voeteirs acadiane
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
voeteirs acadiane
Na de restauratie van de dyane heb ik de smaak helemaal te pakken. Dus ik was al een tijdje de 2dehands sites aan het afschuimen op zoek naar een 2pk of afgeleide voor een paar honderd euro.
En hoera het is mij gelukt.
Volgens mij een koopje met potentieel.
Volgens mijn vrouw veel geld voor veel roest.
Er mankeren een paar onderdelen, starter, benzinepomp, luchtfilterhuis.
Op de foto's valt het allemaal nogal mee maar in het echt valt het meestal iets erger uit.
Dus de laspost zal terug overuren draaien. Maar ik heb er zin in. Wij zijn ondertussen getrouwd dus dit keer is er geen deadline.
En hoera het is mij gelukt.
Volgens mij een koopje met potentieel.
Volgens mijn vrouw veel geld voor veel roest.
Er mankeren een paar onderdelen, starter, benzinepomp, luchtfilterhuis.
Op de foto's valt het allemaal nogal mee maar in het echt valt het meestal iets erger uit.
Dus de laspost zal terug overuren draaien. Maar ik heb er zin in. Wij zijn ondertussen getrouwd dus dit keer is er geen deadline.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 10 apr, 2014 20:59
- Locatie: Almere
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
volgens http://www.citroendyane.nl/kleuren/gb_kleuren.html is beige colorado geleverd tussen 82 en 84.Zuiderzeeeend schreef:Chapeau, straks weer een Aca gered! En ook nog een beige colorado, dat zijn de mooiste...
Deze dyane is van 85 dus dan zou het beige impala zijn.
op deze site staat: ac 058 EDY/GDY beige impala
http://www.2cvstuff.com/2CV_models_colours.html
Maar we weten nog niet wat ik met de kleur gaan doen. Volgens mijn dochter moet hij roze worden.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
het is de afgelopen weken heel mooi weer geweest. Dus we hebben veel van onze vrije tijd rondgetuft met de dyane.
Nu en dan vond ik eens tijd om wat aan de aca verder te werken.
De kas ging van het chassis en het chassis werd kaal gemaakt.
Dit is mijn "geheim" om de bouten van de assen los te maken zonder kop van de bouten te beschadigen.
De bovenplaat was wat dunnetjes waar de voetenbak en vloerplaat ook roest waren. De binnenkant zag er nog helemaal goed uit. Ik heb dus een stukje van de bovenplaat vervangen.
Het linkerzijpaneel is aan 1 kant volledig afgeroest. Dus dat gaat er ook af.
Bij het demonteren van de achteras heb ik 1 van de aluminium vulplaten gebroken. Volgens mij is dit niet hetzelfde als bij een dyane. Bij de acadiane is dit stuk een spie, ik dacht dat het bij de dyane overal even dik is.
Is er iemand die nog zo een stukje ergens in een hoekje liggen heeft? Ik hoor het graag.
Nu en dan vond ik eens tijd om wat aan de aca verder te werken.
De kas ging van het chassis en het chassis werd kaal gemaakt.
Dit is mijn "geheim" om de bouten van de assen los te maken zonder kop van de bouten te beschadigen.
De bovenplaat was wat dunnetjes waar de voetenbak en vloerplaat ook roest waren. De binnenkant zag er nog helemaal goed uit. Ik heb dus een stukje van de bovenplaat vervangen.
Het linkerzijpaneel is aan 1 kant volledig afgeroest. Dus dat gaat er ook af.
Bij het demonteren van de achteras heb ik 1 van de aluminium vulplaten gebroken. Volgens mij is dit niet hetzelfde als bij een dyane. Bij de acadiane is dit stuk een spie, ik dacht dat het bij de dyane overal even dik is.
Is er iemand die nog zo een stukje ergens in een hoekje liggen heeft? Ik hoor het graag.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
afgelopen week heb ik een wat verder gewerkt. De veerpotten open gemaakt, nieuwe remvoeringen achter en de fuseepennen vervangen.
1 veerpot was gescheurd. Ik had al nieuwe bussen liggen dus ik dacht de zijkanten losslijpen, nieuwe bussen lassen en monteren. Maar toen de veerpot open was zag ik dat de glijvoering gebroken was. Dus die moet ook vervangen worden.
er ook veel rommel uit de veerpot...
nieuwe remvoeringen. De pompjes waren nog los en zie niets dat op lekkage lijkt. Dat valt mee. Zou dit het verschil kunnen zijn tussen lhm en dot4 remolie?
En dan een werkje dat ik nog niet gedaan had. De fussepennen vervangen. Ik had het handboek al eens doorgenomen en zag het wel zitten. Ik heb een klein draaibankje waarop ik een paar asjes kon draaien om mij het leven wat makkelijker te maken. De armen waren ook gedemonteerd (acheraf gezien weet ik niet als dit echt een voordeel was) en in het slechtste geval kon ik naar een vriend die een pers heeft. Maar de oude kwamen er vlot uit .
en de nieuwe gingen er vlot in.
1 veerpot was gescheurd. Ik had al nieuwe bussen liggen dus ik dacht de zijkanten losslijpen, nieuwe bussen lassen en monteren. Maar toen de veerpot open was zag ik dat de glijvoering gebroken was. Dus die moet ook vervangen worden.
er ook veel rommel uit de veerpot...
nieuwe remvoeringen. De pompjes waren nog los en zie niets dat op lekkage lijkt. Dat valt mee. Zou dit het verschil kunnen zijn tussen lhm en dot4 remolie?
En dan een werkje dat ik nog niet gedaan had. De fussepennen vervangen. Ik had het handboek al eens doorgenomen en zag het wel zitten. Ik heb een klein draaibankje waarop ik een paar asjes kon draaien om mij het leven wat makkelijker te maken. De armen waren ook gedemonteerd (acheraf gezien weet ik niet als dit echt een voordeel was) en in het slechtste geval kon ik naar een vriend die een pers heeft. Maar de oude kwamen er vlot uit .
en de nieuwe gingen er vlot in.