ashoes wielzijde
ashoes wielzijde
Beste mensen,
Ik ben bezig de ashoes wielzijde te vervangen.
De as heb ik uitgebouwd en bevindt zich in de bankschroef.
Nu lukt het mij niet de nieuwe ashoes over de as te schuiven daar de doorsnede van de as +/- 34 mm. is en de opening van de hoes +/- 20 mm. Deze 20 mm opening is niet of nauwelijks op te rekken. Er is reeds eerder over ashoezen "geforumd" maar daar zie ik mijn probleem niet bij.
Wie kan mij raad geven???
Ik ben bezig de ashoes wielzijde te vervangen.
De as heb ik uitgebouwd en bevindt zich in de bankschroef.
Nu lukt het mij niet de nieuwe ashoes over de as te schuiven daar de doorsnede van de as +/- 34 mm. is en de opening van de hoes +/- 20 mm. Deze 20 mm opening is niet of nauwelijks op te rekken. Er is reeds eerder over ashoezen "geforumd" maar daar zie ik mijn probleem niet bij.
Wie kan mij raad geven???
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
Dank voor je reactie! Dat binnenstebuiten lukte niet omdat het materiaal heel stevig is en star is. Ik neem aan van een andere samenstelling dan de oorspronkelijke hoes die erg slap is. Maar ik heb de hoes nu met veel moeite binnenstebuiten . Morgen verder met proberen de hoes om de as te krijgen.RobM schreef:druk de ashoes binnenstebuiten. Als je hem er dan opschuift draait ie weer binnenstebuiten, en zit ie goed.
Gr Rob
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
De laatste jaren is het materiaal inderdaad stugger/minder rekbaar geworden. De smalle kant van het schuifstukrubber over de spiebaan trekken, lukt bijna niet meer en je loopt nog kans dat het spul inscheurt ook. Ik gebruik al heel lang een schuin afgezaagd stukje stofzuigerbuis als hulpmiddel. Goed ontbramen, invetten, rubber over het schuine stuk trekken en doorschuiven op de spiebaan. Diameter buis moet natuurlijk wel overeenkomen met de spiebaan.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Beste adviseurs,
Uit het advies van de meesten blijkt dat men niet op de hoogte blijkt te zijn van de enorme stijfheid van de ashoes die ik tot mijn beschikking heb. (Neopreen???)
Dankzij DucKKnutsel: trechter en achtpeter:stofzuigerbuis, kwam ik op het volgende idee:(ik had nl. geen trechter en geen stofzuigerbuis):
In de spiebanen heb ik +/- 10 stalen fietsspaken geplaatst die rond het spiegedeelte werden samengeklemd met een demontabele klem Zo lukte het uiteindelijk om de enorm stugge hoes met grote kracht over het spiegedeelte te schuiven.
Ik geef dit idee maar even door voor voorkomende gevallen!
Allen hartelijk dank voor de hulp!
Uit het advies van de meesten blijkt dat men niet op de hoogte blijkt te zijn van de enorme stijfheid van de ashoes die ik tot mijn beschikking heb. (Neopreen???)
Dankzij DucKKnutsel: trechter en achtpeter:stofzuigerbuis, kwam ik op het volgende idee:(ik had nl. geen trechter en geen stofzuigerbuis):
In de spiebanen heb ik +/- 10 stalen fietsspaken geplaatst die rond het spiegedeelte werden samengeklemd met een demontabele klem Zo lukte het uiteindelijk om de enorm stugge hoes met grote kracht over het spiegedeelte te schuiven.
Ik geef dit idee maar even door voor voorkomende gevallen!
Allen hartelijk dank voor de hulp!
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster