Pagina 1 van 1
Lage oliedruk (lampje)
Geplaatst: vr 28 nov, 2014 21:19
door EL_Robino
Vandaag mijn gereviseerde blokje gestart, en het loopt prima, maar na een tijdje ging het oliedruklampje branden bij stationair lopen. Bij hogere toeren is het uit.
Stationair hoger stellen is niet de oplossing, moet wel iets (niet veel) meer gas geven dan dat om het lampje uit te krijgen. Oliedrukzender al vervangen, en ook overdrukventiel gede- en monteerd. Wat zou het kunnen zijn? (Het blok is helemaal uit elkaar geweest, krukas leek goed, nokkenas vervangen, nieuwe olieleidingen, cilinders en zuigers)
Geplaatst: za 29 nov, 2014 00:05
door azuiper
oliedruklampje brandt ... oliedrukschakelaar vervangen ...nog steeds lage oliedruk ?? .... oliepomp, oliepomp pakking, oliepomp rubberen afdichtring ?????????
Geplaatst: za 29 nov, 2014 07:36
door schroef
Alleen de olieleidingen van Burton zijn goed. Die van DG en zo moet je gelijk weggooien
Geplaatst: za 29 nov, 2014 08:18
door Boudewijn
@Schroef, wat kan er fout zijn aan een olieleiding? Als hij past en niet lekt dan is hij toch goed.
Geplaatst: za 29 nov, 2014 08:59
door schroef
Ik was bij de opening van de Burton revisie werkplaats vorig jaar en Iwan vertelde dat 85% van de leidingen van DG te weinig doorstroom hebben en ze daarom zelf de leidingen zijn gaan (laten) maken. Ik hen geen fan van DG onderdelen die ze zelf maken of laten maken en ik heb ook geen aandelen bij Burton of zo, maar zij registeren wel de problemen in de onderdelenkwaliteit en maken de nieuwe delen dan een stuk beter. Ook de kwaliteit van spruitstukpakkingen, uitlaatklemmen, vertilatorpoulies, raamsluitingen en zo nog meer is echt TOP bij hun. En nogmaals ik heb geen aandelen of zo, maar zij maken goede spullen.
Geplaatst: za 29 nov, 2014 09:01
door Bertje Beige
Als de motor een tijdje heeft gelopen word de olie warmer. Deze word dunner en toen ging je olielampje branden bij lage toeren?
Wat voor olie heb je gebruikt?
@Schroef, ik ben het met je eens wat de kwaliteit van Burton producten betreft

Geplaatst: za 29 nov, 2014 11:11
door achtpeter
Die olieleiding lijkt me niet het probleem. In de banjobouten waarmee de olieleiding vastzit, zitten restricties; kleine gecalibreerde openingen die de doorstroom en dus de tegendruk regelen. Ik kan me slecht voorstellen dat er inferieure leidingen zijn die de doorstroming nog meer beperken. En afgezien daarvan: hoe meer weerstand, hoe hoger de druk. Zijn misschien de verkeerde banjobouten gebruikt? Waarschijnlijker zit de fout toch ergens anders. Te slappe veer of klemmende plunjer in de oliedrukregelaar?
Geplaatst: za 29 nov, 2014 11:16
door EL_Robino
Bedankt voor het meedenken allenaal!
Olieleidingen zijn goed.
Het lampje begint al vrijwel direct te branden, als de olie dus nog niet warm is.
Ik heb de plunjer en veer al vervangen. Die plunjer gaat soepel.
Ik denk nu aan de oliepomp, die te weinig opbrengt?
Vreemd en vervelend probleem..
Geplaatst: za 29 nov, 2014 17:08
door Dabdriver
Ik heb ook zoiets gehad.
Het lag bij mij aan de oliedrukschakelaar.
Deze kan je zo vervangen.
Kost zowat niets.
Daarna kan je altijd nog verder kijken.
Geplaatst: za 29 nov, 2014 19:39
door EL_Robino
De (nieuwe) oliedrukzender had ik al vervangen door een andere nieuwe zoaks ik achreef, maar daar lag het niet aan.
Oorzaak gevonden en opgelost!
Lag aan de oliepomp. Het binnenwerk daarvan was te dun waardoor er olie langs kon lopen. Blijkbaar zijn er verschillende diktes. (Ik dacht 10,6 mm of 11,4mm.) ik hoefde dus gelukkig niet weer de carterhelften te scheiden. Allleen uitbouwen en vliegwiel er af.
Geplaatst: za 29 nov, 2014 19:58
door Dabdriver
Mooi zo!