Druiper in de lak ...

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Druiper in de lak ...

Bericht door azuiper » do 22 mei, 2014 23:23

allereerst nee, geen enge geslachtsziekte en ik ben ook niet vreemd gegaan - rijd nog steeds braaf in m'n eendjes / dyane.

Ik hik tegen een dilemma aan en bedacht mij dat het tijd wordt voor goede raad te zoeken op het forum. Wat is het geval ; ik ben bezig mijn pickup een grondige opknapbeurt te geven - het begint zoals gewoonlijk met het idee roestplekken bij te werken en voor je het weet is die roestplek een doorkijkje en ben je toe aan het nodige laswerk en ben je dan toch bezig, dan gelijk maar ... en dan ook maar ... ofwel het gebruikelijke verhaal van wat begint als menige "opknapbeurt" en uitloopt op een halve (of hele) restauratie. Als je iets doet doe het dan goed !
Inmiddels heb ik het koetsje en de spatborden gespoten met synthetische verf, vermengd met harder en verdund met bijbehorende verdunner - dit alles met een compressor en goedkope verfspuit uit de bouwmarkt. Mijn budget enerzijds en realistische kijk op het beoogde resultaat anderzijds hebben geleidt tot deze keuze - voor mij is de pickup een auto van de zaak die voor alle voorkomende klussen gebruikt en vooral niet geschuwd wordt. Van het professioneel laten spuiten heb ik derhalve afgezien. Ik ben zeker niet ontevreden en in mijzelf best trots op het resultaat ware het niet dat enkele zakkers of druipers in de lak de pret enigszins temperen. Mijn dilemma is als volgt ; accepteren zoals het is en de auto weer opbouwen of deze onvolkomenheden proberen bij te werken.

mijn vraag aan de forumleden is : heeft iemand ervaring met het weg schuren van een druiper/zakker in de lak en het dusdanig polijsten van de geschuurde plek dat de lak weer net zo glanzend wordt als de rest van de gespoten auto ??
BARE METAL CAR

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » do 22 mei, 2014 23:59

Met commadant 4 kom je een heel eind.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » vr 23 mei, 2014 07:28

zakkertje in de lak wegschuren met 1000 en dan 2000 en dan 4000, nat

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 23 mei, 2014 07:49

eerst de lak een paar weken goed uit laten harden en dan de methode van Schroef toepassen, komt helemaal goed dan!

nadeel is dan waarschijnlijk wel dat de lak op die plekken dan 'strakker' wordt dan de rest van de auto :)

greetzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » vr 23 mei, 2014 08:28

de lak is inmiddels al 6 weken uitgehard, lijkt mij lang genoeg - ik zal een poging wagen bij het driehoekje voor de A-stijl en die schuren volgens de methode-Schroef en dan dat hele vlak eens polijsten met commandant - ben benieuwd naar het resultaat. Dat driehoekje is een mooi testvlak - als het rampzalig uitpakt moet dat vlak gewoon helemaal geschuurd worden en opnieuw gespoten - ik zal het resultaat posten !
BARE METAL CAR

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door RobM » vr 23 mei, 2014 08:45

ik heb dat verschillend keren uitgeprobeerd maar elke keer schuur ik door de laklaag heen, net naast de druiper. Ik begin er niet meer aan.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door DucKKnutsel » vr 23 mei, 2014 09:24

Er bestaan lakschaafjes voor misschien dat je die ergens kan lenen.
http://www.nonpaints.com/nl/mini-lakvij ... aaf-in-set
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Plaats reactie