Druiper in de lak ...
Geplaatst: do 22 mei, 2014 23:23
allereerst nee, geen enge geslachtsziekte en ik ben ook niet vreemd gegaan - rijd nog steeds braaf in m'n eendjes / dyane.
Ik hik tegen een dilemma aan en bedacht mij dat het tijd wordt voor goede raad te zoeken op het forum. Wat is het geval ; ik ben bezig mijn pickup een grondige opknapbeurt te geven - het begint zoals gewoonlijk met het idee roestplekken bij te werken en voor je het weet is die roestplek een doorkijkje en ben je toe aan het nodige laswerk en ben je dan toch bezig, dan gelijk maar ... en dan ook maar ... ofwel het gebruikelijke verhaal van wat begint als menige "opknapbeurt" en uitloopt op een halve (of hele) restauratie. Als je iets doet doe het dan goed !
Inmiddels heb ik het koetsje en de spatborden gespoten met synthetische verf, vermengd met harder en verdund met bijbehorende verdunner - dit alles met een compressor en goedkope verfspuit uit de bouwmarkt. Mijn budget enerzijds en realistische kijk op het beoogde resultaat anderzijds hebben geleidt tot deze keuze - voor mij is de pickup een auto van de zaak die voor alle voorkomende klussen gebruikt en vooral niet geschuwd wordt. Van het professioneel laten spuiten heb ik derhalve afgezien. Ik ben zeker niet ontevreden en in mijzelf best trots op het resultaat ware het niet dat enkele zakkers of druipers in de lak de pret enigszins temperen. Mijn dilemma is als volgt ; accepteren zoals het is en de auto weer opbouwen of deze onvolkomenheden proberen bij te werken.
mijn vraag aan de forumleden is : heeft iemand ervaring met het weg schuren van een druiper/zakker in de lak en het dusdanig polijsten van de geschuurde plek dat de lak weer net zo glanzend wordt als de rest van de gespoten auto ??
Ik hik tegen een dilemma aan en bedacht mij dat het tijd wordt voor goede raad te zoeken op het forum. Wat is het geval ; ik ben bezig mijn pickup een grondige opknapbeurt te geven - het begint zoals gewoonlijk met het idee roestplekken bij te werken en voor je het weet is die roestplek een doorkijkje en ben je toe aan het nodige laswerk en ben je dan toch bezig, dan gelijk maar ... en dan ook maar ... ofwel het gebruikelijke verhaal van wat begint als menige "opknapbeurt" en uitloopt op een halve (of hele) restauratie. Als je iets doet doe het dan goed !
Inmiddels heb ik het koetsje en de spatborden gespoten met synthetische verf, vermengd met harder en verdund met bijbehorende verdunner - dit alles met een compressor en goedkope verfspuit uit de bouwmarkt. Mijn budget enerzijds en realistische kijk op het beoogde resultaat anderzijds hebben geleidt tot deze keuze - voor mij is de pickup een auto van de zaak die voor alle voorkomende klussen gebruikt en vooral niet geschuwd wordt. Van het professioneel laten spuiten heb ik derhalve afgezien. Ik ben zeker niet ontevreden en in mijzelf best trots op het resultaat ware het niet dat enkele zakkers of druipers in de lak de pret enigszins temperen. Mijn dilemma is als volgt ; accepteren zoals het is en de auto weer opbouwen of deze onvolkomenheden proberen bij te werken.
mijn vraag aan de forumleden is : heeft iemand ervaring met het weg schuren van een druiper/zakker in de lak en het dusdanig polijsten van de geschuurde plek dat de lak weer net zo glanzend wordt als de rest van de gespoten auto ??