Benzinepomp reviseren

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Benzinepomp reviseren

Bericht door Punky » za 6 nov, 2004 09:42

Als mijn eend een tijdje (poaar weken) stil staat dan start deze moeilijk. Het lijkt of ie in het begin geen benzine rijgt en dus niet wil aanslaan, maar later verzuipt. Ik heb het idee dat de benzine bij stilstand dus terugloopt in de tank en dat ie bij het starten de benzine wel oppomt, maar vervolgens het blok verzuipt. Zal ook wel door mijn gasgeven komen bij het starten.

Nu heb ik hier pas ergens gelezen dat een oudere pomp zijn kracht verliest wat er voor zorgt dat de benzine terugloopt naar de tank.

Mijn vraag is:

Klopt dit verhaal?
zit er een afsluitklep in een pomp, die het teruglopen tegengaat?
Kun je de benzine pomp reviseren. Ik denk dan met name aan het membraam vervangen?
Of is het iets anders?

P.S.: mijn benzine systeem lijkt nergens lek te zijn. Er kan dus geen lucht bij, die dit veroorzaakt.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » za 6 nov, 2004 10:08

ik heb het ook gehad, als m'n eend een paar weken stil stond liep de benzine uit de carburateur terug de leiding in omdat de pomp niet meer goed afsloot.

Dan was het inderdaad moeilijk starten.

Nar het vervangen van de pomp was het bij mij over.
Of je hem ook kan reviseren weet ik niet, maar voor een euro of 30 heb je een nieuwe.

Marcel

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 6 nov, 2004 10:12

Ik heb er nog verschillende liggen uit allerlei donorblokjes. Zo'n pomp kost ongveer 30 euro zag ik. Maar als het membraam minder kost, dan had ik een van mijn donorpompjes opgeknapt.

Ik denk dat ik van de week sowieso eentje open ga maken. Ben benieuwd hoe die dingen er eigenlijk uitzien van binnen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » za 6 nov, 2004 12:18

het probleem zit 'm meestal niet in een lek membraam maar in 'versleten' klepjes.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 6 nov, 2004 15:18

Is een benzinepomp ook te testen op zijn werking als hij gedemonteerd is trouwens?
PuNk RoCK LosEr

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 6 nov, 2004 20:30

Laat je Eend een paar weken staan, trek de benzineleiding van de carburateur en start. Dan weet je snel genoeg of je pomp inderdaad verrot is of niet.

En die dingen schijnen te revisren zijn, mijn pa heeft dat ook bij de mijne gedaan, maar hoe die dat gedaan heeft weet ik niet.
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 6 nov, 2004 23:17

Bij mij ligt het niet aan de pomp zelf, want die pompt wel, maar aan de afsluitkleppen. Deze zijn denk ik wat lek, waardoor de benzine terugstroomt. Zoals ik al zei ik ga er van de week eens eentje demonteren en kijken of ik er iets mee kan of kan vervangen. Anders komt er een andere in.
PuNk RoCK LosEr

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 7 nov, 2004 00:18

Als dat een antwoord was op mijn post: het gaat er om dat het slecht starten door geen of te weinig benzine komt (of juist niet). Dat kan je controleren door de benzineslang er af te trekken en te starten. Komt er meten een flinke staal benzine uit dan ligt het niet aan je benzinetoevoer. Als dat niet zo is, moet je uitvogelen wat de oorzaak van het niet-oppompen van de benzine is.

Kort gezegd: eerst die slang los, daana pas de hele handel uit elkaar scheuren.
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 7 nov, 2004 00:29

Le je verhaal klopt en die werking weet ik. Hij pompt benzine. Alleen zitten er in de benzinepomp schijnbaar ook kleppen die zorgen dat de benzine niet terug stroomt de tank in. Dit gebeurt dan met name als hij ff stil staat. wanneer je hem dan wil starten, zul je eerst weer de carb moeten vullen alvorens je eend start. Dit vullen van de carb. gaat bij mij vaak gepaart met het verzuipen van het blok. plankgas doorstarten krijg je hem dan vaak wel aan de praat, maar het zou handiger zijn als dit probleem verholpen was.

Als hij loopt is het geen probleem meer. De pomp pompt dus nog wel. Dus die stroom benzine spuit er ook uit als ik de slang zou loskoppelen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 7 nov, 2004 00:41

Ja, maar je moet dus *direct* voor je start de slang loshalen. Dus 4 weken stilstaan, slang los, starten. Als het evne duurt voor er benzine uit komt weet je dat het aan de kleppen ligt (of zie ik iets over het hoofd?).
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 7 nov, 2004 09:51

Ik heb nog een los benzinefilter boven de pomp zitten. Deze is transparant. Wanneer ik hem wegzet zit er nog benzine in, maar ee week later is ie zo goed als leeg. Dus stroomt mijns inziens de benzine terug.

Maar bedankt voor de tip.
PuNk RoCK LosEr

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 7 nov, 2004 20:25

Das inderdaad nog makkelijker :D
Afblijven.

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Cubitus » di 9 nov, 2004 17:09

hoi, ik zit dus ook al een tijdje te denken dat mijn benzinepomp niet helemaal meer 100% is en zou hem dus willen testen, maar als ik mijn eend daar voor een maand :shock: stil moet zetten..........wie gaat mij dan elke dag naar school en naar mijn werk brengen?????leuke adviezen maar je hebt er geen bal aan..................... :roll:
Iemand een beter advies of idee??
2cv az 1968

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 9 nov, 2004 17:43

bezinepomp lenen en testen of hij beter start?
Verbruik: Afbeelding

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 9 nov, 2004 18:49

Cubitus schreef:hoi, ik zit dus ook al een tijdje te denken dat mijn benzinepomp niet helemaal meer 100% is en zou hem dus willen testen, maar als ik mijn eend daar voor een maand :shock: stil moet zetten..........wie gaat mij dan elke dag naar school en naar mijn werk brengen?????leuke adviezen maar je hebt er geen bal aan..................... :roll:
Iemand een beter advies of idee??
Als je er daghelijks mee rijdt is het geen probleem als je klepjes niet meer zo goed zijn toch ? ;)

Maar het is natuurlijk fijner als het wel helemaal in orde is. Helaas weet ik daar geen goede testmethode voor ...
Afblijven.

Gesloten