Schuurvonst motortje. Demonteren
Schuurvonst motortje. Demonteren
Schuurvonst motortje.
Oude eenden kunnen mooi zijn... Zo ook oude motoren.
Met een vreemd stukje extra tussen de koppeling en 't vliegwiel!
De oliefilter met geen mogelijkheid losgekregen (bezemsteelhefboom op de schroevendraaier werkte zelfs nie!) terwijl -alle- andere bouten en schroeven probleemloos loskwamen.
Uiteindelijk een aantal goede reserve onderdelen eruit weten te halen
Enjoy
Een stukje priseas tussen de koppeling en het vliegwiel.
Een stukje wat tussen t blok uit viel tijdens het demonteren van de linker kop... Het komt me zo bekend voor, maar ik kan er niet opkomen!
Opruimen na demontage, VOOR blok splitsing..
Ik werk wel netjes
Lekker hoopie oud ijzer.. of nog bruikbaar? Ik zal t van de week uitzoeken
Geen speling op de krukas. Nokas zag er ietsjes versleten uit op de voorste 2 nokken.
Oude eenden kunnen mooi zijn... Zo ook oude motoren.
Met een vreemd stukje extra tussen de koppeling en 't vliegwiel!
De oliefilter met geen mogelijkheid losgekregen (bezemsteelhefboom op de schroevendraaier werkte zelfs nie!) terwijl -alle- andere bouten en schroeven probleemloos loskwamen.
Uiteindelijk een aantal goede reserve onderdelen eruit weten te halen
Enjoy
Een stukje priseas tussen de koppeling en het vliegwiel.
Een stukje wat tussen t blok uit viel tijdens het demonteren van de linker kop... Het komt me zo bekend voor, maar ik kan er niet opkomen!
Opruimen na demontage, VOOR blok splitsing..
Ik werk wel netjes
Lekker hoopie oud ijzer.. of nog bruikbaar? Ik zal t van de week uitzoeken
Geen speling op de krukas. Nokas zag er ietsjes versleten uit op de voorste 2 nokken.
Ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar ..... was het niet verstandiger geweest om het blokje vóórdat je het uit elkaar begon te sleutelen bij een auto wasplaats schoon te spuiten, heb je nog minder rotzooi en zie je veel beter wat je aan het doen bent.
Ik heb mijn blok ook vuil uit elkaar gehaald. Achteraf denk ik dat ik dat beter niet had kunnen doen. Werkt veel schoner en gemakkelijker .
Voor dat oliefilter heb je speciale "tangen" en anders er een schroevendraaier door slaan en daarmee draaien.
Ik heb mijn blok ook vuil uit elkaar gehaald. Achteraf denk ik dat ik dat beter niet had kunnen doen. Werkt veel schoner en gemakkelijker .
Voor dat oliefilter heb je speciale "tangen" en anders er een schroevendraaier door slaan en daarmee draaien.
Dit blokje is zowieso een sloopblok. Dus ik wilde er niet teveel tijd in steken. Bovendien was de troep zo hard aangekoekt, dat er niet zo heel veel vanaf kwam
De oliefilter...
Ik ben begonnen met
Toen deze:
(soortgelijk)
Wanhopig deze:
En afgesloten met:
(soortgelijk)
Duuuuussss de oudijzerboer mag m er gratis bij hebben
De oliefilter...
Ik ben begonnen met
Toen deze:
(soortgelijk)
Wanhopig deze:
En afgesloten met:
(soortgelijk)
Duuuuussss de oudijzerboer mag m er gratis bij hebben
Het lijkt wel een blokje van een eend die een aanrijding gehad heeft,
Het stuk price-as wat je vind en de bevestigingspunten voor de versnellingsbak afgebroken.
Heeft de krukas geen klap gehad ? Dit kun je evt ook nog aflijden van de staat koelbeplating en vantillator of deze gedeukt / gebroken zijn ?
Verder wel een leuk projectje en weer wat bruikbare onderdelen
Het stuk price-as wat je vind en de bevestigingspunten voor de versnellingsbak afgebroken.
Heeft de krukas geen klap gehad ? Dit kun je evt ook nog aflijden van de staat koelbeplating en vantillator of deze gedeukt / gebroken zijn ?
Verder wel een leuk projectje en weer wat bruikbare onderdelen
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Leuk, oude blokjes splitsen. Inderdaad een aanrijdingsblokje.
Pas wel op met blokjes die lang hebben stilgestaan in vochtige ruimtes. Dat aluminium van de stoterstangbuisjes kunnen poreus worden. Het heeft me heel wat uren gekost om te ontdekken waar de olie vandaan kwam. Beter nieuwe erin voor de kop weer te gebruiken.
Mooi dat je de oliekoeler er heel afgekregen hebt. Blijft toch een prijzig ding.
Pas wel op met blokjes die lang hebben stilgestaan in vochtige ruimtes. Dat aluminium van de stoterstangbuisjes kunnen poreus worden. Het heeft me heel wat uren gekost om te ontdekken waar de olie vandaan kwam. Beter nieuwe erin voor de kop weer te gebruiken.
Mooi dat je de oliekoeler er heel afgekregen hebt. Blijft toch een prijzig ding.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987