-
Twécévé
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » wo 7 mei, 2014 12:30
Ik heb een nieuwe luchtfilter voor mn eend nodig. Zie hele simpele maar ook 2 x zo dure versies met gaas eromheen. Wanneer heb je welke nodig?
-
2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Bericht
door 2cvmaarten » wo 7 mei, 2014 19:10
Als je toch je oude luchtfilter losmaakt zie je welke je nodig hebt... Ik zou, indien van toepassing op jouw auto,alleen het schuim vervangen.
Citroen 2cv6 special 1986
-
Twécévé
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » vr 9 mei, 2014 21:08
Ik bedoel het volgende. Zoals te zien ziet er momenteel een luchtfilter met 'gaas' in. Is dat echter nodig want de klep van luchtfilterhuis heeft een uitsteeksel wat een luchtfilter toch stevigheid geeft / op zn plaats houdt?
PS; yep, je ziet olie. Ik heb vorige week de olievulpijp reeds vervangen.
-
bebe
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
- Locatie: Oss
Bericht
door bebe » vr 9 mei, 2014 21:47
Twécévé schreef:Ik bedoel het volgende. Zoals te zien ziet er momenteel een luchtfilter met 'gaas' in. Is dat echter nodig want de klep van luchtfilterhuis heeft een uitsteeksel wat een luchtfilter toch stevigheid geeft / op zn plaats houdt?
Je hoeft volgens mij alleen het schuim te kopen. Dat gaas kun je dan om het nieuwe schuimfilter doen.
Is een beetje pielen, maar wel te doen....
Eendracht maakt macht.
-
Twécévé
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » vr 9 mei, 2014 21:59
Maar kan/mag/hoort/past er ook een luchtfilter zonder gaas in of is dat voor een ouder type eend? Ik kwam ook deze constructie tegen in een webshop;
Mij staat vaag bij dat het er bij mij ook zo uitzag. Dan hoef je alleen maar luchtfilterspons zonder gaas er in te zetten.
-
2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Bericht
door 2cvmaarten » za 10 mei, 2014 00:01
De constructie van laatste foto heb ik ook in mijn eens zitten. Is uit 86, mijn vorige eend uit 83 had met het metalen gaas eromheen. In beide gevallen zou ik alleen het schuim vervangen.
Citroen 2cv6 special 1986
-
André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » za 10 mei, 2014 11:44
En een beetje olie op het schuim, anders werkt het filter nauwelijks.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » za 10 mei, 2014 12:03
Ik vervang de spons nooit. Volgens de handleiding die bij de auto werd geleverd: de spons met benzine schoonmaken, insmeren met een mengsel van 40% motorolie en 60% benzine. Uitlaten lekken en weer monteren.
Ik doe er altijd zuivere motorolie op en knijp een paar keer in de spons om de olie goed te verdelen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » za 10 mei, 2014 15:26
De schuimpjes kosten weinig dus neem ik altijd een nieuwe.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
Twécévé
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1792
- Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
-
Contacteer:
Bericht
door Twécévé » za 10 mei, 2014 16:39
Yep, 4 euro ofzo. Ik wil de mijne vervangen omdat ie onder de olie zit en jullie smeren m in met olie. It's a strange world.
-
André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » za 10 mei, 2014 19:23
Tja, tis de olie die het vuil vasthoud.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
Dirk85
- Regelmatige poster
- Berichten: 206
- Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
- Locatie: Weert
Bericht
door Dirk85 » di 19 aug, 2014 12:59
Even om dit weer op te ratelen.
Ik ben een beginnend eendrijder en me aan het verdiepen in de techniek etc. Nu zag ik gisteren dat wanneer ik het luchtfilter open, je daar in het midden (waar het richting de motor gaat) olie zit liggen. De olie wordt verder niet het luchtfilter of de behuizing in geblazen.
Is dat dan normaal of moet het daar helemaal kurkdroog zijn?
-
schermer
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
- Locatie: Ursem
Bericht
door schermer » di 19 aug, 2014 14:43
Een beetje olie in het luchtfilter is normaal. Via de slang die van je olievulpijp naar het luchtfilter loopt komt dit binnen. (daarom zit die slang er ook) Maar als er grote plassen olie binnen komen kan dat wijzen op een kapotte vulpijp.
-
Dirk85
- Regelmatige poster
- Berichten: 206
- Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
- Locatie: Weert
Bericht
door Dirk85 » di 19 aug, 2014 22:55
schermer schreef:Een beetje olie in het luchtfilter is normaal. Via de slang die van je olievulpijp naar het luchtfilter loopt komt dit binnen. (daarom zit die slang er ook) Maar als er grote plassen olie binnen komen kan dat wijzen op een kapotte vulpijp.
Duidelijk! Bedankt!
-
Tweepeka
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 23 mei, 2016 21:21
- Locatie: Tilburg
Bericht
door Tweepeka » za 19 aug, 2017 23:14
Even ter verificatie: Ik lees hierboven dat het luchtfilter in olie / benzine dient te worden gedrenkt. Klopt dit wel? Ik heb zojuist het luchtfilter (cirkelvormige spons) gewoon vervangen door een nieuwe (droge) spons...
2cv6 '79 - beige Nevada