Beau, de Deux-Chevaux!
Beau, de Deux-Chevaux!
Ik heb na 2 jaar eindelijk de knoop doorgehakt, ik koop een 2CV en niemand houdt me tegen
Ik heb haar dan ook Beau genoemd (Frans voor mooi )
Ze is reeds in een goede staat maar er moet wat opknapwerk gebeuren met de carrosserie.
Omdat dit de eerste 2CV is die ik bezit heb ik nog heel wat uitzoek werk voor de boeg, en ip hoopte dat mijn vragen hier misschien konden opgelost worden.
Zoals het een goeie draad betaamd, zijn foto's natuurlijk inbegrepen!
Link naar album:
https://picasaweb.google.com/1184265175 ... directlink
Ik heb haar dan ook Beau genoemd (Frans voor mooi )
Ze is reeds in een goede staat maar er moet wat opknapwerk gebeuren met de carrosserie.
Omdat dit de eerste 2CV is die ik bezit heb ik nog heel wat uitzoek werk voor de boeg, en ip hoopte dat mijn vragen hier misschien konden opgelost worden.
Zoals het een goeie draad betaamd, zijn foto's natuurlijk inbegrepen!
Link naar album:
https://picasaweb.google.com/1184265175 ... directlink
Laatst gewijzigd door Pirlet op vr 1 mei, 2015 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is een tijdelijke werkplaats van iemand die ik mag gebruiken om de grote werken in te doen.
Het belangrijkste die nu nog moet gebeuren zijn:
Welke bouten/moeren dien ik te gebruiken om de zijpanelen te bevestigen? Momenteel zit er een bout die 5 cm uitsteekt aan de bestuurderskant (buiten) en is echt niet mooi. Normaal zouden dit bouten met een afgeronde kop moeten zijn, maar welk formaat kies ik hiervoor? M5/6/7?[/list]
Het belangrijkste die nu nog moet gebeuren zijn:
- - Laswerk
- Interieur opfraaien
- Nieuwe zetelhoezen
- Bouten en moeren vervangen door de correcte soort
Welke bouten/moeren dien ik te gebruiken om de zijpanelen te bevestigen? Momenteel zit er een bout die 5 cm uitsteekt aan de bestuurderskant (buiten) en is echt niet mooi. Normaal zouden dit bouten met een afgeronde kop moeten zijn, maar welk formaat kies ik hiervoor? M5/6/7?[/list]
nou, dat ziet er best redelijk uit!
bodem platen lijken vrij nieuw. De voetenbak is wat op leeftijd.
Maar leuk eendje hoor!
Bout voor het spadbord...iets van 8mm? schat ik zo...
Dashboard is van een Club, stuur is wel bijzonder volgens mij..kan ik niet plaatsen.
bodem platen lijken vrij nieuw. De voetenbak is wat op leeftijd.
Maar leuk eendje hoor!
Bout voor het spadbord...iets van 8mm? schat ik zo...
Dashboard is van een Club, stuur is wel bijzonder volgens mij..kan ik niet plaatsen.
Laatst gewijzigd door gillis op vr 1 mei, 2015 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
onder druk wordt alles vloeibaar
Inderdaad, maar de voetenbak ik vooral ook nog smerig. Deze zal eerst nog eens onder handen worden genomen met een ijzeren borstel en vervolgens nog eens goed afkuisen.
Dan zit ik ook nog met het feit dat ie geen sleutelcontact meer heeft, maar gewoon een drukknop. Heeft iemand hier een idee waar ik (voor een normale prijs) een contactslot kan krijgen? De enige die ik vind kosten rond de 100 euro.
Dan zit ik ook nog met het feit dat ie geen sleutelcontact meer heeft, maar gewoon een drukknop. Heeft iemand hier een idee waar ik (voor een normale prijs) een contactslot kan krijgen? De enige die ik vind kosten rond de 100 euro.
denk dat je hier wel wat mee kan:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=277119
over opties gesproken, je hebt een asbak (in ieder geval de houder er voor) dat was in NL een optie...
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=277119
over opties gesproken, je hebt een asbak (in ieder geval de houder er voor) dat was in NL een optie...
onder druk wordt alles vloeibaar