Carter overdruk met nieuwe vulpijp
Carter overdruk met nieuwe vulpijp
Beste,
Ivm olielekkage heb ik de olievulpijp vervangen. Zo'n dure met metaal ventiel.
Nu geen olie meer in het luchtfilter, maar lekkage blijft. Slangetje op pijlstok aangesloten om carterdruk te meten. Stationair prima 20cm, gas geven zonder belasting nog steeds prima. Tijdens het rijden bij gas geven 40cm overdruk, bij gas los (op motor afremmen) onderdruk 40cm.
Niet goed dus. Heeft iemand een suggestie????
Gr, Hans
Ivm olielekkage heb ik de olievulpijp vervangen. Zo'n dure met metaal ventiel.
Nu geen olie meer in het luchtfilter, maar lekkage blijft. Slangetje op pijlstok aangesloten om carterdruk te meten. Stationair prima 20cm, gas geven zonder belasting nog steeds prima. Tijdens het rijden bij gas geven 40cm overdruk, bij gas los (op motor afremmen) onderdruk 40cm.
Niet goed dus. Heeft iemand een suggestie????
Gr, Hans
- André Post
- Heavy user
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Boosdoeners gevonden. Zie foto:

Dat wordt nieuwe cilinders en zuigers. Ik twijfel welke ik za kopen. 06/635 blokje.
-602cc met 7,9 compressie, Euro 95 tanken, topsnelheid 115km/h
-602cc met 8,5 compressie, Super 98 tanken, topsnelheid 120km/h (zaten er ook in)
-Ik zag dat er ook 602cc met 9,1 compressie zijn. Eigelijk voor een AM2 blok. Passen deze ook? Meer vermogen? Sneller?
-Big-Bore 650cc met 8,5 compressie, Super 98 tanken, meer trekkracht, topsnelheid 120km/h, kans op vastloper wat groter.
Ervaringen en tips zijn welkom!

Dat wordt nieuwe cilinders en zuigers. Ik twijfel welke ik za kopen. 06/635 blokje.
-602cc met 7,9 compressie, Euro 95 tanken, topsnelheid 115km/h
-602cc met 8,5 compressie, Super 98 tanken, topsnelheid 120km/h (zaten er ook in)
-Ik zag dat er ook 602cc met 9,1 compressie zijn. Eigelijk voor een AM2 blok. Passen deze ook? Meer vermogen? Sneller?
-Big-Bore 650cc met 8,5 compressie, Super 98 tanken, meer trekkracht, topsnelheid 120km/h, kans op vastloper wat groter.
Ervaringen en tips zijn welkom!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Ik zou voor een big bore gaan dit rijd zo veel fijner.
Als je de cilinders op de goede manier inrijd loopt het ook niet vast. Wel ff je sproeier verhouding aanpassen.
Als je de cilinders op de goede manier inrijd loopt het ook niet vast. Wel ff je sproeier verhouding aanpassen.
Laatst gewijzigd door DucKKnutsel op zo 16 mar, 2014 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Het zijn 602cc 9:1 perfect cycle cilinders geworden.
Ik heb de zuigers en cilinders nagemeten met de originele 8,5:1. Ik meet geen verschil, volledig identiek. Waar moet die 0,5 compressie verschil vandaan komen?
Middelste zuigerveer staat 'mtop' op gegraveerd. Is duidelijk moet naar boven.
Op bovenste zuigerveer staat 'pc' op gegraveerd. Is mij niet duidelijk. Heb ik ook maar naar boven gemonteerd.
Ik heb de zuigers en cilinders nagemeten met de originele 8,5:1. Ik meet geen verschil, volledig identiek. Waar moet die 0,5 compressie verschil vandaan komen?
Middelste zuigerveer staat 'mtop' op gegraveerd. Is duidelijk moet naar boven.
Op bovenste zuigerveer staat 'pc' op gegraveerd. Is mij niet duidelijk. Heb ik ook maar naar boven gemonteerd.