Vervangen verlichting en knipperlicht schakelaars

Plaats reactie
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Vervangen verlichting en knipperlicht schakelaars

Bericht door Tha_Duck » vr 19 jun, 2015 21:52

Sorry voor de domme vraag, maar zijn die makkelijk te vervangen? Als in, zijn het gewoon klemmetjes van binnen die je op een nieuwe kan schroeven?

Richtingaanwijzer had vroeger een akoestisch signaal en een clignoteur onder het plankje. Clignoteur weggedaan maar tijdens de renovatie is de schakelaar kapot gegaan en mijn monteur heeft een model geplaatst zonder akoustisch signaal. Aangezien de hendel niet je van het is wilde ik deze nu gelijk vervangen door een nieuwe met akoustisch signaal.

En wat betreft de lichtschakelaar, die is gewoon op en moet een nieuwe op.

Als het een kwestie is van klemmetjes overschroeven dan is het voor mij eenvoudig, als ik moet gaan solderen en dergelijken of draden afknippen dan moet ik wat hulptroepen opschakelen ;)
Eendrijder sinds 11/5/2011!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 19 jun, 2015 22:14

Licht schakelaar zijn gewoon schroefjes. Accu afkoppelen, oude schakelaar los maken van de stuurkolom en onderste boven draaien zodat je de onderkant ziet. Nieuwe ernaast houden en gewoon oogje na oogje overzetten. Of even een tekningetje van kleur en plaats van de kabelhoesjes maken. De knipperlicht schakelaar is wat lastiger de kabels gaan tot achter het dashbord en daar zitten 3 stekkertjes. Maar je kunt ook de kabels afknippen en nieuwe eraan solderen. Succes :wink:
diverse Citroens, wat anders.

Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tha_Duck » vr 19 jun, 2015 22:23

Die van het licht is het belangrijkst, thanks voor de info!
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Plaats reactie