Pagina 1 van 1
Gaslucht in de cabine
Geplaatst: do 27 nov, 2014 04:37
door Rudovers
Ik krijg gaslucht in de cabine, zeker als de verwarming op koud staat (schuif naar de blauwe aanduiding ) . Als de verwarming naar de rode kant staat geschoven is het veel minder. Luchttoevoer naar onder of boven zetten maakt niet veel uit. Waar en hoe moet ik dit verhelpen? Thanks
Geplaatst: do 27 nov, 2014 07:47
door Thijs
Waarschijnlijk lekken de pakkingen tussen uitlaatpoorr en spruitstuk. Direct op de cilinder dus.
Geplaatst: do 27 nov, 2014 07:50
door schroef
Cilinderkop(pen) krom zodat er uitlaatgas in de kachel/ koellucht komt. Meten met een C.O. meter bij de uitgang van de kachelpot en je weet het zeker. Ik heb al vaker koppen gevlakt voor deze klacht
Geplaatst: do 27 nov, 2014 08:47
door Oiseau blanc
Heb je misschien recent aan onderhoud gedaan waarbij het spruitstuk is verwijderd? Even de bouten van de klemmen op het spruitstuk nalopen, daarmee kan het probleem snel verholpen zijn..( spreek uit ervaring

Geplaatst: do 27 nov, 2014 09:51
door Titatommeke
Het is dus erger wanneer er geen lucht de cabine ingeblazen wordt? Bij koude stand is de klep namelijk gesloten. Zou dus eerder de uitlaat verdenken. Zou je dan ook moeten ruiken wanneer de motor loopt bij open motorkap.
Geplaatst: do 27 nov, 2014 10:42
door DucKKnutsel
Uitlaat aansluiting zit buiten je kachelpot niet zo'n grote kans dus tenzij je schutbord heel erg lek is. Dit moet je ook horen dan en voelen. Uitlaat pakking kan, dat zou je ook moeten kunnen zien door een roet spoor dat onder je koeltunnel blaast en moet je eigenlijk ook wel weer horen. Als de eend olie lekt of ernstig heeft gelekt kan de koeltunnel vol met vette olie prut zitten dat aan het verbranden is geeft soms ook een vreselijke geur. Als dat allemaal niet is blijft volgens mij helaas toch alleen de lekkende cilinderkoppen over. Beste klus of gewoon raampje open

Geplaatst: do 27 nov, 2014 12:35
door Thijs
Wat het ook is, alle aansluitingen van de uitlaat nalopen.
Het kan zelfs door onderdruk bij de tweede demper vandaan komen (door de bodem/kierende deur?).
Geplaatst: di 10 feb, 2015 17:17
door siemen
en als dat niet help moet je je cilinderkoppen natrekken!
Geplaatst: di 10 feb, 2015 17:45
door Rudovers
Bedankt iedereen, heb van voor naar achter de uitlaat vernieuwd, probleem opgelost.
Heb ondertussen ook een 123 elektronische ontsteking en een elektronische spanningsregelaar geplaatst... Alles loopt als een trein.
Ik woon 6 maand op Lanzarote waar mijn eendje nu ook woont en ik moet zeggen dat vóór de electronische onsteking er meer problemen waren met hellingen. De snelheid zakte soms weg van 90km/u tot 75km/u., bij volle gas dan nog. Nu zwakt de snelheid nauwelijk af. Ben zeer tevreden nu.
Misschien tot later op dit heerlijke forum.
Ruud
Geplaatst: vr 13 feb, 2015 10:20
door achtpeter
Rudovers schreef:Bedankt iedereen, heb van voor naar achter de uitlaat vernieuwd, probleem opgelost.
Heb ondertussen ook een 123 elektronische ontsteking en een elektronische spanningsregelaar geplaatst... Alles loopt als een trein.
Ik woon 6 maand op Lanzarote waar mijn eendje nu ook woont en ik moet zeggen dat vóór de electronische onsteking er meer problemen waren met hellingen. De snelheid zakte soms weg van 90km/u tot 75km/u., bij volle gas dan nog. Nu zwakt de snelheid nauwelijk af. Ben zeer tevreden nu.
Misschien tot later op dit heerlijke forum.
Ruud
Beste Ruud, op het gevaar af dat ik op je tenen trap: Je schakelt toch wel terug als de snelheid zo terugloopt bergop? Liever 65 à 70 in zijn III dan 75 vol gas in zijn IV. Ontzie je drijfstanglagers een beetje!
Geplaatst: vr 13 feb, 2015 12:00
door Rudovers
Bedankt voor de tip, ik,ben helemaal niet op mijn tenen getrapt door iemand die mij goede raad geeft. Ik ken te weinig voor dat autootje als beginneling om te weten wat er dan allemaal gebeurd als ik gas aanhoud. Ik was in de eerste plaats ontzettend blij dat ik nu niet meer moest terugschakelen na die elektronische ontsteking, maar zal toch maar beter je raad opvolgen en naar een tandje lager gaan...