Verlichting voor + achter
Verlichting voor + achter
Hallo,
De hele dag al aan het hannesen met de verlichting. Deze heeft altijd probleemloos gewerkt. Nu opeens de volgende problemen:
- achterlichten weigeren de dienst compleet.
- links op stand ´V´ geen stadslicht.
- rechts op stand ´V´ wel stadslicht.
- hendel wegdrukken: links grootlicht, rechts alleen stadslicht
- links op stand ´R´ wel dimlicht, nog steeds geen stadslicht.
- rechts op stand ´R´ alleen stadslicht.
- hendel wegdrukken: alleen links grootlicht, rechts alleen stadslicht.
Ik ben de hele kabelboom al langsgelopen en ik kan geen breuken of slechte verbindingen vinden.
Kan het de lichtschakelaar zelf zijn?
Natuurlijk heb ik alle zekeringen en lampen gecontroleerd. Deze zijn allemaal goed.
Groet,
Wido
De hele dag al aan het hannesen met de verlichting. Deze heeft altijd probleemloos gewerkt. Nu opeens de volgende problemen:
- achterlichten weigeren de dienst compleet.
- links op stand ´V´ geen stadslicht.
- rechts op stand ´V´ wel stadslicht.
- hendel wegdrukken: links grootlicht, rechts alleen stadslicht
- links op stand ´R´ wel dimlicht, nog steeds geen stadslicht.
- rechts op stand ´R´ alleen stadslicht.
- hendel wegdrukken: alleen links grootlicht, rechts alleen stadslicht.
Ik ben de hele kabelboom al langsgelopen en ik kan geen breuken of slechte verbindingen vinden.
Kan het de lichtschakelaar zelf zijn?
Natuurlijk heb ik alle zekeringen en lampen gecontroleerd. Deze zijn allemaal goed.
Groet,
Wido
-
- Veelvuldig poster
Het wordt steeds leuker. Ik heb alleen maar even de stekkertjes van de koplampsteun stuk voor stuk uit elkaar getrokken, gekeken of ze niet gecorrodeerd waren en vervolgens weer in elkaar gezet.
Nu doet de rechterkoplamp het gewoon, de linker doet helemaal niets meer! De achterverlichting doet het ook nog steeds niet...
Kan het iets met massa zijn? Hoe zijn de koplampen eigenlijk aan de aarde aangesloten?
Groet,
Wido
Nu doet de rechterkoplamp het gewoon, de linker doet helemaal niets meer! De achterverlichting doet het ook nog steeds niet...
Kan het iets met massa zijn? Hoe zijn de koplampen eigenlijk aan de aarde aangesloten?
Groet,
Wido
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Gewoon alle contacten schoon schuren ook de massa draden en accu klemmen. Bij mij zijn de kabel schoentjes die aan de zekering houder zitten heel lang ik doe het soms wel en als het moet niet storing geweest.
Gelijk een zekeringskastje met steek zekeringen in gezet,

Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Veelvuldig poster
Dat lijkt me een goed idee maar zoals eerder aangegeven ook even alle stekkertje controleren, schoonmaken en insprayen. En de glaszekeringen ook even eruithalen en schoonmaken.
Stekkertje rechts in de hoek van het schutbord gaan naar de achterlichten zelfde procedure.
Massa zou kunnen als helemaal niks in de lamp of unit werkt. Even draadje pakken en als massa gebruiken
Stekkertje rechts in de hoek van het schutbord gaan naar de achterlichten zelfde procedure.
Massa zou kunnen als helemaal niks in de lamp of unit werkt. Even draadje pakken en als massa gebruiken
Citroén rolls better than a Rolls!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Je licht schakelaar lijkt mij niet het probleem maar ook die contacten moeten goed schoon zijn. Toen alles nog wel deed werd je lichtschakelaar toen warm? Dat geeft een beetje aan of je licht schakelaar ook een schoonmaak beurt nodig heeft. Ik denk dat je probleem echt in de stekkertjes zitten allemaal 1 voor 1 mooi schoon schuren. Alleen als die echt mooi schoon zijn kan je dat uitsluiten en op zoek gaan naar evt kabel breuken of iets dergelijks. Op de plek waar je kabelboom aan je luchtfilter hangt wil nog wel eens een kabel breuk ontstaan.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ondertussen de lichtschakelaar helemaal uit elkaar gehad en schoongemaakt. Het heeft geen verbetering opgeleverd.
De lichtschakelaar werd trouwens niet warm.
Bij gelegenheid ook maar direkt het nieuwe instrumentenpaneel gemonteerd. Zo'n leuke blauwe uit de jaren 70.
Nu maar verder onder de motorkap. Ik zal inderdaad eerst maar eens alle stekkertjes bij langsgaan. Het elektrisch schema op de site heb ik helaas niet veel aan. Ik vind bij mijn auto allerlei andere kleuren.
Als iemand nog een idee heeft: Ik hoor het graag!
Groet uit Duitsland,
Wido
De lichtschakelaar werd trouwens niet warm.
Bij gelegenheid ook maar direkt het nieuwe instrumentenpaneel gemonteerd. Zo'n leuke blauwe uit de jaren 70.
Nu maar verder onder de motorkap. Ik zal inderdaad eerst maar eens alle stekkertjes bij langsgaan. Het elektrisch schema op de site heb ik helaas niet veel aan. Ik vind bij mijn auto allerlei andere kleuren.
Als iemand nog een idee heeft: Ik hoor het graag!
Groet uit Duitsland,
Wido
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Hoi,
In Duitsland heb je de mogelijkheden van een seizoenskenteken. Ik heb mijn auto van 1 april t/m 31 oktober aangemeld. Je betaalt dan slechts over die periode wegenbelasting en verzekering. Buiten die periode is je auto niet WA-verzekerd. De extra verzekeringen lopen wel door. Bijvoorbeeld storm- of brandschade. De auto zelf mag dan niet op de openbare weg staan, maar moet op eigen erf geparkeerd worden.
Veel makkelijker dan in Nederland dus, met dat idiote systeem van schorsen.
Groet,
Wido, die vandaag eindelijk weer de weg op mag!
In Duitsland heb je de mogelijkheden van een seizoenskenteken. Ik heb mijn auto van 1 april t/m 31 oktober aangemeld. Je betaalt dan slechts over die periode wegenbelasting en verzekering. Buiten die periode is je auto niet WA-verzekerd. De extra verzekeringen lopen wel door. Bijvoorbeeld storm- of brandschade. De auto zelf mag dan niet op de openbare weg staan, maar moet op eigen erf geparkeerd worden.
Veel makkelijker dan in Nederland dus, met dat idiote systeem van schorsen.
Groet,
Wido, die vandaag eindelijk weer de weg op mag!