Pagina 1 van 1

Nieuwe chassis in België

Geplaatst: ma 24 nov, 2014 22:32
door dietervh
All,

heb er even over nagedacht maar ga mijn Dyane 4 volledig restaureren als nieuw.

Doel is dus ook om een nieuwe chassis te plaatsen. In de huidige zitten teveel roestplekken en bovendien heeft mijn voorganger die voorzien van een dikke laag rubber (kan niet goed meer op de naam komen, maar het vuile product waardoor je niet goed kan zien of de chassis eronder wel roest is of niet).

Nu zijn er maar een aantal gekende verdelers in België die het chassis leveren, maar waarom aan deze prijs? Als ik in de Nederlandse shops ga kijken, zie ik de meeste chassis de deur uitgaan voor de helft van de prijs van die uit België.

Heeft iemand ervaring met het importeren van een Nederlandse chassis en die dan ook laten goedkeuren in België?

Andere tips met betrekking tot het aankopen van een chassis zijn ook altijd welkom.

Bedankt voor de tips alvast,

Groeten,

Dieter

Geplaatst: ma 24 nov, 2014 22:50
door Thijs
Met de aankoop van een chassis in België kan ik je niet helpen maar moet je in België de auto ook eerst laten schouwen bij de 'RDW' voordat je gaat demonteren?
Dit moet in Nederland wel.

Geplaatst: ma 24 nov, 2014 23:05
door dietervh
Dag Thijs,

de wagen is een aantal maanden terug naar de keuring geweest. Dus dat zit goed.

Groeten,

Dieter

Geplaatst: di 25 nov, 2014 17:34
door Michiel van G.
ik zou informeren bij jouw verdeler wat er aan certificaten bij het geleverde chassis zit.
Als die ook geleverd worden hier in Nederland, dan zou ik het denk ik wel weten...

Geplaatst: di 25 nov, 2014 18:40
door verkuilm
Er is wel een verschil in chassis.
Bij mehari club cassis kan je het goed zien.
Je hebt orgineel, duurder helaas.
En imitatie. Voldoet maar is wel echt een minder produkt, vind ik dan.

Dat is dus de eerste vraag. Zijn het wel dezelfde chassis's?

Geplaatst: wo 26 nov, 2014 18:04
door bartvds
Dieter,

Ik heb enige tijd geleden ook mijn 2cv gerestaureerd en een nieuw chassis gekocht. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een origineel gegalvaniseerd chassis uit Tienen omdat dit vooral veel interessanter is qua levensduur tegenover een niet gegalvaniseerd. De imitatiechassis op de markt schieten voor mij tekort (idem voor de imitatie carrosseriestukken), de pasvorm is dikwijls heel slecht. Bij aankoop van het nieuwe chassis moet je de papieren van de oorspronkelijke wagen meebrengen en liefst ook het stuk chassis met het originele chassisnummer uitslijpen en ook meenemen (indien nog beschikbaar of nog leesbaar). Zij slaan dan ter plaatse het originele chassisnummer volgens je papieren in het nieuwe chassis en je krijgt een officieel attest mee voor de schouwing. Bij mij gaf dat op de schouwing geen enkel probleem. Het attest moet je uiteraard goed bewaren bij je papieren.

Bart

Geplaatst: di 9 dec, 2014 22:31
door TimVS
Hallo Dieter,

Voor aan de belgische regels te voldoen zijn er twee leveranciers en 3 types:
- Imitatie chassis van Cassis
- 'orgineel chassis' van Cassis
Beide verkocht door cqs in Tienen
- Wheels chassis
Verkocht door A.m.i.s. in Brussel.
Dit zijn de enige die in aanmerkinging komen als je in belgie door de keuring wil raken.

Let er ook op dat ze in Belgie aangekocht moeten worden.

Succes

Geplaatst: do 1 jan, 2015 20:50
door pedro
Ik heb een tijdje geleden contact gehad met een keuringsstation hier in het Antwerpse omtrent dezelfde vraag en naar hetgeen ik heb vernomen zou het De Graaf chassis ook toegelaten worden in België.

Geplaatst: do 1 jan, 2015 21:11
door RobM
Als je die overweegt Dan zou ik even via pb kontakt nemen. Of mijn restauratie draadje doorlezen.

Gr Rob

Geplaatst: za 3 jan, 2015 12:43
door TimVS
Een de graaf kan enkel goedgekeurd worden als de auto eerst in vb nederland wordt ingeschreven