warmtetoevoerslang

Plaats reactie
Anne-Miek
Beginner
Beginner

warmtetoevoerslang

Bericht door Anne-Miek » wo 16 sep, 2015 20:12

Hoi Allemaal, ik heb een vraag aan jullie.
Moest 2 warmtetoevoerslangen vervangen. Van de motor tot onder spatbord. Een makkelijk klusje voor een leek als ik...dacht ik.
Ik heb ipv de goedkope papieren kokers, een betere versie van rubber besteld bij burtoncar.nl (art. nr. A18912). Die heb ik nu ontvangen, maar wij vinden deze erg kort.
Wie kent ze? en is het de bedoeling dat ze enorm uitgetrokken worden? Dan gaat alles wel erg strak zitten. We hebben ze al een beetje verwarmd zodat de rubber soepeler is, maar alsnog, aan de krappe kant. Dus is mijn vraag, wie kent ze en hoe moet ik er mee omgaan???
Alvast dank, AnneMiek

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » wo 16 sep, 2015 20:19

Als je op de site van Burton kijkt dan zie je in de webshop foto's van hoe je ze hoort te monteren. Zoeken op "warmteafvoerslang" . Succes :)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

bonkelaar
Beginner
Beginner

Bericht door bonkelaar » wo 16 sep, 2015 22:32

Dag Anne-Miek

Volgens mij zijn het afvoerslangen, de motorwarmte wordt via het gat in het spatbord afgevoerd.
Het is de bedoeling dat de ene zijde op de warmtewisselaar en de andere kant met de rubber flens in het gat van het spatbord wordt aangebracht.
Het blik komt tussen de beide rubber flappen.
Naar mijn ervaring past het niet slecht, in onze charleston was het eerder zo dat het harmonikagedeelte sterk ingedrukt werd en ik heb vanuit de binnenzijde van het spatbord gecontroleerd of er voldoende uitblaasopening over bleef.
Dit was het geval. Nog één keer floepte een deel van de rubber flappen van de spatbordrand af, dit heb ik terug gedrukt en ik heb de indruk dat het zich na een tijdje prima vormt.
Als je lengte te kort komt lijkt het mij dat de spatborden en/of de warmtewisselaar niet goed t.o.v. elkaar staan, of je wilt het monteren met de ronde ring aan de wielzijde van het spatbord.
Mijn ervaring is dat het past. Ik moest de armpjes van de kachelkleppen iets opbuigen omdat ze vast liepen op het harmonika deel van het rubber.

Groet Jos.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » wo 16 sep, 2015 22:50

Als je een 2CV4 hebt, passen ze niet

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » wo 16 sep, 2015 23:21

Het is wat priegelwerk maar als ze van Burton zijn passen ze goed, die van mij zitten er al jaren probleemloos op (heb een 2CV6 trouwens)
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door hetwrak » do 17 sep, 2015 08:50

De rubberen robbies zijn voor vanaf de kachelpotten door het voorscherm naar buiten.
Vanaf de kachelpotten naar de koets zin bij mijn weten alleen maar "papieren" warmteslangen verkrijgbaar.

noodles
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door noodles » do 17 sep, 2015 09:04

Op mijn Dyane 6 heb ik deze rubberen warmte-afvoerslangen van Burton ook zitten.
Aan de bestuurderskant paste de slang perfect, aan de passagierskant leek de slang te kort. Maar na wat friemelen en de slang van binnenuit (dus vanuit het gat in de wielkast) over de warmtewisselaar te drukken ging het goed, je kunt dan net wat meer kracht zetten. Ik heb ze er wel tijdens een warme dag op gezet, dan rekt het rubber wat makkelijker uit. Inmiddels zitten ze er alweer een jaar zonder problemen op.
Dyane 6 Confort 1980

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » ma 21 sep, 2015 23:17

Probleem is dat niet alle spatborden de gaten voor de warmte AFVOER slangen op dezelfde plek hebben zitten.

Soms komt de kachelbediening knel te zitten.

Goed principe, maar de uitwerking is niet altijd OK....

Plaats reactie