Raar geluid bij gas geven in bochten
Raar geluid bij gas geven in bochten
Ik heb al enige tijd (een maandje of twee) dat wanneer ik een bocht maak en daarbij gas geef dat er een soort (tsjah... hoe beschrijf je een geluid) klakkelakkelakke geproduceerd word. Het is vrij snel en lijkt uit iets met de sturing te komen. Ik heb gisteren eindelijk alles eens goed door gesmeerd (fusees, wiellagers enz enz), maar dit bracht geen verbetering, behalve dat dan dat hij ietsje pietsje lichter stuurde. Het maakt niet uit of de bocht scherp is of niet, het geluid blijft en is alleen wat harder bij een scherpere bocht. Bij rechtdoor gas geven is het geluid er niet. Als je op de moter remt en een bocht maakt is het geluid er niet (of heel zacht en dus niet hoorbaar), ook met koppeling in of in z'n vrij is het geluid er niet.
Wie heeft er een ideetje ????
Wie heeft er een ideetje ????
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
ik heb eerlijk gezegt niet een idee hoe je een homokineet controleerd, je zal waarschijnlijk wel speling kunnen voelen.
Dit geld ook voor je aandrijfassen. Zet je eend op de handrem en voel aan je wiel of er veel speling op zit. Nu niet meteen schrikken, mag best aardig wat speling op zitten hoor heeft elke eend volgens mij wel. Als je twijfeld demonteer je aandrijfas, valt wel mee is niet zo heel veel werk en controleer de spiebanen........zijn ze dun en scherp ---> vervangen.
Dit geld ook voor je aandrijfassen. Zet je eend op de handrem en voel aan je wiel of er veel speling op zit. Nu niet meteen schrikken, mag best aardig wat speling op zitten hoor heeft elke eend volgens mij wel. Als je twijfeld demonteer je aandrijfas, valt wel mee is niet zo heel veel werk en controleer de spiebanen........zijn ze dun en scherp ---> vervangen.
2cv az 1968
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Oh wat dat gevaar betrefd, als je aandrijfas echt stuk gaat verlies je gewoon je aandrijving.
Door het differentieel zal al je aandrijving naar die as gaan en kom je dus niet meer vooruit, blokkeren gebeurd dan niet.
homokineet weet ik niet, maar volgens mij blokkeerd die niet zo snel.
Weet wel dat een stuurkogel kan blokkeren.........
Door het differentieel zal al je aandrijving naar die as gaan en kom je dus niet meer vooruit, blokkeren gebeurd dan niet.
homokineet weet ik niet, maar volgens mij blokkeerd die niet zo snel.
Weet wel dat een stuurkogel kan blokkeren.........
2cv az 1968
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
homokineet,
als hij dtuk gaat heb je twee mogelijkheden
1 hij draait door en je jehbt geen aandrijving meer (meenst voorkomend)
2 hij schiet eruit en je aandrijfas gaat met een rotgang rondslingeren en je aandrijfas vlijgt er waarschijnlijk ook nog wel af lijkt mij erg gevaarlijk.
hoe check je dit ding:
wiel opkrikken (auto in vij van de handrem af blokken voor de wielen) wiel ronddraaien en kijken og je iets raars hoort/voelt. dit herhalen met maximaal naar links/ rechts gestuurd. Een stukke homokineet hoor je dan meenstal wel tikken.
groet Frank
als hij dtuk gaat heb je twee mogelijkheden
1 hij draait door en je jehbt geen aandrijving meer (meenst voorkomend)
2 hij schiet eruit en je aandrijfas gaat met een rotgang rondslingeren en je aandrijfas vlijgt er waarschijnlijk ook nog wel af lijkt mij erg gevaarlijk.
hoe check je dit ding:
wiel opkrikken (auto in vij van de handrem af blokken voor de wielen) wiel ronddraaien en kijken og je iets raars hoort/voelt. dit herhalen met maximaal naar links/ rechts gestuurd. Een stukke homokineet hoor je dan meenstal wel tikken.
groet Frank
Opgekrikt, maar behalve het geluid van langs elkaar schijvend rubber van de hoezen kon ik geen getikt horen, dus ga er maar vanuit de die dingen nog goed zijn.hoe check je dit ding:
wiel opkrikken (auto in vij van de handrem af blokken voor de wielen) wiel ronddraaien en kijken og je iets raars hoort/voelt. dit herhalen met maximaal naar links/ rechts gestuurd. Een stukke homokineet hoor je dan meenstal wel tikken.
Kan het dan zijn??? Het lijkt wel steeds erger te worden het viel op dat nu ook op het moment van een hobbel oprijden er 1 klak word geproduceerd. Het klinkt hetzelfde als het geklak in de bochten maar is nu slechts 1 keer (klak dus). Wie kan me vertellen wat het zou kunnen zijn???
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
kijk eens of je draagarm bij inveren langs de binnenkant(achterkant, aan de smalle kant v/h spatbord) tegen het spatbord aankomt. Heb ik ook gehad, spatbord daar iets verbuigen en het problem was solved
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Als ik dit zo hoor denk ik toch wel aan versleten homokineten. Ga eens bij iemand langs die er verstand van heeft.Casonline schreef:Opgekrikt, maar behalve het geluid van langs elkaar schijvend rubber van de hoezen kon ik geen getikt horen, dus ga er maar vanuit de die dingen nog goed zijn.hoe check je dit ding:
wiel opkrikken (auto in vij van de handrem af blokken voor de wielen) wiel ronddraaien en kijken og je iets raars hoort/voelt. dit herhalen met maximaal naar links/ rechts gestuurd. Een stukke homokineet hoor je dan meenstal wel tikken.
Kan het dan zijn??? Het lijkt wel steeds erger te worden het viel op dat nu ook op het moment van een hobbel oprijden er 1 klak word geproduceerd. Het klinkt hetzelfde als het geklak in de bochten maar is nu slechts 1 keer (klak dus). Wie kan me vertellen wat het zou kunnen zijn???
Ik ben langs geweest bij Le Garage in wassenaar. De monteur wist me te vertellen dat het een beetje versleten aandrijfassen waren. Het vormde verder geen probleem als ik hiermee zou door rijden tot mijn APK (april 2005). Behalve als ze echt constant begonnen te tikken en ratellen. Dan zouden ze eerder vervangen moeten worden. Bij mijn APK zou ik wel een probleem hebben en zal ze dus tegen die tijd moeten vervangen.
Ook nog even gevraagd naar dat verhaal over het blokkeren en zijn antwoord was:
Ook nog even gevraagd naar dat verhaal over het blokkeren en zijn antwoord was:
Ik ook weer gerust gesteld."Onzin!, dat zou alleen kunnen gebeuren bij hele oude 2CV-tjes, omdat die andere homokineten hebben"