Pagina 1 van 3
Eend op een AMI chassis?
Geplaatst: zo 10 okt, 2004 20:34
door Ronald Bouman
Ik ben in het bezit van een AMI-8-break chassis en wil hier een 2CV koets op zetten.
Het ziet er naar uit dat alleen de veerpotten in de weg gaan zitten maar daar vindt ik wel wat op.
Oude kenteken platen, chassis nummer en papieren kloppen allemaal.
Nu komt de vraag;
Naar mijn mening kan dit gewoon zonder moeilijke keuring of iets dergelijks....
Wat er op het chassis komt maakt mijns inziens niets uit als er maar niets wezelijks veranderd........? Het blijft een 4 zitter enzo.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Geplaatst: ma 11 okt, 2004 20:10
door hanzz
hoi, ik ben net hetzelfde van plan,
je moet andere gaten boren in de bodemplaten
dat is het enige wat ik weet
hans
Geplaatst: ma 11 okt, 2004 21:50
door Joos
Voor de nederlandse wetgeving mag er 1 ding (motor, chassis of koets) aan de auto verschillen als je de typegoedkeuring wilt behouden dacht ik.
Je kan hem dus gewoon als AMI8 met eendenkoets inschrijven,
of als 2cv met AMI8 chassis.
Volgens mij geen enkel probleem dus.
Geplaatst: ma 11 okt, 2004 22:03
door hanzz
mag je in nederla,d de motor veranderen???
als je een gs motor erin wilt steken, moet je toch ook een ami super chassis zetten?
nou, ik zou gewoon niet zeggen tegen die apk mensen dat je der een andere koets op hebt gezet, ik ga gewoon achterop mijn achterklepje zo een type plaatje met ami8 plakken

Geplaatst: ma 11 okt, 2004 23:01
door Gast
Ik ga het volgend jaar in elkaar zetten. Verder las ik de achterruiten dicht en komt er een ribbel motorkap op.
Voor die tijd met het chassis nog naar de RDW omdat het chassisnummer niet geheel leesbaar meer is.....
Ik ga er maar van uit de het geen probleem is. Als je ziet hoe auto's verbouwd worden (en er weinig origineel overblijft) dan mag! dit ook geen probleem zijn. Ik laat het weten
Geplaatst: di 12 okt, 2004 00:14
door Lelijke Eend
Ga er maar rustig van uit dat je een herkeuring nodig hebt aangezien het een samengesteld voertuig wordt.
En je mag je motorvermogen met max. 40% verhogen en geen cylinders toevoegen (zeg ik uit mijn hoofd).
eend op ami chassis
Geplaatst: ma 11 jul, 2005 00:31
door Raoul
Ik ben net klaar met het aanpassen van het ami chassis voor een eend. Wat ben ik tegengekomen:
*Dikkere veerpotten. bodemplaat uitkloppen.
*Langere veerpotten. balkje onder de bodemplaat verzetten/verlengen
*hoekje waar de achter bumpersteun aan zit is er niet. zelf maken
*gaten komen niet overeen met de bodemplaat. boren
*sleepogen zitten verder naar vorenwaardoor de bumpersteun er niet op past. afzagen
*gaten voor de voorbumpersteun en lampensteun zitten er niet. boren
*gaten voor de motorkapsteun en de hieboven aangegeven gaten hebben geen schroefdraad. klipjes met m7 draad afslijper, erin zetten en vast lassen.
*rubbers waar het voorspatbord in hangt zijn er niet
en ik heb gehoord dat de stand vanhet stuur iets anders is waardoor hij zwaar loopt. dit is dan op te lossen met een koppeling die de ami origineel heeft. maar zo ver ben ik nu nog niet.
Geplaatst: do 4 aug, 2005 13:11
door catscit
Inderdaad, zoals die poster hierboven ontdekt heeft is de hoogte van de ami veerpotten niet het enige porbleem, de veerpotten zijn ook langer en da's een groter probleem.
Geplaatst: do 4 aug, 2005 17:38
door Lelijke Eend
Als je een Ami-chassis neemt met Ami-veerpotten, moet het wat het chassis betreft toch passen ?
Geplaatst: do 4 aug, 2005 17:40
door catscit
maar dan past de eende koets er nog niet op!!!
Het einde van de ami veerpot is waar bij de eend allang het steuntje zit om de bodemplaat op het chassis te schroeven, dat zit bij een ami zo'n 6 centimeter verder naar achteren!
Geplaatst: do 4 aug, 2005 17:47
door Lelijke Eend
Steintje ? Wat is dat ?
Geplaatst: do 4 aug, 2005 17:53
door catscit
probeer het maar en kijk waar het fout gaat.
Veel plezier ermee!
Geplaatst: do 4 aug, 2005 17:59
door Lelijke Eend
Goed plan, geef maar een Ami-chassis, een stel Ami-veerpotten en een Eendenkoets.
Geplaatst: do 4 aug, 2005 19:03
door Frank Munneke
en een stel amibodenpleten.
groet
Geplaatst: vr 5 aug, 2005 08:53
door catscit
Frank Munneke schreef:en een stel amibodenpleten.
groet
Dat helpt ook al niet, bij ami bodemplaten is de totale lengte te kort en de breedte veel te breed. Maar alles is pas te maken natuurlijk. Ami bodemplaten zijn ook erg duur.
In het najaar komt op mijn site de opbouw van een 66er 2cv koets op een 72er ami 8 onderstel met visa motor, gs versnellingsbak en lpg.