beter laten starten
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
beter laten starten
Om mijn eend beter te kunnen starten wil ik nieuwe bougiekabels bestellen en een benzinefilter plaatsen. Welk merk kabels gebruiken jullie en kan ik op de plaats van dat metalen buisje in de benzineleiding zo'n extern filtertje plaatsen? Trouwens waarom zit dat buisje daar?
M.v.g.,
Michel
M.v.g.,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
Zelf heb ik het benzinefilter ook op de plaats van het metalen buisje gedaan.
Waarom dat buisje er zit weet ik niet 100% zeker, maar heb eens begrepen dat dit is om makkelijk de benzineleiding los te koppelen als bv het blok eruit moet.
Zet het filter in elk geval niet tussen de brandstofpomp en carburateur. Dan zit het filter precies boven het uitlaatspruitstuk. Gaat goed, maar wanneer het filter onverhoopt stuk gaat dan wil je geen benzine op het hete spruitstuk hebben.
Had eens zo een nieuw filter dat in mijn handen al uit elkaar viel, dus vandaar.
Langs het chassis ipv dat metalen buisje is een veiliger plek. Gaat bij mij al jaren goed. En voor steenslag ben ik niet zo bang omdat een deel van het spatbord er nog voor zit. Mocht ie daar toch stuk gaan, dan haal je dat metalen buisje tevoorschijn, frommel je die er weer tussen en je kunt verder.
Wat een filter met beter starten te maken heeft begrijp ik alleen niet helemaal.
Waarom dat buisje er zit weet ik niet 100% zeker, maar heb eens begrepen dat dit is om makkelijk de benzineleiding los te koppelen als bv het blok eruit moet.
Zet het filter in elk geval niet tussen de brandstofpomp en carburateur. Dan zit het filter precies boven het uitlaatspruitstuk. Gaat goed, maar wanneer het filter onverhoopt stuk gaat dan wil je geen benzine op het hete spruitstuk hebben.
Had eens zo een nieuw filter dat in mijn handen al uit elkaar viel, dus vandaar.
Langs het chassis ipv dat metalen buisje is een veiliger plek. Gaat bij mij al jaren goed. En voor steenslag ben ik niet zo bang omdat een deel van het spatbord er nog voor zit. Mocht ie daar toch stuk gaan, dan haal je dat metalen buisje tevoorschijn, frommel je die er weer tussen en je kunt verder.
Wat een filter met beter starten te maken heeft begrijp ik alleen niet helemaal.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Wat bedoel je precies met "dat metalen buisje in de benzineleiding" ? Je hebt kans dat dat een benzinefilter is.
De beste plaats voor een benzinefilter is in de leiding tussen de tank en de benzinepomp. Aangezien dat deels onder het chassis is moet dat filter van metaal zijn. Een plastic filter zou snel kapot slaan door opspringende steentjes.
Maar de meesten hebben een plastic filtertje tussen de benzinepomp en de carburateur in een slag zitten. Die dingen kosten een paar euro.
Als jouw metalen buisje een benzinefilter is zou ik kijken of het opengeschroefd kan worden. Je moet dan alleen het filter schoonmaken.
Elke nieuwe startkabel voor een Eend is even goed. Bestel ze gewoon bij een Eendenboer, bijvoorbeeld een sponsor van deze site.
De beste plaats voor een benzinefilter is in de leiding tussen de tank en de benzinepomp. Aangezien dat deels onder het chassis is moet dat filter van metaal zijn. Een plastic filter zou snel kapot slaan door opspringende steentjes.
Maar de meesten hebben een plastic filtertje tussen de benzinepomp en de carburateur in een slag zitten. Die dingen kosten een paar euro.
Als jouw metalen buisje een benzinefilter is zou ik kijken of het opengeschroefd kan worden. Je moet dan alleen het filter schoonmaken.
Elke nieuwe startkabel voor een Eend is even goed. Bestel ze gewoon bij een Eendenboer, bijvoorbeeld een sponsor van deze site.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Voordat ik met de carburateur ga klooien wil ik alles uitsluiten en zo'n filtertje , ook de chromen, zijn niet duur. Het motorblok is eruit geweest en ook de tank en ik vermoed dat er wat stof in de tank is gekomen.
Het zeefje in de carburateur houdt volgens mij niet alles tegen. Dat buisje dat idd vlakbij het trekoog zit is denk ik te dun voor een filter maar ik zal er eens goed naar kijken.
Bedankt voor de antwoorden,
Michel
Het zeefje in de carburateur houdt volgens mij niet alles tegen. Dat buisje dat idd vlakbij het trekoog zit is denk ik te dun voor een filter maar ik zal er eens goed naar kijken.
Bedankt voor de antwoorden,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Voordat ik met de carburateur ga klooien wil ik alles uitsluiten en zo'n filtertje , ook de chromen, zijn niet duur. Het motorblok is eruit geweest en ook de tank en ik vermoed dat er wat stof in de tank is gekomen.
Het zeefje in de carburateur houdt volgens mij niet alles tegen. Dat buisje dat idd vlakbij het trekoog zit is denk ik te dun voor een filter maar ik zal er eens goed naar kijken.
Bedankt voor de antwoorden,
Michel
Het zeefje in de carburateur houdt volgens mij niet alles tegen. Dat buisje dat idd vlakbij het trekoog zit is denk ik te dun voor een filter maar ik zal er eens goed naar kijken.
