gebruikte 2 cv koetsen weggooien of ??
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
gebruikte 2 cv koetsen weggooien of ??
omdat recent de produktie opgestart is van nagelnieuwe 2 cv koetsen die werkelijk goed afgewerkt zijn en ook passen ( nee niet die op citromobile , dat was er een van de ,voorserie,, die nogal wat kinderziekte,s vertoond )
mijn vraag is volgende : is er in eendrijden nedeland en daarbuiten nog intresse in redelijke koetsen met werk of gaan we allemaal voor een nieuwe ??
ik twijfel op dit moment bewaar ik ze nog een tijdje of breng ik ze naar de oud- ijzer boer?
het gaat om circa 70 stuks dat kost een enorme hoop ruimte dus ! graag even wat meningen weggooien of toch nog maar bewaren ?
frank
mijn vraag is volgende : is er in eendrijden nedeland en daarbuiten nog intresse in redelijke koetsen met werk of gaan we allemaal voor een nieuwe ??
ik twijfel op dit moment bewaar ik ze nog een tijdje of breng ik ze naar de oud- ijzer boer?
het gaat om circa 70 stuks dat kost een enorme hoop ruimte dus ! graag even wat meningen weggooien of toch nog maar bewaren ?
frank
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 476
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Ik denk dat voor de meesten het niet te doen is om een nieuwe koets te kopen aangezien ik prijzen zie vanaf €4000,00 en deze dan ook nog gespoten moeten worden. Ikzelf ben op het moment een zeer slechte koets aan het restaureren en zie het als een uitdaging. Dus als je wil opruimen dan zou ik de slechtste wegdoen en de andere bewaren .
Weggooien is zonde. Zoals Denny al aangeeft is de prijs 4000 euro minimaal. Was met korting, want normaal bijna 5000 begreep ik. Niet iedereen kan of wil dat uitgeven.
Die koets op CM vond ik er zeker goed uitzien, maar opknappen van een origineel kun je zelf voor een fractie van die prijs. Wel mooie ontwikkeling dat nieuw te krijgen is.
Die koets op CM vond ik er zeker goed uitzien, maar opknappen van een origineel kun je zelf voor een fractie van die prijs. Wel mooie ontwikkeling dat nieuw te krijgen is.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik zou ze ook nog niet weggooien. Alleen wat "uitdunnen" natuurlijk zien we een nieuwe koets wel zitten, maar de prijs zal toch nog wel mensen tegenhouden. Ik zie het als: het is niet duur, maar wel veel geld. Een redelijke koets met wat werk is toch nog een stuk goedkoper. En voor sommige mensen speelt ook nog dat het "zelf doen" een belangrijk deel van het eendrijdn is. Om trouwens nog maar te zwijgen van de kapitaalvernietiging, 70 koets naar het schroot. Dan kom ik er wel een halen. Schoonvader zoekt niet iets beters dan zijn zeeer krokante huisje.
Niet elke eendrijder zal 4400 euro hebben liggen voor een nieuwe koets.
Ik vind het een prachtig initiatief, die nieuwe koetsen; als de spaarpot vol is, zal ik er waarschijnlijk nog eens eentje kopen.
Mijn vrouw riep meteen dat ik maar zo'n nieuwe koets moest kopen, zodat ik wat minder in de schuur zit om te slijpen, lassen etc., en we gewoon kunnen rijden met de 2CV.
Voorlopig zou ik toch wat gebruikte, redelijke koetsen op voorraad houden, denk dat daar zo nu en dan toch nog vraag naar is?
Ik vind het een prachtig initiatief, die nieuwe koetsen; als de spaarpot vol is, zal ik er waarschijnlijk nog eens eentje kopen.
Mijn vrouw riep meteen dat ik maar zo'n nieuwe koets moest kopen, zodat ik wat minder in de schuur zit om te slijpen, lassen etc., en we gewoon kunnen rijden met de 2CV.
Voorlopig zou ik toch wat gebruikte, redelijke koetsen op voorraad houden, denk dat daar zo nu en dan toch nog vraag naar is?
Eendracht maakt macht.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik ben geen voorstander van oude koetsen weggooien begrijp me niet verkeerd, maar wat ik begrijp is dat die 4400 voor een koets is die ook verzinkt is.
dat is niet veel geld in mijn ogen.
ik heb een koets gekocht voor 500 euro, heb daar nog voor 500 euro aan onderdelen ingegooid en dan reken ik lasgas, slijpschuiven etc niet mee. ik wil mijn laten verzinken en dan ben ik ook ca 2000 euro verder (dit is een bedrag wat ik van horen zeggen heb, deze prijs heb ik nog niet nagevraagd) en dan ben ik dus ruim 3000 euro verder.
als ik eerder geweten had dat ik voor een 1400 euro meer gewoon een koets op had kunnen halen....
maar tuurlijk, zelf doen is ergens ook leuk, maar ik vind de prijs netjes als je dit vergelijkt met zelf een koets opknappen en laten verzinken.
dat is niet veel geld in mijn ogen.
ik heb een koets gekocht voor 500 euro, heb daar nog voor 500 euro aan onderdelen ingegooid en dan reken ik lasgas, slijpschuiven etc niet mee. ik wil mijn laten verzinken en dan ben ik ook ca 2000 euro verder (dit is een bedrag wat ik van horen zeggen heb, deze prijs heb ik nog niet nagevraagd) en dan ben ik dus ruim 3000 euro verder.
als ik eerder geweten had dat ik voor een 1400 euro meer gewoon een koets op had kunnen halen....
maar tuurlijk, zelf doen is ergens ook leuk, maar ik vind de prijs netjes als je dit vergelijkt met zelf een koets opknappen en laten verzinken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Volgens mij is die prijs voor een koets in zincor-plaat. Het verzinken wat de topicstarter doet is iets heel aners.
