 14 mar, 2014 20:57
door HansV
Beste,

Ivm olielekkage heb ik de olievulpijp vervangen. Zo'n dure met metaal ventiel.
Nu geen olie meer in het luchtfilter, maar lekkage blijft. Slangetje op pijlstok aangesloten om carterdruk te meten. Stationair prima 20cm, gas geven zonder belasting nog steeds prima. Tijdens het rijden bij gas geven 40cm overdruk, bij gas los (op motor afremmen) onderdruk 40cm.
Niet goed dus. Heeft iemand een suggestie????

Gr, Hans

Geplaatst: vr 14 mar, 2014 21:07
door André Post
Versleten zuigerveren misschien.

Geplaatst: vr 14 mar, 2014 21:30
door HansV
Daar zat ik zelf ook aan te denken. Topsnelheid ik OK 120km/h.
Kan dat? Versleten zuigerveren en toch met enig gemak topsnelheid halen?

Zal morgen compressie meten.

Geplaatst: za 15 mar, 2014 11:48
door HansV
Net compressie gemeten. Warme motor, pedaal ingedrukt.
Links 6,5
Rechts 8

Geplaatst: za 15 mar, 2014 13:21
door DucKKnutsel
Dat word weer sleutelen, of gewoon laten en rijden tot het echt niet meer vooruitkomt. Je kan zo'n tapijt tegel op je charterplaat leggen smeert dat niet zo op de stoep voor de deur :D

Geplaatst: za 15 mar, 2014 21:04
door HansV
Boosdoeners gevonden. Zie foto:

Afbeelding

Dat wordt nieuwe cilinders en zuigers. Ik twijfel welke ik za kopen. 06/635 blokje.
-602cc met 7,9 compressie, Euro 95 tanken, topsnelheid 115km/h
-602cc met 8,5 compressie, Super 98 tanken, topsnelheid 120km/h (zaten er ook in)
-Ik zag dat er ook 602cc met 9,1 compressie zijn. Eigelijk voor een AM2 blok. Passen deze ook? Meer vermogen? Sneller?
-Big-Bore 650cc met 8,5 compressie, Super 98 tanken, meer trekkracht, topsnelheid 120km/h, kans op vastloper wat groter.

Ervaringen en tips zijn welkom!

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 10:28
door DucKKnutsel
Ik zou voor een big bore gaan dit rijd zo veel fijner.
Als je de cilinders op de goede manier inrijd loopt het ook niet vast. Wel ff je sproeier verhouding aanpassen.

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 10:35
door Ramon
tegenwoordig zijn ze best goed van kwaliteit

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 11:12
door HansV
Mmm, jullie brengen mij aan het twijfelen.
Ik vind het wel lekker om 100km snelweg plankgas te rijden. Kunnen die big-bore's daar tegen?

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 11:37
door LPGo
Een belg is op dit moment bezig om een bigbore kit te maken op
basis van nieuwe dikkere alu clinders voorzien van Nickasil, ik zou hem ook even contacteren voor info...... ook Visa cilinders tot 710cc zijn mogelijk..... op je 2cv blok...

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 17:00
door schermer
Ja dat is een interessante kit, ben benieuwd wat dat moet gaan kosten.

Geplaatst: vr 21 mar, 2014 23:25
door HansV
Het zijn 602cc 9:1 perfect cycle cilinders geworden.

Ik heb de zuigers en cilinders nagemeten met de originele 8,5:1. Ik meet geen verschil, volledig identiek. Waar moet die 0,5 compressie verschil vandaan komen?

Middelste zuigerveer staat 'mtop' op gegraveerd. Is duidelijk moet naar boven.
Op bovenste zuigerveer staat 'pc' op gegraveerd. Is mij niet duidelijk. Heb ik ook maar naar boven gemonteerd.

Geplaatst: za 22 mar, 2014 12:36
door HansV
Ik zie het al. Het kuiltje aan de bovenkant van de zuiger is minder diep. Daardoor 0,5 meer compressie en volgens de boeken 2pk extra ;-)