blok slpitsen maar blijft ergens op hangen ??
-
- Veelvuldig poster
blok slpitsen maar blijft ergens op hangen ??
Ik heb even een vraag .
Ik ben bezig een blok van de 2cv te splitsen , ik ben wel helemaal los het blok is gesplitst maar nu krijg ik hem niet helemaal uit elkaar , nu zitten de zuigers er nog op en ik vermoed dat hij daar ergens blijft steken .
Als de zuiger eraf moet heb ik denk ik een probleem de zuigers staan in ingetrokken stand [ odp ] en ik kom dus niet bij de pistonpen om deze er uit te halen , de motor was vast gelopen vandaar de stand van de zuigers .
Wie weet een oplossing ???
Ik ben bezig een blok van de 2cv te splitsen , ik ben wel helemaal los het blok is gesplitst maar nu krijg ik hem niet helemaal uit elkaar , nu zitten de zuigers er nog op en ik vermoed dat hij daar ergens blijft steken .
Als de zuiger eraf moet heb ik denk ik een probleem de zuigers staan in ingetrokken stand [ odp ] en ik kom dus niet bij de pistonpen om deze er uit te halen , de motor was vast gelopen vandaar de stand van de zuigers .
Wie weet een oplossing ???
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
volgens mij zie ik dat de rechter zuiger tegen het krukaslagerhuis aan komt , dus nu moet ik denk ik eerst de krukas en de nokkenas los tikken van de andere helft .
Blijven oefenen
Blijven oefenen
Laatst gewijzigd door blanc/rouge2cv op ma 9 feb, 2015 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Nou vanmiddag eindelijk na geduld en een wringijzer wat beweging gekregen in de zuigers zodat ik de pistonpennen er uit kon halen de zuigers eraf en het blok van elkaar af kon halen .
En inderdaad er zat een drijfstang vast aan de krukas zelfs met een hamer kwam er geen beweging in terwijl de andere soepel draait .
Helaas zijn de schaallagers ook niet meer zo best of zou ik ze kunnen opschuren ::)
[URL=http://s1188.photobucket.com/user/patro ... k.jpg.html][IMG]
En inderdaad er zat een drijfstang vast aan de krukas zelfs met een hamer kwam er geen beweging in terwijl de andere soepel draait .
Helaas zijn de schaallagers ook niet meer zo best of zou ik ze kunnen opschuren ::)
[URL=http://s1188.photobucket.com/user/patro ... k.jpg.html][IMG]
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster