Pinkers doen het niet
Pinkers doen het niet
Hallo,
Als ik de 4pinkers(alarmlichten) aanzet doen ze het allemaal. Afzonderlijk bedienen aan de hendel bij het stuur gebeurt er niets meer.
Kan dit aan de pinkerdoos liggen, of enkel slecht contact bij de bediening?
bedankt arne
Als ik de 4pinkers(alarmlichten) aanzet doen ze het allemaal. Afzonderlijk bedienen aan de hendel bij het stuur gebeurt er niets meer.
Kan dit aan de pinkerdoos liggen, of enkel slecht contact bij de bediening?
bedankt arne
NO paint, NO chrome, No problems
Zekeringen allemaal doormeten met de multimeter, en die zijn oke. Heb ze er toch eens allemaal uitgehaald en lichtjes de contacten opgeschuurd. (2 plastieken doosjes boven de versnellingsbak,tegen de zitruimte)
Wat is dat klein zwart doosje aan de accu, waar er 3 metalen spiralen inzitten? En er loopt een kabel met fiche naartoe die komt van de kabelboom. Mvg
Wat is dat klein zwart doosje aan de accu, waar er 3 metalen spiralen inzitten? En er loopt een kabel met fiche naartoe die komt van de kabelboom. Mvg
Loopt de 12 v kabel voor de pinkers, misschien langs de knop van de alarmlichten? De alarm knop blijft niet meer ingeduwd zitten, die moet ik vasthouden... Als ik hem induw, meet ik wel 12 v op het middenste contact van de hendel!, zekeringen lijken me dan ook niet logish want die liggen altijd zo dicht mogelijk bij de batterij. Dus zou ik ook geen stroom meten op de schakelaars toch? Iets dat samen hangt met de niet werkende mistlamp?
Kelaar
Schakelaar zit er origineel in ! Is een schakelaar met veel koperen pinnetjes aan, zou deze ook stroom overbruggen naar de hendel van de knipperlichten? Daarmee dat ik dan enkel stroom meet op de middenste contact, als ik de alarmlichten schakelaar indruk?
- André Post
- Heavy user
De meeste eenden hebben de knippers via het kontakt maar de alarm lichten gaan daar altijd buiten dus de alarmlicht schakelaar onderbreekt inderdaad de stroom van het kontakt naar de knipperautomaat.
Bij auto's die wel de voorzieningen hebben maar niet de schakelaar zelf zit een bruggetje op de loze steker.
Bij auto's die wel de voorzieningen hebben maar niet de schakelaar zelf zit een bruggetje op de loze steker.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Oke bedankt. Dus misschien met een andere alarmlicht knop, ben ik misschien geholpen? alhoewel waarom zou die kabel van het contact eerst naar de alarmlichten en dan pas naar de hendel? misschien toch het probleem langs het contact?Dus als ik nu eens als test rechtstreeks 12v van de batterij naar mijn middencontact breng aan het hendeltje dan weet ik dat er daar zeker geen storingen zitten.
- André Post
- Heavy user
De 12V van je batterij gaat via het kontakt naar de knipperautomaat en vandaar naar de schakelaar.
De alarm schakelaar verbindt links en rechts aan elkaar en de automaat direct met een 12V van de batterij.
Zou de normale knipper 12V niet onderbroken worden knoopt de alarmschakelaar een directe 12V aan alle systemen na het kontakt.
De alarm schakelaar verbindt links en rechts aan elkaar en de automaat direct met een 12V van de batterij.
Zou de normale knipper 12V niet onderbroken worden knoopt de alarmschakelaar een directe 12V aan alle systemen na het kontakt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,