warmtetoevoerslang
warmtetoevoerslang
Hoi Allemaal, ik heb een vraag aan jullie.
Moest 2 warmtetoevoerslangen vervangen. Van de motor tot onder spatbord. Een makkelijk klusje voor een leek als ik...dacht ik.
Ik heb ipv de goedkope papieren kokers, een betere versie van rubber besteld bij burtoncar.nl (art. nr. A18912). Die heb ik nu ontvangen, maar wij vinden deze erg kort.
Wie kent ze? en is het de bedoeling dat ze enorm uitgetrokken worden? Dan gaat alles wel erg strak zitten. We hebben ze al een beetje verwarmd zodat de rubber soepeler is, maar alsnog, aan de krappe kant. Dus is mijn vraag, wie kent ze en hoe moet ik er mee omgaan???
Alvast dank, AnneMiek
Moest 2 warmtetoevoerslangen vervangen. Van de motor tot onder spatbord. Een makkelijk klusje voor een leek als ik...dacht ik.
Ik heb ipv de goedkope papieren kokers, een betere versie van rubber besteld bij burtoncar.nl (art. nr. A18912). Die heb ik nu ontvangen, maar wij vinden deze erg kort.
Wie kent ze? en is het de bedoeling dat ze enorm uitgetrokken worden? Dan gaat alles wel erg strak zitten. We hebben ze al een beetje verwarmd zodat de rubber soepeler is, maar alsnog, aan de krappe kant. Dus is mijn vraag, wie kent ze en hoe moet ik er mee omgaan???
Alvast dank, AnneMiek
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Dag Anne-Miek
Volgens mij zijn het afvoerslangen, de motorwarmte wordt via het gat in het spatbord afgevoerd.
Het is de bedoeling dat de ene zijde op de warmtewisselaar en de andere kant met de rubber flens in het gat van het spatbord wordt aangebracht.
Het blik komt tussen de beide rubber flappen.
Naar mijn ervaring past het niet slecht, in onze charleston was het eerder zo dat het harmonikagedeelte sterk ingedrukt werd en ik heb vanuit de binnenzijde van het spatbord gecontroleerd of er voldoende uitblaasopening over bleef.
Dit was het geval. Nog één keer floepte een deel van de rubber flappen van de spatbordrand af, dit heb ik terug gedrukt en ik heb de indruk dat het zich na een tijdje prima vormt.
Als je lengte te kort komt lijkt het mij dat de spatborden en/of de warmtewisselaar niet goed t.o.v. elkaar staan, of je wilt het monteren met de ronde ring aan de wielzijde van het spatbord.
Mijn ervaring is dat het past. Ik moest de armpjes van de kachelkleppen iets opbuigen omdat ze vast liepen op het harmonika deel van het rubber.
Groet Jos.
Volgens mij zijn het afvoerslangen, de motorwarmte wordt via het gat in het spatbord afgevoerd.
Het is de bedoeling dat de ene zijde op de warmtewisselaar en de andere kant met de rubber flens in het gat van het spatbord wordt aangebracht.
Het blik komt tussen de beide rubber flappen.
Naar mijn ervaring past het niet slecht, in onze charleston was het eerder zo dat het harmonikagedeelte sterk ingedrukt werd en ik heb vanuit de binnenzijde van het spatbord gecontroleerd of er voldoende uitblaasopening over bleef.
Dit was het geval. Nog één keer floepte een deel van de rubber flappen van de spatbordrand af, dit heb ik terug gedrukt en ik heb de indruk dat het zich na een tijdje prima vormt.
Als je lengte te kort komt lijkt het mij dat de spatborden en/of de warmtewisselaar niet goed t.o.v. elkaar staan, of je wilt het monteren met de ronde ring aan de wielzijde van het spatbord.
Mijn ervaring is dat het past. Ik moest de armpjes van de kachelkleppen iets opbuigen omdat ze vast liepen op het harmonika deel van het rubber.
Groet Jos.
Op mijn Dyane 6 heb ik deze rubberen warmte-afvoerslangen van Burton ook zitten.
Aan de bestuurderskant paste de slang perfect, aan de passagierskant leek de slang te kort. Maar na wat friemelen en de slang van binnenuit (dus vanuit het gat in de wielkast) over de warmtewisselaar te drukken ging het goed, je kunt dan net wat meer kracht zetten. Ik heb ze er wel tijdens een warme dag op gezet, dan rekt het rubber wat makkelijker uit. Inmiddels zitten ze er alweer een jaar zonder problemen op.
Aan de bestuurderskant paste de slang perfect, aan de passagierskant leek de slang te kort. Maar na wat friemelen en de slang van binnenuit (dus vanuit het gat in de wielkast) over de warmtewisselaar te drukken ging het goed, je kunt dan net wat meer kracht zetten. Ik heb ze er wel tijdens een warme dag op gezet, dan rekt het rubber wat makkelijker uit. Inmiddels zitten ze er alweer een jaar zonder problemen op.
Dyane 6 Confort 1980