Carter overdruk met nieuwe vulpijp

Plaats reactie
HansV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 mar, 2014 20:50
Locatie: Berkel Enschot

Carter overdruk met nieuwe vulpijp

Bericht door HansV » vr 14 mar, 2014 20:57

Beste,

Ivm olielekkage heb ik de olievulpijp vervangen. Zo'n dure met metaal ventiel.
Nu geen olie meer in het luchtfilter, maar lekkage blijft. Slangetje op pijlstok aangesloten om carterdruk te meten. Stationair prima 20cm, gas geven zonder belasting nog steeds prima. Tijdens het rijden bij gas geven 40cm overdruk, bij gas los (op motor afremmen) onderdruk 40cm.
Niet goed dus. Heeft iemand een suggestie????

Gr, Hans

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 14 mar, 2014 21:07

Versleten zuigerveren misschien.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

HansV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 mar, 2014 20:50
Locatie: Berkel Enschot

Bericht door HansV » vr 14 mar, 2014 21:30

Daar zat ik zelf ook aan te denken. Topsnelheid ik OK 120km/h.
Kan dat? Versleten zuigerveren en toch met enig gemak topsnelheid halen?

Zal morgen compressie meten.

HansV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 mar, 2014 20:50
Locatie: Berkel Enschot

Bericht door HansV » za 15 mar, 2014 11:48

Net compressie gemeten. Warme motor, pedaal ingedrukt.
Links 6,5
Rechts 8

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » za 15 mar, 2014 13:21

Dat word weer sleutelen, of gewoon laten en rijden tot het echt niet meer vooruitkomt. Je kan zo'n tapijt tegel op je charterplaat leggen smeert dat niet zo op de stoep voor de deur :D
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

HansV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 mar, 2014 20:50
Locatie: Berkel Enschot

Bericht door HansV » za 15 mar, 2014 21:04

Boosdoeners gevonden. Zie foto:

Afbeelding

Dat wordt nieuwe cilinders en zuigers. Ik twijfel welke ik za kopen. 06/635 blokje.
-602cc met 7,9 compressie, Euro 95 tanken, topsnelheid 115km/h
-602cc met 8,5 compressie, Super 98 tanken, topsnelheid 120km/h (zaten er ook in)
-Ik zag dat er ook 602cc met 9,1 compressie zijn. Eigelijk voor een AM2 blok. Passen deze ook? Meer vermogen? Sneller?
-Big-Bore 650cc met 8,5 compressie, Super 98 tanken, meer trekkracht, topsnelheid 120km/h, kans op vastloper wat groter.

Ervaringen en tips zijn welkom!

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 16 mar, 2014 10:28

Ik zou voor een big bore gaan dit rijd zo veel fijner.
Als je de cilinders op de goede manier inrijd loopt het ook niet vast. Wel ff je sproeier verhouding aanpassen.
Laatst gewijzigd door DucKKnutsel op zo 16 mar, 2014 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 16 mar, 2014 10:35

tegenwoordig zijn ze best goed van kwaliteit

HansV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 mar, 2014 20:50
Locatie: Berkel Enschot

Bericht door HansV » zo 16 mar, 2014 11:12

Mmm, jullie brengen mij aan het twijfelen.
Ik vind het wel lekker om 100km snelweg plankgas te rijden. Kunnen die big-bore's daar tegen?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 16 mar, 2014 11:37

Een belg is op dit moment bezig om een bigbore kit te maken op
basis van nieuwe dikkere alu clinders voorzien van Nickasil, ik zou hem ook even contacteren voor info...... ook Visa cilinders tot 710cc zijn mogelijk..... op je 2cv blok...

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1160
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 16 mar, 2014 17:00

Ja dat is een interessante kit, ben benieuwd wat dat moet gaan kosten.

HansV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 mar, 2014 20:50
Locatie: Berkel Enschot

Bericht door HansV » vr 21 mar, 2014 23:25

Het zijn 602cc 9:1 perfect cycle cilinders geworden.

Ik heb de zuigers en cilinders nagemeten met de originele 8,5:1. Ik meet geen verschil, volledig identiek. Waar moet die 0,5 compressie verschil vandaan komen?

Middelste zuigerveer staat 'mtop' op gegraveerd. Is duidelijk moet naar boven.
Op bovenste zuigerveer staat 'pc' op gegraveerd. Is mij niet duidelijk. Heb ik ook maar naar boven gemonteerd.

HansV
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 mar, 2014 20:50
Locatie: Berkel Enschot

Bericht door HansV » za 22 mar, 2014 12:36

Ik zie het al. Het kuiltje aan de bovenkant van de zuiger is minder diep. Daardoor 0,5 meer compressie en volgens de boeken 2pk extra ;-)

Plaats reactie