ramen in achterdeuren

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

ramen in achterdeuren

Bericht door Titatommeke » di 4 nov, 2014 21:17

Zoals sommige misschien nog weten, heb ik vorig jaar nieuwe stukken in de deur gezet waar normaal de onderkant van het raam zit.
Gisteren kwam ik tijdens het wassen er achter dat door capillaire werking er water aan de binnenkant van de deur komt. Ben ik wat vergeten aan te brengen tijdens montage? Destijds gemonteerd met veel vaseline. Anders ben ik van plan om het met rubberkit opnieuw te monteren

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » wo 5 nov, 2014 10:15

ik monteer altijd met bruine ML tectyl. Dat is lekker glad, roestwerend en als de oplosmiddelen zijn verdampt ook nog eens afdichtend. Nooit meer last gehad met lekkage daar.

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » wo 5 nov, 2014 11:07

Ik heb veel vaseline gebruikt en nergens last van. Kit zou ik niet doen, dan zit het echt vast. Met ml tectiel kun je het later evt nog los kriigen.

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Titatommeke » wo 5 nov, 2014 11:25

Bedankt voor de tips. De ventilatie klep doet ook weer leuk :roll: na harde regenbui waren er toch paar druppels binnen gekomen. Het grappige is dat tijdens het rijden ik nergens last van heb, alleen tijdens het stilstaan :P Al is het een hele verbetering in vergelijking met voor de reparaties. Toen kon je bijna douche tijdens een flinke bui haha 8)

bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartvds » vr 7 nov, 2014 12:56

Mijn nieuwe ventilatieklep (gemonteerd met goed veel tectyl ML) lekte ook redelijk veel in de eerste regenbui, vreemd genoeg na verloop van tijd vanzelf gestopt, nu geen lekkages meer!

Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Titatommeke » ma 10 nov, 2014 18:28

Dat is ook wel apart vind ik. Nou ja we mogen straks toch 3 maanden de garage niet uit dus mooie tijd omdat dan op te lossen.

Plaats reactie