Dit komt er dus nog everheen.
Zelf vind ik het zonde de oude koetsen weg te gooien aangezien de nieuwe koetsen wel erg prijzig zijn.
Bij het zelf opknappen van de oude koets kun je de kosten ook een beetje spreiden.
Dit komt er dus nog everheen.
Zelf vind ik het zonde de oude koetsen weg te gooien aangezien de nieuwe koetsen wel erg prijzig zijn.
Bij het zelf opknappen van de oude koets kun je de kosten ook een beetje spreiden.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Weggooien!!!! Ben je helemaal gek geworden, als je als grote eendeboer hier in het land een oude koets moet opknappen met het uurtarief wat daar bij hoort is een nieuwe koets het meest logische. werk sneller dus goedkoper.
Maar laat ons dan die ouwe rommel oprijden zet ze dan hier op het forum voor het dubble van de oud ijzer prijs ben je ze zo kwijt verkoop je een boel plaatwerk er los bij. heb je net zo veel verdient als aan een nieuwe. Wat moet ik dan doen straks als er geen ouwe rommel meer aan elkaar te lassen valt
Die prijs 4400 is een koets van zincor daar komt die 2ooo voor het verzinken dus nog bij.
Ik vermoed dat deze prijs iets goed koper zal zijn aangezien de koets niet chemische ontlakt hoeft te worden.
Maar laat ons dan die ouwe rommel oprijden zet ze dan hier op het forum voor het dubble van de oud ijzer prijs ben je ze zo kwijt verkoop je een boel plaatwerk er los bij. heb je net zo veel verdient als aan een nieuwe. Wat moet ik dan doen straks als er geen ouwe rommel meer aan elkaar te lassen valt

Die prijs 4400 is een koets van zincor daar komt die 2ooo voor het verzinken dus nog bij.
Ik vermoed dat deze prijs iets goed koper zal zijn aangezien de koets niet chemische ontlakt hoeft te worden.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
misschien een idee dat Wusten-Fuchs alle opties en prijzen nog even duidelijk weergeeft om misverstanden te verkomen ; ofwel wat kost een oude ongerestaureerde koets - wat kost een nieuwe zincor koets (ongegalvaniseerd) - wat kost een nieuwe zincor koets gegalvaniseerd ?
dat zou duidelijkheid scheppen
dat zou duidelijkheid scheppen
BARE METAL CAR
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
koets
ik heb inderdaad wat koetsen voor 350 aangeboden om te zien of er een reactie op kwam ( nada niks dus )
ik moet er ook niet per se vanaf en wil ze ook nog wel even laten staan ,, maar 100 m/2 ruimte zit al vol kan er in het noorden van duitsland binnenkort nog zo,n 30 bij kopen.
dan moet ik nogmaals uitbreiden qua onderdak ,, en dan stelt zich de vraag : moet ik ze tot mijn 80, ste op blijven slaan ?? terwijl de meeste toch een nieuwe koets kopen ?
blijven de nieuwe voortaan in produktie of stopt het wegens gebrek aan ,,omzet,, snelheid ?
om ze voor een habbekratz te verkopen daar pas ik voor ! elke koets kwam van een sloop -eend en heeft minimaal een dag gekost om ze kaal te maken en op te slaan en dat maal 70
een af fabriek zink- cor koets kost 4400 incl . ( staat op dit moment buiten in weer en wind om te testen hoe het zich qua roest houd )
eenzelfde thermisch verzinkt zal circa 5300 gaan doen ( ongeveer) meerprijs pak,m beet 900 zinkcor word nl eerst weer ,,ontzinkt,, dan pas weer thermisch !
gereviseerde zoals we die al 17 jaar hebben doen 5500 dus op zich is de keus niet moeilijk
ik moet er ook niet per se vanaf en wil ze ook nog wel even laten staan ,, maar 100 m/2 ruimte zit al vol kan er in het noorden van duitsland binnenkort nog zo,n 30 bij kopen.
dan moet ik nogmaals uitbreiden qua onderdak ,, en dan stelt zich de vraag : moet ik ze tot mijn 80, ste op blijven slaan ?? terwijl de meeste toch een nieuwe koets kopen ?
blijven de nieuwe voortaan in produktie of stopt het wegens gebrek aan ,,omzet,, snelheid ?
om ze voor een habbekratz te verkopen daar pas ik voor ! elke koets kwam van een sloop -eend en heeft minimaal een dag gekost om ze kaal te maken en op te slaan en dat maal 70
een af fabriek zink- cor koets kost 4400 incl . ( staat op dit moment buiten in weer en wind om te testen hoe het zich qua roest houd )
eenzelfde thermisch verzinkt zal circa 5300 gaan doen ( ongeveer) meerprijs pak,m beet 900 zinkcor word nl eerst weer ,,ontzinkt,, dan pas weer thermisch !
gereviseerde zoals we die al 17 jaar hebben doen 5500 dus op zich is de keus niet moeilijk
wat niet kan doen we lekker toch