motor loopt stationair en vol gas prima,half gas slecht

Plaats reactie
Rob Schipper
Beginner
Beginner

motor loopt stationair en vol gas prima,half gas slecht

Bericht door Rob Schipper » zo 23 nov, 2014 19:40

Mijn eend loopt stationair goed en plank gas ook alleen houdt hij half gas in en loopt schokkerig. Heeft iemand een idee waas dit aan zou kunne liggen? (2cv6 met elektrische ontsteking)

Rob Schipper

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » zo 23 nov, 2014 23:11

vervuilde carburateur ? en dan met name de eerste trap (ervan uit gaande dat je een 2-traps carburateur hebt). carburateur openen en reinigen, sproeiers doorblazen, vlotterhoogte controleren etc. Als je de zoekfunctie op dit forum gebruikt vindt je het nodige over dit onderwerp - succes !

niet om vervelend te doen, maar het is een electronische ontsteking - geen elektrische
BARE METAL CAR

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 23 nov, 2014 23:32

valse lucht aan spruitstuk of carburateurvoet.
diverse Citroens, wat anders.

Rob Schipper
Beginner
Beginner

Bericht door Rob Schipper » ma 24 nov, 2014 08:42

Het probleem heeft is plotseling ontstaan, de carburateur is goed vast op het spruitstuk. Ik heb inderdaad een 2-traps carburateur.

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » ma 24 nov, 2014 12:32

niet om vervelend te doen, maar het is een electronische ontsteking - geen elektrische
Toch wel... elke eend heeft een elektrische ontsteking..... :D

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » ma 24 nov, 2014 14:31

Rob Schipper schreef:Het probleem heeft is plotseling ontstaan, de carburateur is goed vast op het spruitstuk. Ik heb inderdaad een 2-traps carburateur.
Dat de carburateur goed vast zit zegt niets, valse lucht kan ook door een kapotte pakking komen. Even wat remmenreiniger (€1,59 bij de action) op de voet van de carburateur en op de voeten van het spruitstuk spuiten. Gaat de motor harder lopen dan zit het niet goed. Maar omdat het probleem plotseling kwam verdenk ik eerder een vuiltje in de carburateur. Even openmaken en schoonmaken, vooral de sproeier van de eerste trap. Zoek een onderhoudsboek van de 2cv, staan op marktplaats, daar staat een plaatje in welk schroefje waarvoor dient. Moeilijk is het niet, de deksle zit met 5(geloof ik) schroefjes vast. Alleen de sproeier van de eerste trap eruit halen is even zoeken. Tipje: als je hem met een lange dunne schroevendraaier los hebt gedraaid, niet helemaal los draaien, het laatste stukje doe je met een lange sate prikker, dan blijft de sproeier mooi op het puntje van de prikker zitten. Sproeiertje is erg klein, je bent hem zo kwijt. Maar over het schoonmaken van de carb staat zat geschreven op het forum. Moeilijk is het niet, je moet het gewoon doen, neem de tijd en werk netjes.

Rob Schipper
Beginner
Beginner

Bericht door Rob Schipper » ma 24 nov, 2014 20:52

Ik ga hier van de week mee aan de gang. Bedankt voor de tips.

Rob

DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door DucKKnutsel » wo 26 nov, 2014 09:18

trek je lucht filter slang er ff af. starten met de hand aan de carburateur vol gas geven dan je hand op de carburateur leggen vol gas houden tot dat i bijna uit is dan hand weg halen. De eend pakt nu weer op en zuigt de carburateur leeg en kleine vuiltjes verdwijnen. Makkelijke test en scheelt een hoop gepruts.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Rob Schipper
Beginner
Beginner

Bericht door Rob Schipper » do 27 nov, 2014 16:16

Ik heb de test van Duckknutsel uitgevoerd en de eend loopt weer prima. Bedankt.

Rob

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » vr 28 nov, 2014 12:02

Maar hoe komen die kleine vuiltjes er? Is je benzinefilter nog wel goed? Een nieuw filter (kost een paar Euri) doet wonderen zoals ik uit ervaring weet.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Rob Schipper
Beginner
Beginner

Bericht door Rob Schipper » vr 28 nov, 2014 15:36

Ik heb van de zomer de tank per ongelijk helemaal leeg gereden. Mijn benzinemeter werkt niet en ik had een rekenfoutje gemaakt bij het tellertje dat ik gebruik...... Misschien dat er iets uit de tank meegekomen is.

Rob

Plaats reactie