De probleempjes die ik tot nu toe met mijn besteleend en Dyane heb gehad, heb ik allemaal op kunnen lossen door goed te speuren en te lezen op dit forum. Over het probleem dat ik nu heb, heb ik alleen nog niets kunnen vinden. Ik hoop dat jullie misschien raad weten.
Ik heb mijn Dyane een aantal weken geleden uit de stalling gehaald om hem APK te laten keuren, hij heeft gelukkig weer twee jaar APK, dus dat is het probleem niet.
Nu kom ik er alleen tijdens het rijden achter dat de Dyane niet meer de topsnelheid haalt die hij eerder wel haalde. Als ik vol gas rijdt kom de snelheid, op de teller, net niet op de 100km/h. Voorheen haalde ik wel, 110-120 km/h.
Ik heb het idee dat de Dyane nog wel gewoon optrekt zoals hij voorheen deed, sowieso in de eerste drie versnellingen trekt de Dyane nog prima door. In de vierde versnelling trekt hij niet heel sterk door, je moet wel goed doortrappen tot de 100 km/h, maar dat was voorheen ook al zo dacht ik.
Verder heb ik onder alle omstandigheden, tegenwind, meewind, warme motor, koude motor, koud weer, wat warmer weer, al gereden maar dat veranderd de zaak ook niet.
Er ligt overigens een 2cv6 motor in mij Dyane.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Mijn Dyane komt heeft een lagere topsnelheid????
-
- Beginner
Mijn Dyane komt heeft een lagere topsnelheid????
Alleen een (º\=/º) rijdt als een (º\=/º) ….
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Beginner
Bedankt voor de reacties, ik zal eens even aan de gang. Wel kan ik op voorhand een paar opties wegstrepen.
Slepende rem:
Dit lijkt me niet, de Dyane wijkt niet tijdens het rijden en remmen. Ook zouden ze dit dan bij de APK opgemerkt moeten hebben als er een rem aanloopt.
Gaskachel houder verschoven:
Ik heb tijdens het rijden geprobeerd met met hand gas te geven door aan de gaskachel te trekken net achter het gaspedaal. Dit leverde ook niets op, ik kreeg de kabel niet verder aangetrokken dan dat het gaspedaal dit doet. Of moet ik dit bij de carburateur zoeken?
Bandenspanning:
Ik heb de banden op spanning. Rond de 1,9 Barr.
Vervult luchtfilter:
Deze leek schoon. Misschien nog een stroming reinigen. Wat kan ik dan het beste doen, die schuimen ring/filter er uit halen en deze goed uitzuigen/uitblazen/uitspoelen, of is er meer?
Vervuilde carburateur en spoeiers:
Dit kan het wel eens zijn, ik weet niet hoe deze er van binnen uit ziet? Hoe kan ik dit hert beste doen? Mijn schoonvader heeft een compressor staan, kan ik de carburateur gewoon helemaal schoon blazen en that's it? Of kan ik nog meer doen?
Slepende rem:
Dit lijkt me niet, de Dyane wijkt niet tijdens het rijden en remmen. Ook zouden ze dit dan bij de APK opgemerkt moeten hebben als er een rem aanloopt.
Gaskachel houder verschoven:
Ik heb tijdens het rijden geprobeerd met met hand gas te geven door aan de gaskachel te trekken net achter het gaspedaal. Dit leverde ook niets op, ik kreeg de kabel niet verder aangetrokken dan dat het gaspedaal dit doet. Of moet ik dit bij de carburateur zoeken?
Bandenspanning:
Ik heb de banden op spanning. Rond de 1,9 Barr.
Vervult luchtfilter:
Deze leek schoon. Misschien nog een stroming reinigen. Wat kan ik dan het beste doen, die schuimen ring/filter er uit halen en deze goed uitzuigen/uitblazen/uitspoelen, of is er meer?
Vervuilde carburateur en spoeiers:
Dit kan het wel eens zijn, ik weet niet hoe deze er van binnen uit ziet? Hoe kan ik dit hert beste doen? Mijn schoonvader heeft een compressor staan, kan ik de carburateur gewoon helemaal schoon blazen en that's it? Of kan ik nog meer doen?
Alleen een (º\=/º) rijdt als een (º\=/º) ….
-
- Veelvuldig poster