eend stuurt zwaar 2
eend stuurt zwaar 2
bedankt voor alle antwoorden.
waar kan ik evt. een ander chassis eronder laten zetten? is dat veel werk (dus duur?)
wat betreft de motorkap en driehoekjes, daar heb ik ook iemand over gehoord en die zei dat de driehoejes niet vergaan waren of nauwelijks. je zag de rand iets of wat breder worden en het rubber bovenin iets genepen.
de motorkap gaat gewoon gemakkelijk open en dicht hoor.
bedankt weer voor alle info
X
monique
waar kan ik evt. een ander chassis eronder laten zetten? is dat veel werk (dus duur?)
wat betreft de motorkap en driehoekjes, daar heb ik ook iemand over gehoord en die zei dat de driehoejes niet vergaan waren of nauwelijks. je zag de rand iets of wat breder worden en het rubber bovenin iets genepen.
de motorkap gaat gewoon gemakkelijk open en dicht hoor.
bedankt weer voor alle info
X
monique
Dat is dus een teken van een geknikt chassis.
die opening hoort gelijkmatig te zijn.
Daniel
die opening hoort gelijkmatig te zijn.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
nog een dingetje: als ik van 2 naar 3 schakel en de koppeling wat snel laat opkomen, hoor ik een klap en komt de schakelpook naar binnen/ beweegt danig. zoals ik zie (en me uitgelegd is- overigens ben ik niet blond van nature-) lijkt het wel alsof de motor omhoog komt met versn. bak en de pook daardoor naar binnen duwt.
verder is mijn eendje goed, vind ik
verder is mijn eendje goed, vind ik
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Een beetje bewegen is wel normaal, maar dan heb ik het echt over een beetje.
Als het meer beweegt kan dat heel goed door een slecht chassis komen.
Door de acceleratie gaat je chassis bewegen en daarmee ook je motor en bak.
Laat er snel even door een "expert" naar kijken. Ee slecht chassis is mijn inziens levensgevaarlijk.
N.B. Monique: liever niet voor elke reactie een nieuwe thread starten. Deze thread had bijvoorbeeld zo bij je oude gekund.
En als het je hier bevalt, kan ik je aanraden om een keer te registreren.
Marcel
Als het meer beweegt kan dat heel goed door een slecht chassis komen.
Door de acceleratie gaat je chassis bewegen en daarmee ook je motor en bak.
Laat er snel even door een "expert" naar kijken. Ee slecht chassis is mijn inziens levensgevaarlijk.
N.B. Monique: liever niet voor elke reactie een nieuwe thread starten. Deze thread had bijvoorbeeld zo bij je oude gekund.
En als het je hier bevalt, kan ik je aanraden om een keer te registreren.
Marcel
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Achterste motor-ophang-rubber vervangen. Zit tussen versnellingsbak en de buis waar je voorste draagarmen aan zitten. Ga ik ook vervangen, maar mijn Eend ligt momenteel verder uit elkaar.Monique schreef: nog een dingetje: als ik van 2 naar 3 schakel en de koppeling wat snel laat opkomen, hoor ik een klap en komt de schakelpook naar binnen/ beweegt danig. zoals ik zie (en me uitgelegd is- overigens ben ik niet blond van nature-) lijkt het wel alsof de motor omhoog komt met versn. bak en de pook daardoor naar binnen duwt.
verder is mijn eendje goed, vind ik
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Monique ik begrijp dus dat je het wilt laten doen. Nu kan elke eendenspecialist deze operatie voor je uitvoeren, maar waar kom je vandaan. Vordat we je dadelijk nar een specialist in Brabant sturen terwijl je uit Groningen komt. Ik weet namelijk misschien wel een goedkoop en goed adresje voor je anders.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Monique, waar woon je?
Misschien dat iemand van het forum er eens naar kan kijken. Ik zit zelf een beetje uit de buurt...
(Tenzij je het vliegtuig wilt betalen )
Daniel
Misschien dat iemand van het forum er eens naar kan kijken. Ik zit zelf een beetje uit de buurt...
(Tenzij je het vliegtuig wilt betalen )
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
Vaak is dit een kwestie van de bouten van de versnellingsbaksteun (aan het stuurhuis) vastdraaien. Als de bouten er los in liggen, komt inderdaad de hele zaak af en toe naar boven.Monique schreef: nog een dingetje: als ik van 2 naar 3 schakel en de koppeling wat snel laat opkomen, hoor ik een klap en komt de schakelpook naar binnen/ beweegt danig. zoals ik zie (en me uitgelegd is- overigens ben ik niet blond van nature-) lijkt het wel alsof de motor omhoog komt met versn. bak en de pook daardoor naar binnen duwt.
verder is mijn eendje goed, vind ik
C'est la crème de la crème...
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
chassis
Hallo Monique,
Het is verstandig je chassis te laten vervangen.
Het schakelprobleem wordt dan ook wel opgelost, of met een nieuw rubber, of het zaakje staat allemaal zo onderspanning dat het zich oplost als het chassis verwisseld is.
Als je meer info wilt over tijd en prijzen mail me.
Tip: rij er niet teveel meer mee, je stuurkolom zal breken. Ik adviseer het eerst volgend ritje naar de reparateur te maken.
Het is verstandig je chassis te laten vervangen.
Het schakelprobleem wordt dan ook wel opgelost, of met een nieuw rubber, of het zaakje staat allemaal zo onderspanning dat het zich oplost als het chassis verwisseld is.
Als je meer info wilt over tijd en prijzen mail me.
Tip: rij er niet teveel meer mee, je stuurkolom zal breken. Ik adviseer het eerst volgend ritje naar de reparateur te maken.
Laatst gewijzigd door Le Patron op vr 11 jul, 2008 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/