dekselse lekkende kleppendeksels
dekselse lekkende kleppendeksels
Weer een probleempje: na het kleppen stellen kreeg ik mijn kleppendeksels niet meer lekvrij gemonteerd, en als ik ze aantrok zodat ze niet meer lekten tikten de tuimelaars tegen het kleppendeksel. Ik heb ze voorlopig dus gemonteerd met dubbele pakkingen ertussen en vloeibare pakking. De linkerkant is nu volledig lekvrij (en tikvrij). De rechterzijde blijft nog wat olie lekken maar tikt niet meer, voorlopig kan ik er zo wel mee verder. Waarschijnlijk zijn de deksels in het verleden te strak aangetrokken geweest waardoor ze nu niet meer perfect aansluiten op de cylinderkoppen. Ik denk dat ik nieuwe kleppendeksels zal moeten kopen zeker? Of kan ik met de oude nog iets doen zodat ze terug perfect passen?
Bart
Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Als de deksel voor het stellen niet heeft gelekt en na het stellen begon te lekken zou ik eerst de pakking vernieuwen , en misschien een extra ring onder de kleppendekselschroef of de deksel een paar tikken geven zodat hij weer wat boller staat , en kan het zijn dat je het tapend er met losdraaien een stuk heb uitgedraaid waardoor je nu net een stukje minder kan aandraaien ??
En als ik op school iets geleerd heb dan is het wel dat je geen dubbele pakking mag gebruiken .
Als een pakking niet meer werkt gewoon een nieuwe
En als ik op school iets geleerd heb dan is het wel dat je geen dubbele pakking mag gebruiken .
Als een pakking niet meer werkt gewoon een nieuwe
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
het verhaal gaat dat er ergens in het midden van het land nieuwe pakkingen ontwikkeld zijn voor de klepdeksels. Misschien beiden die uitkomst?
Ik heb ze zelf nog niet in handen gehad, als ik nog eens in de buurt kom ga ik ze kopen.
Gr Rob
Ik heb ze zelf nog niet in handen gehad, als ik nog eens in de buurt kom ga ik ze kopen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ik dacht ook dat dat een geweldige oplossing was, maar helaas....RobM schreef:het verhaal gaat dat er ergens in het midden van het land nieuwe pakkingen ontwikkeld zijn voor de klepdeksels. Misschien beiden die uitkomst?
Gr Rob
Wellicht heb ik ze verkeerd gemonteerd, maar het bleef lekken met die speciale pakkingen.
Ik vond het maar vreemde, te soepele (slappe) dingen.
Uiteindelijk weer de normale pakkingen gemonteerd.
Eendracht maakt macht.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Klepdeksels
We hebben nieuwe deksel maar daar moet je de gewone pakkingen echt met Bisonkit vast plakken, het pasvlak staat iets schuin lijkt het. Met rand die er om heen valt kan ook, die schuiven niet weg en plakken we niet.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/