Alles in, over, rond en op de koets.
-
Andre de Belg
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
- Locatie: Antwerpen
Bericht
door Andre de Belg » vr 9 jan, 2015 13:21
Hallo iedereen,
bij het spuien door een amateur is het resultaat niet optimaal. Het spuitwerk is een lichte appelsienenschil. Is er een middel/ wonderproduct waar ik dit mee zou kunnen verbeteren?
Bij voorbaat dank.
Andre de Belg met zijn groene geit ( eend)
-
Titatommeke
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
Bericht
door Titatommeke » vr 9 jan, 2015 14:41
Hallo , welkom
Polijsten is vaak de enige oplossing.
Echter moet de lak laag daar dik genoeg voor zijn en droog genoeg.
Commandant 4 kan gebruikt worden.
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » vr 9 jan, 2015 14:55
Je kunt de lak, indien dik genoeg, met zeer fijn waterproof schuurpapier opschuren. Korrel 2000 of misschien nog fijner. Daarna polijsten zodat de boel weer mooi gaat glimmen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Andre de Belg
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
- Locatie: Antwerpen
Bericht
door Andre de Belg » za 10 jan, 2015 11:45
Bedankt Titatommeke en TB.
Ik durf niet met waterproef schuurpapier 2000 er aan te komen. Nu via sites heb ik gelezen dat commadant 3 beter zou zijn. Heeft iemand soms daar ervaring mee?
Andre de Belg met zijn groene geit ( eend)
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » za 10 jan, 2015 12:51
Volgens mij zit het verschil erin dat de ene commandant geschikt is voor machinaal gebruik. En de andere niet. Lees vooral even wat er op de verpakking staat.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Kulio
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Bericht
door Kulio » za 10 jan, 2015 14:41
Na het spuiten licht naspuiten met thinner. Dan trekt de verflaag strakker aan.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
achtpeter
- Veelvuldig poster
- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » za 10 jan, 2015 14:45
TB schreef:Volgens mij zit het verschil erin dat de ene commandant geschikt is voor machinaal gebruik. En de andere niet. Lees vooral even wat er op de verpakking staat.
Hoe hoger het nummer, hoe fijner het product. Commandant nr 3 is een grove rubbing compound, om rimpels en sinaasappelhuid te vlakken. 4 is een cleaner voor doffe en verweerde lak, 5 is een fijne polish. Van Commandant 4 bestaat ook een versie voor machinale verwerking. En inderdaad, met 3 en 4 kun je door dunne laklagen poetsen.
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » za 10 jan, 2015 15:23
Bedankt voor de aanvulling achtpeter.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
Andre de Belg
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
- Locatie: Antwerpen
Bericht
door Andre de Belg » ma 12 jan, 2015 09:38
Bedankt iedereen, nu wachten op beter weer en aan de slag.
Andre de Belg.
Andre de Belg met zijn groene geit ( eend)