Hoofdrempomp met boutje...

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Hoofdrempomp met boutje...

Bericht door ami6 » ma 9 jun, 2014 11:32

Hallo,

op 2 van m'n auto's een HRC (hoofdremcilinder) gemonteerd, die grijze voor lhm met boutje onderaan... weetjewel.

Nou , na duizend oplossingen gezocht maar steeds niet tevreden over de remkracht, steeds moet ik een keer kort pompen om te deftig te remmen en soms komt er een schurend geluid uit de remblokken... heb echt alles geprobeerd, van afstellen, ontluchten , veren in achterste rempompjes , echt ALLES en wel duizend maal.
Geen treffend resultaat.
Bij nadere inspectie heb ik dat onderste boutje even uitgedraaid en tot m'in verbazing stelde ik vast dat die tamelijk lang is en zelfs zo dat ze aandrukt tegen interne onderdelen van de HRC.

Ik probeer me nader uit te leggen maar dat wordt niet makkelijk. Het zit zo als je de HRC iets indrukt en dan pas het boutje indraait dan kan het voorste veertje in de HRC niet meer volledig achteruit in rustpositie want ze komt tegen dat boutje aan. Indien je dat boutje erindraait zonder druk te zetten op de HRC dan duw je dat boutje tegen het veertje en de dichting aan...begrijpe wie kan!
Wat doe ik met dat boutje?
Probeer ik eens iets anders met een korter boutje? Monteer ik het pas nadat de HRC ingedrukt is? Waarvoor dient dit boutje in godsnaam?

Thank's!

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Titatommeke » ma 9 jun, 2014 20:26

Als ik het goed heb is dat de plug voor het reservoir. Dus voor bijvoorbeeld de lhm aftappen wanneer de hrc vervangen moet worden. Weet je zeker dat je de juiste bout bij de juiste hrc hebt. Lijkt erop dat die dan te lang is hoe je het omschrijft.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 9 jun, 2014 23:20

maak eens een foto van het geheel dat lijkt me duidelijker en ook veiliger./..
diverse Citroens, wat anders.

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 11 jun, 2014 08:59

Afbeelding

Ziezo, volgens mij moet het boutje net komen op het deel no 2. zodat de tweede remcilinder "gevangen" zit . Niet?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 11 jun, 2014 17:22

volgens mij zit jouw voorste zuiger verkeerd om. Dus lange punt naar voren net als de achterste. Ja het lijkt me dat het boutje in het smalle deel van nr 2 moet vallen om dit te blokkeren.
diverse Citroens, wat anders.

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » wo 11 jun, 2014 19:09

AZL57 schreef:volgens mij zit jouw voorste zuiger verkeerd om. Dus lange punt naar voren net als de achterste. Ja het lijkt me dat het boutje in het smalle deel van nr 2 moet vallen om dit te blokkeren.
Ja, idd het eerste deel zit andersom, mijn fout!

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ami6 » do 12 jun, 2014 22:09

Hallo,

het ligt dus niet aan de HRC, vervangen door origineel exemplaar en dat verandert niks aa m'n verhaal van pompen m te kunnen remmen, ik post een nieuwe post om het verhaal verder te zetten, bedankt voor het meedenken alvast!

Plaats reactie