Waarom HRC's lekken??

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Waarom HRC's lekken??

Bericht door RobM » wo 18 feb, 2015 09:25

Forummers, denk eens mee.

Gister de HRC vervangen door een andere.
De HRC zit aan de pedaleset vast met twee bussen die aan beide kanten iets gefelst zijn. Mooie constructie die er voor zorgt dat de pin die het rempedaal bediend precies recht in de HRC geduwd wordt.
In de HRC die ik er uit haalde (niet groen dus aftermarket) waren deze bussen aan één kant iets afgeslepen om de boel te kunnen demonteren. In de gebruikt HRC die ik gekocht had waren deze bussen aan één kant iets ingedrukt, waarschijnlijk omdat demontage anders niet lukt. Die bussen moets ik wat bijslijpen omdat ik ze er anders niet meer inkreeg. Als je de boel weer in elkaar zet heb je dus nooit meer de constructie zoals Citroen die bedacht heeft, want de bussen zitten niet meer links en rechts om de pedalenset gefelst. (of het lukt mij niet, dat kan natuurlijk ook!)Ik doe er één van links in, en één van rechts, maar er blijft wat beweging zitten in dee HRC- rempedalenset. Dan draai je de dikke bouten aan en zit de boel wel vast, maar zit het ook recht? De kans bestaat dus dat de pin niet helemaal 100% recht in de HRC verdwijnt.

Zou daar nu niet de reden zitten dat HRC's beginnen te lekken langs de bedienings-as?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 18 feb, 2015 12:58

Bij de zijn toch conische dus de pin zal altijd in het midden drukken lijkt me .
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 18 feb, 2015 15:40

ja, hij drukt op het midden. Maar drukt hij ook precies in het verlengde van de zuiger van de HRC? Stel dat er een paar graden verschil zit tussen die twee, zou dat een oorzaak van lekkage kunnen zijn?

Of zijn er die een betere bevestiging van de HRC aan de pedalen weten te maken?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 18 feb, 2015 18:54

Ik snap je gedachte wel, maar ik durf niet te zeggen of het hierdoor komt.

Ik heb die busjes nieuw gekocht toen ik de oude hrc verving voor een nieuwe. Omdat ik wilde dat het goed zou passen.

Aandraaien en t zit vast, maar nameten heb ik niet gedaan. Zou ook niet weten hoe.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 18 feb, 2015 22:32

ah, je kan die busjes ook nieuw kopen?

ben ik toch benieuwd: nieuwe busjes --> geen lekkage, oude busjes wel?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 18 feb, 2015 23:51

Ja, die zijn gewoon te krijgen.

Ik heb geen lekkage ondervonden de afgelopen anderhalf jaar. Maar t gaat dan ook maar om 3000 km ofzo. Dus kan er nog weinig over zeggen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie