Lage oliedruk (lampje)
Lage oliedruk (lampje)
Vandaag mijn gereviseerde blokje gestart, en het loopt prima, maar na een tijdje ging het oliedruklampje branden bij stationair lopen. Bij hogere toeren is het uit.
Stationair hoger stellen is niet de oplossing, moet wel iets (niet veel) meer gas geven dan dat om het lampje uit te krijgen. Oliedrukzender al vervangen, en ook overdrukventiel gede- en monteerd. Wat zou het kunnen zijn? (Het blok is helemaal uit elkaar geweest, krukas leek goed, nokkenas vervangen, nieuwe olieleidingen, cilinders en zuigers)
Stationair hoger stellen is niet de oplossing, moet wel iets (niet veel) meer gas geven dan dat om het lampje uit te krijgen. Oliedrukzender al vervangen, en ook overdrukventiel gede- en monteerd. Wat zou het kunnen zijn? (Het blok is helemaal uit elkaar geweest, krukas leek goed, nokkenas vervangen, nieuwe olieleidingen, cilinders en zuigers)
2cv6 Spécial 1978
CX GTI Turbo 1985
CX GTI Turbo 1985
-
- Regelmatige poster
oliedruklampje brandt ... oliedrukschakelaar vervangen ...nog steeds lage oliedruk ?? .... oliepomp, oliepomp pakking, oliepomp rubberen afdichtring ?????????
Laatst gewijzigd door azuiper op zo 30 nov, 2014 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
BARE METAL CAR
Ik was bij de opening van de Burton revisie werkplaats vorig jaar en Iwan vertelde dat 85% van de leidingen van DG te weinig doorstroom hebben en ze daarom zelf de leidingen zijn gaan (laten) maken. Ik hen geen fan van DG onderdelen die ze zelf maken of laten maken en ik heb ook geen aandelen bij Burton of zo, maar zij registeren wel de problemen in de onderdelenkwaliteit en maken de nieuwe delen dan een stuk beter. Ook de kwaliteit van spruitstukpakkingen, uitlaatklemmen, vertilatorpoulies, raamsluitingen en zo nog meer is echt TOP bij hun. En nogmaals ik heb geen aandelen of zo, maar zij maken goede spullen.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Die olieleiding lijkt me niet het probleem. In de banjobouten waarmee de olieleiding vastzit, zitten restricties; kleine gecalibreerde openingen die de doorstroom en dus de tegendruk regelen. Ik kan me slecht voorstellen dat er inferieure leidingen zijn die de doorstroming nog meer beperken. En afgezien daarvan: hoe meer weerstand, hoe hoger de druk. Zijn misschien de verkeerde banjobouten gebruikt? Waarschijnlijker zit de fout toch ergens anders. Te slappe veer of klemmende plunjer in de oliedrukregelaar?
Bedankt voor het meedenken allenaal!
Olieleidingen zijn goed.
Het lampje begint al vrijwel direct te branden, als de olie dus nog niet warm is.
Ik heb de plunjer en veer al vervangen. Die plunjer gaat soepel.
Ik denk nu aan de oliepomp, die te weinig opbrengt?
Vreemd en vervelend probleem..
Olieleidingen zijn goed.
Het lampje begint al vrijwel direct te branden, als de olie dus nog niet warm is.
Ik heb de plunjer en veer al vervangen. Die plunjer gaat soepel.
Ik denk nu aan de oliepomp, die te weinig opbrengt?
Vreemd en vervelend probleem..
2cv6 Spécial 1978
CX GTI Turbo 1985
CX GTI Turbo 1985
De (nieuwe) oliedrukzender had ik al vervangen door een andere nieuwe zoaks ik achreef, maar daar lag het niet aan.
Oorzaak gevonden en opgelost!
Lag aan de oliepomp. Het binnenwerk daarvan was te dun waardoor er olie langs kon lopen. Blijkbaar zijn er verschillende diktes. (Ik dacht 10,6 mm of 11,4mm.) ik hoefde dus gelukkig niet weer de carterhelften te scheiden. Allleen uitbouwen en vliegwiel er af.
Oorzaak gevonden en opgelost!
Lag aan de oliepomp. Het binnenwerk daarvan was te dun waardoor er olie langs kon lopen. Blijkbaar zijn er verschillende diktes. (Ik dacht 10,6 mm of 11,4mm.) ik hoefde dus gelukkig niet weer de carterhelften te scheiden. Allleen uitbouwen en vliegwiel er af.
2cv6 Spécial 1978
CX GTI Turbo 1985
CX GTI Turbo 1985