Hallo,
op 2 van m'n auto's een HRC (hoofdremcilinder) gemonteerd, die grijze voor lhm met boutje onderaan... weetjewel.
Nou , na duizend oplossingen gezocht maar steeds niet tevreden over de remkracht, steeds moet ik een keer kort pompen om te deftig te remmen en soms komt er een schurend geluid uit de remblokken... heb echt alles geprobeerd, van afstellen, ontluchten , veren in achterste rempompjes , echt ALLES en wel duizend maal.
Geen treffend resultaat.
Bij nadere inspectie heb ik dat onderste boutje even uitgedraaid en tot m'in verbazing stelde ik vast dat die tamelijk lang is en zelfs zo dat ze aandrukt tegen interne onderdelen van de HRC.
Ik probeer me nader uit te leggen maar dat wordt niet makkelijk. Het zit zo als je de HRC iets indrukt en dan pas het boutje indraait dan kan het voorste veertje in de HRC niet meer volledig achteruit in rustpositie want ze komt tegen dat boutje aan. Indien je dat boutje erindraait zonder druk te zetten op de HRC dan duw je dat boutje tegen het veertje en de dichting aan...begrijpe wie kan!
Wat doe ik met dat boutje?
Probeer ik eens iets anders met een korter boutje? Monteer ik het pas nadat de HRC ingedrukt is? Waarvoor dient dit boutje in godsnaam?
Thank's!
Hoofdrempomp met boutje...
-
- Regelmatige poster