Bedankt voor de antwoorden,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Er is toch ook een nieuwe tank vlotter in gekomen en tank schoon gemaakt, daar zit ook nog filter om.
Extra filter zet je normaal onder, je wilt geen benzine op je hete spruitstuk hebben mocht i het begeven.
Rommel/roest kan ook nog in je benzine pomp zitten. Dat kan er voor zorgen dat het mem braam open blijft staan zodat de benzine langzaam terug loopt, dat de pomp niet meer goed kan pompen is dus slecht starten. In de carburateur zit dan ook nog klein filter die dat zou moeten opvangen. Achter dat boutje naast je ingang.
Is je lucht filter en huis wel schoon?
Extra filter zet je normaal onder, je wilt geen benzine op je hete spruitstuk hebben mocht i het begeven.
Rommel/roest kan ook nog in je benzine pomp zitten. Dat kan er voor zorgen dat het mem braam open blijft staan zodat de benzine langzaam terug loopt, dat de pomp niet meer goed kan pompen is dus slecht starten. In de carburateur zit dan ook nog klein filter die dat zou moeten opvangen. Achter dat boutje naast je ingang.
Is je lucht filter en huis wel schoon?
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Hoi, ik kan me niet herinneren dat de tank schoongemaakt is en ik had er , bleek later, een verstafte handdoek in de opening gestopt. Vwb het filtertje heb ik zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet. Er zit wel een beetje smurrie in het luchtfilter maar volgens mij niet te veel. Het merk van de kabels maakt niet zoveel uit.?
M.v.g,
Michel
M.v.g,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
We hebben de tank leeggegoten en de benzine later met trechter met zeef terug gegoten. Monteer nooit een tank met nog benzine er in. Onhandig en veel te zwaar. Dus zit er altijd minder troep in dan er in zat. Als het om start problemen gaat trek je benzine slang er af nadat de eend een poos/nacht heeft gestaan starten en kijk of er direct benzine komt is dat niet het geval is de pomp slecht/vervuilt. Zet eens ff een doorzichtige benzine slang tussen pomp en carburateur kijk of er lucht bellen mee komen.
Kabels Ja je kan hele dure kopen sommige zweren er bij en willen nooit meer anders. Maar ook die gaan een x stuk. Ik haal zelf altijd gewoon die van de eende boer. Gewoon op tijd vervangen heb nooit geen problemen daar mee. Je kan de weerstand meten van je bougie kabels. Waardes moet je ff zoeken weet ik zo niet. In warme toestand slecht starten is meestal bobine.
Kabels Ja je kan hele dure kopen sommige zweren er bij en willen nooit meer anders. Maar ook die gaan een x stuk. Ik haal zelf altijd gewoon die van de eende boer. Gewoon op tijd vervangen heb nooit geen problemen daar mee. Je kan de weerstand meten van je bougie kabels. Waardes moet je ff zoeken weet ik zo niet. In warme toestand slecht starten is meestal bobine.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ik kwam er bij toeval achter hoe vervuilde benzine er uit ziet. Iemand was bezig mijn benzine te stelen en ik betrapte hem. De overgehevelde benzine liep in een jerrycan.
Toen ik dat terug goot zag ik zwarte flatsen zo groot als een 20 cent muntstuk meekomen. de rest goot ik dus terug via een handzeefje. Maar er zaten dus weer van die flatsen in de tank.
Mijn oude benzinefilter bleek niet goed meer; ik had daar voor regelmatig met carbu problemen te maken. Sinds ik een nieuw filter tussen de pomp en de carbu heb geplaatst waren alle problemen over.
Twee jaar daarvoor merkte ik dat bij vochtig weer de auto moeilijker starte. Bij gewoon weer starte hij altijd meteen. Na vervanging van de startkabels was ook dat probleem verholpen.
Toen ik dat terug goot zag ik zwarte flatsen zo groot als een 20 cent muntstuk meekomen. de rest goot ik dus terug via een handzeefje. Maar er zaten dus weer van die flatsen in de tank.
Mijn oude benzinefilter bleek niet goed meer; ik had daar voor regelmatig met carbu problemen te maken. Sinds ik een nieuw filter tussen de pomp en de carbu heb geplaatst waren alle problemen over.
Twee jaar daarvoor merkte ik dat bij vochtig weer de auto moeilijker starte. Bij gewoon weer starte hij altijd meteen. Na vervanging van de startkabels was ook dat probleem verholpen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Ik zal morgen eens de benzineslang eraf halen en kijken en daarna de kabels etc bestellen. @ Kulio, geluk bij een ongeluk dus. Maar als het was gelukt dan scheelt het dat de tankinhoud niet zo groot is.
@ allen, bedankt voor de bijdragen ik kan weer even vooruit
@ allen, bedankt voor de bijdragen ik kan weer even vooruit
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Zo, nieuwe kabels en een filter geplaatst en het starten lukt nu zonder choke maar nog niet in 1 keer wat ik bij mooi weer meestal gewend was. Maar iig beter dan het was. Het viel mij op dat het filtertje halfvol bleef ook bij stationair draaien, moet dat niet vol zijn?
Fijne zondag,
Michel
Fijne zondag,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen