Gaslucht in de cabine
Gaslucht in de cabine
Ik krijg gaslucht in de cabine, zeker als de verwarming op koud staat (schuif naar de blauwe aanduiding ) . Als de verwarming naar de rode kant staat geschoven is het veel minder. Luchttoevoer naar onder of boven zetten maakt niet veel uit. Waar en hoe moet ik dit verhelpen? Thanks
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Uitlaat aansluiting zit buiten je kachelpot niet zo'n grote kans dus tenzij je schutbord heel erg lek is. Dit moet je ook horen dan en voelen. Uitlaat pakking kan, dat zou je ook moeten kunnen zien door een roet spoor dat onder je koeltunnel blaast en moet je eigenlijk ook wel weer horen. Als de eend olie lekt of ernstig heeft gelekt kan de koeltunnel vol met vette olie prut zitten dat aan het verbranden is geeft soms ook een vreselijke geur. Als dat allemaal niet is blijft volgens mij helaas toch alleen de lekkende cilinderkoppen over. Beste klus of gewoon raampje open
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Bedankt iedereen, heb van voor naar achter de uitlaat vernieuwd, probleem opgelost.
Heb ondertussen ook een 123 elektronische ontsteking en een elektronische spanningsregelaar geplaatst... Alles loopt als een trein.
Ik woon 6 maand op Lanzarote waar mijn eendje nu ook woont en ik moet zeggen dat vóór de electronische onsteking er meer problemen waren met hellingen. De snelheid zakte soms weg van 90km/u tot 75km/u., bij volle gas dan nog. Nu zwakt de snelheid nauwelijk af. Ben zeer tevreden nu.
Misschien tot later op dit heerlijke forum.
Ruud
Heb ondertussen ook een 123 elektronische ontsteking en een elektronische spanningsregelaar geplaatst... Alles loopt als een trein.
Ik woon 6 maand op Lanzarote waar mijn eendje nu ook woont en ik moet zeggen dat vóór de electronische onsteking er meer problemen waren met hellingen. De snelheid zakte soms weg van 90km/u tot 75km/u., bij volle gas dan nog. Nu zwakt de snelheid nauwelijk af. Ben zeer tevreden nu.
Misschien tot later op dit heerlijke forum.
Ruud
Beste Ruud, op het gevaar af dat ik op je tenen trap: Je schakelt toch wel terug als de snelheid zo terugloopt bergop? Liever 65 à 70 in zijn III dan 75 vol gas in zijn IV. Ontzie je drijfstanglagers een beetje!Rudovers schreef:Bedankt iedereen, heb van voor naar achter de uitlaat vernieuwd, probleem opgelost.
Heb ondertussen ook een 123 elektronische ontsteking en een elektronische spanningsregelaar geplaatst... Alles loopt als een trein.
Ik woon 6 maand op Lanzarote waar mijn eendje nu ook woont en ik moet zeggen dat vóór de electronische onsteking er meer problemen waren met hellingen. De snelheid zakte soms weg van 90km/u tot 75km/u., bij volle gas dan nog. Nu zwakt de snelheid nauwelijk af. Ben zeer tevreden nu.
Misschien tot later op dit heerlijke forum.
Ruud
Bedankt voor de tip, ik,ben helemaal niet op mijn tenen getrapt door iemand die mij goede raad geeft. Ik ken te weinig voor dat autootje als beginneling om te weten wat er dan allemaal gebeurd als ik gas aanhoud. Ik was in de eerste plaats ontzettend blij dat ik nu niet meer moest terugschakelen na die elektronische ontsteking, maar zal toch maar beter je raad opvolgen en naar een tandje lager gaan...