Eend op een AMI chassis?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Ronald Bouman
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: do 29 mei, 2003 11:33
Locatie: Veenendaal

Eend op een AMI chassis?

Bericht door Ronald Bouman » zo 10 okt, 2004 20:34

Ik ben in het bezit van een AMI-8-break chassis en wil hier een 2CV koets op zetten.
Het ziet er naar uit dat alleen de veerpotten in de weg gaan zitten maar daar vindt ik wel wat op.
Oude kenteken platen, chassis nummer en papieren kloppen allemaal.

Nu komt de vraag;
Naar mijn mening kan dit gewoon zonder moeilijke keuring of iets dergelijks....
Wat er op het chassis komt maakt mijns inziens niets uit als er maar niets wezelijks veranderd........? Het blijft een 4 zitter enzo.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Een dspreekwoord "De G kracht bij vertraging >> de G kracht bij versnelling"

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » ma 11 okt, 2004 20:10

hoi, ik ben net hetzelfde van plan,
je moet andere gaten boren in de bodemplaten
dat is het enige wat ik weet :lol:

hans

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » ma 11 okt, 2004 21:50

Voor de nederlandse wetgeving mag er 1 ding (motor, chassis of koets) aan de auto verschillen als je de typegoedkeuring wilt behouden dacht ik.

Je kan hem dus gewoon als AMI8 met eendenkoets inschrijven,
of als 2cv met AMI8 chassis.

Volgens mij geen enkel probleem dus.
1977 Mehari

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » ma 11 okt, 2004 22:03

mag je in nederla,d de motor veranderen??? :?
als je een gs motor erin wilt steken, moet je toch ook een ami super chassis zetten?
nou, ik zou gewoon niet zeggen tegen die apk mensen dat je der een andere koets op hebt gezet, ik ga gewoon achterop mijn achterklepje zo een type plaatje met ami8 plakken :lol:

Gast

Bericht door Gast » ma 11 okt, 2004 23:01

Ik ga het volgend jaar in elkaar zetten. Verder las ik de achterruiten dicht en komt er een ribbel motorkap op.
Voor die tijd met het chassis nog naar de RDW omdat het chassisnummer niet geheel leesbaar meer is.....
Ik ga er maar van uit de het geen probleem is. Als je ziet hoe auto's verbouwd worden (en er weinig origineel overblijft) dan mag! dit ook geen probleem zijn. Ik laat het weten

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 12 okt, 2004 00:14

Ga er maar rustig van uit dat je een herkeuring nodig hebt aangezien het een samengesteld voertuig wordt.

En je mag je motorvermogen met max. 40% verhogen en geen cylinders toevoegen (zeg ik uit mijn hoofd).
Afblijven.

Raoul

eend op ami chassis

Bericht door Raoul » ma 11 jul, 2005 00:31

Ik ben net klaar met het aanpassen van het ami chassis voor een eend. Wat ben ik tegengekomen:

*Dikkere veerpotten. bodemplaat uitkloppen.
*Langere veerpotten. balkje onder de bodemplaat verzetten/verlengen
*hoekje waar de achter bumpersteun aan zit is er niet. zelf maken
*gaten komen niet overeen met de bodemplaat. boren
*sleepogen zitten verder naar vorenwaardoor de bumpersteun er niet op past. afzagen
*gaten voor de voorbumpersteun en lampensteun zitten er niet. boren
*gaten voor de motorkapsteun en de hieboven aangegeven gaten hebben geen schroefdraad. klipjes met m7 draad afslijper, erin zetten en vast lassen.
*rubbers waar het voorspatbord in hangt zijn er niet
en ik heb gehoord dat de stand vanhet stuur iets anders is waardoor hij zwaar loopt. dit is dan op te lossen met een koppeling die de ami origineel heeft. maar zo ver ben ik nu nog niet.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 4 aug, 2005 13:11

Inderdaad, zoals die poster hierboven ontdekt heeft is de hoogte van de ami veerpotten niet het enige porbleem, de veerpotten zijn ook langer en da's een groter probleem.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 4 aug, 2005 17:38

Als je een Ami-chassis neemt met Ami-veerpotten, moet het wat het chassis betreft toch passen ?
Afblijven.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 4 aug, 2005 17:40

maar dan past de eende koets er nog niet op!!!
Het einde van de ami veerpot is waar bij de eend allang het steuntje zit om de bodemplaat op het chassis te schroeven, dat zit bij een ami zo'n 6 centimeter verder naar achteren!
Laatst gewijzigd door catscit op do 4 aug, 2005 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 4 aug, 2005 17:47

Steintje ? Wat is dat ?
Afblijven.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » do 4 aug, 2005 17:53

probeer het maar en kijk waar het fout gaat.
Veel plezier ermee!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 4 aug, 2005 17:59

Goed plan, geef maar een Ami-chassis, een stel Ami-veerpotten en een Eendenkoets.
Afblijven.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 4 aug, 2005 19:03

en een stel amibodenpleten.

groet

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 5 aug, 2005 08:53

Frank Munneke schreef:en een stel amibodenpleten.

groet
Dat helpt ook al niet, bij ami bodemplaten is de totale lengte te kort en de breedte veel te breed. Maar alles is pas te maken natuurlijk. Ami bodemplaten zijn ook erg duur.

In het najaar komt op mijn site de opbouw van een 66er 2cv koets op een 72er ami 8 onderstel met visa motor, gs versnellingsbak en lpg.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie