Pagina 1 van 1
Koppeling gaat grijpt schokkerig aan bij optrekken.
Geplaatst: ma 24 aug, 2015 22:15
door David
Mijn koppeling grijpt de laatste tijd bij het optrekken wat schokkerig aan. Ik moet bijna met gas en koppeling spelen om het acceptabel te houden....
Hij heeft het altijd prima gedaan.
Platen zijn maximaal 10.000 kilometer oud. Ik rij meestal lange stukken.
Bij het verder schakelen tijdens het rijden is er geen enkel probleem.
Alleen bij het optrekken.
Er is beslist geen olielekkage, ze kunnen niet vet van de olie zijn.
Platen zijn van Valeo. Zijn probleemloos tot nu toe.
Is dit een afsteldingetje?
Kan het zelf niet zo 123 bedenken......
Heeft er iemand een suggestie?
Geplaatst: ma 24 aug, 2015 23:04
door Hans B
Heb je destijds bij het vervangen van de koppeling ook het prise as lagertje en de keerring vervangen?
Geplaatst: ma 24 aug, 2015 23:12
door David
Nee was op dat moment niet nodig
Maar dat kunnen volgens mij niet de oorzaken zijn.
Ik weet hoe dat lagertje klinkt als het niet OK is.....
Volgens mij is dat het niet.
De keerring zou ik niet weten,
Maar lijkt mij stug.....
Maar het is food for thought
Geplaatst: di 25 aug, 2015 20:34
door verkuilm
Hoe weet je zo zeker geen lekkage?? Meestal is dat niet het probleem.
In het vliegwiel zit een keering idd daar valt pri as in. Zover ik weet zit er geen lager.
Maar als daar spelling op zit wil ie wel raar doen en happen.
Wat voor type koppeling, oud of nieuw type?
Geplaatst: wo 26 aug, 2015 17:06
door David
Vandaag weer veel gereden.
De klacht is een stuk minder, zelfs bijna weg.
Het lijkt alsof warmte, veel stoppen en weer optrekken, meespelen.
Ga zo rijden en de file weer in, kijken hoe het dan gaat.......
Geplaatst: wo 26 aug, 2015 19:13
door voeteir
Misschien zijn de veren in de koppelingsplaat gebroken?
Geplaatst: ma 31 aug, 2015 09:17
door GJ2CV
Pas geleden zelfde probleem gehad
Bleek bijna afgescheurde motorophangrubbers te zijn.
Deze vervangen en het probleem was weg
Geplaatst: wo 9 sep, 2015 20:19
door Nirvana01
Heb je dat alleen in de eerste versnelling of in alle versnellingen?
Geplaatst: wo 9 sep, 2015 21:55
door achtpeter
Ik zou inderdaad eens kijken naar de motorsteunen en vooral ook naar de conditie van het rubber in de versnellingsbaksteun (op de voorasbuis)
Geplaatst: wo 9 sep, 2015 23:50
door Marco250
Dit komt mij afschuwelijk bekend voor! Ik geef de schuld aan het frictie materiaal. Vroeger was dit asbest houdend, nu koop je voor je 2cv imitatie shit!
Het is zoeken naar een andere set die het wel behoorlijk doet! Mijn Valeo set deed het niet, morgen rij ik met een set uit Zutphen.
Geplaatst: ma 21 sep, 2015 23:20
door David
Marco250 schreef:Dit komt mij afschuwelijk bekend voor! Ik geef de schuld aan het frictie materiaal. Vroeger was dit asbest houdend, nu koop je voor je 2cv imitatie shit!
Het is zoeken naar een andere set die het wel behoorlijk doet! Mijn Valeo set deed het niet, morgen rij ik met een set uit Zutphen.
Dit is ook mijn vermoeden.
Alles is verder vernieuwd, ook de motorsteunen.
Koppelingsplaten zijn dus idd ook nieuw.....