HRC lekt
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
HRC lekt
Goedemorgen
Mijn HRC lekt bij de drukpen, en nog niet zo zuinig ook. Helft van het potje ligt nu op de grond en in de koets:(
Tjerk adviseerde mij om een hele nieuwe te kopen, hier ben ik het mee eens als er ergens nog (heel) goede te krijgen zijn.
Waar zijn deze nog verkrijgbaar ? Of is revisie tegenwoordig beter?
Kosten zijn niet zo'n probleem, stop liever goed dan een keer tegen een boom.
Tom
Mijn HRC lekt bij de drukpen, en nog niet zo zuinig ook. Helft van het potje ligt nu op de grond en in de koets:(
Tjerk adviseerde mij om een hele nieuwe te kopen, hier ben ik het mee eens als er ergens nog (heel) goede te krijgen zijn.
Waar zijn deze nog verkrijgbaar ? Of is revisie tegenwoordig beter?
Kosten zijn niet zo'n probleem, stop liever goed dan een keer tegen een boom.
Tom
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
Vanmiddag de hrc maar eens uit elkaar gehaald, gewoon om te kijken wat er nu in zit.
Bleek dat die is gaan roesten aan de binnenzijde. Geen wonder dat het ging lekken. Het volgende probleem wat zich daarbij aandient is de staat van de remleidingen. Is er een kans dat de leidingen ook aan het oxideren zijn, aan de binnenkant.
Iemand een idee hoe dat water er in gekomen is? Het mag duidelijk zijn dat de vorige eigenaren niet of nauwelijks de remolie vervangen hebben door de jaren heen.
Bleek dat die is gaan roesten aan de binnenzijde. Geen wonder dat het ging lekken. Het volgende probleem wat zich daarbij aandient is de staat van de remleidingen. Is er een kans dat de leidingen ook aan het oxideren zijn, aan de binnenkant.
Iemand een idee hoe dat water er in gekomen is? Het mag duidelijk zijn dat de vorige eigenaren niet of nauwelijks de remolie vervangen hebben door de jaren heen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Dat schijnt wel te kunnen, maar je kan er vreselijk slecht bij.
De splitsing naar li en re zit net voor de achteras. Van onderaf. Kan je daar net bij.
Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar misschien zijn er anderen die het wel gedaan hebben?
Gr Rob
De splitsing naar li en re zit net voor de achteras. Van onderaf. Kan je daar net bij.
Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar misschien zijn er anderen die het wel gedaan hebben?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Het water/vocht in het rem systeem komt door dat rem olie vocht op neemt van uit de buitenlucht en condens door op warmen en afkoelen. Als het om lhm olie gaat deze is niet hygroscopisch dit houd in dat het geen water op neemt, volgens mij blijft daardoor het evt vocht in de remcilinders zitten en gaat dit niet in je leidingen zitten. Bij dot4 wel hygroscopisch weet ik dat niet. Vocht vermengt zich wel met de olie en word daardoor geel hier door word het kook punt van de olie lager en krijg je een sponzig pedaal. Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken over die roest in de leiding heb er ook nog nooit roest uit zien komen. Gewoon goed doorspoelen met verse lhm lijkt me dan ook voldoende.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
bij het slopen ben ik steevast metalen leidingen tegengekomen die aan de buitenkant erg verroest waren.
Gezien ik niet op veiligheid wil besparen heb ik alles vernieuwd door koperen leidingen.
Aan een HRC heb ik ook niet zitten prutsen, een nieuwe is zo geplaatst. Wel goed ontluchten nadien.
Gezien ik niet op veiligheid wil besparen heb ik alles vernieuwd door koperen leidingen.
Aan een HRC heb ik ook niet zitten prutsen, een nieuwe is zo geplaatst. Wel goed ontluchten nadien.
Mehari '78
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
Beide remmen zitten weer netjes in elkaar. De linker heb ik weer open gemaakt omdat ik de borging van de excenters vergeten was
Een van de vorige eigenaren had nog een leuke verrassing voor me: vlak bij de gordel bevestiging een gat gedicht met glasvezel. Dat morgen even afmaken en dan die remleiding monteren
Een van de vorige eigenaren had nog een leuke verrassing voor me: vlak bij de gordel bevestiging een gat gedicht met glasvezel. Dat morgen even afmaken en dan die remleiding monteren