Geen vermogen
Geen vermogen
Wanneer ik met mijn mehari van 1970 wil rijden heb ik volgend probleem : de motor is op bedrijfstemperatuur, ik begin te rijden maar ik krijg geen vol vermogen t.t.z. Ik krijg niet genoeg motorvermogen(toerental), wanneer ik echter de choke volledig uittrek krijg ik wel voldoende toerental en haal ik een mooie snelheid. Eens ik de choke terug induw verlies ik terug aan toeren. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Oorzaak gevonden. Veel vuil in de carburator, vuil kwam door vervuiling in de tank. Ik heb ook resoluut de ijzeren benzinetank vervangen door een nieuwe kunststoffen tank daar de benzine bruin geworden was van de corrosie in de ijzeren tank.Nu draait de motor zeer mooi en geen vermogensverlies meer.
Oorzaak gevonden. Veel vuil in de carburator, vuil kwam door vervuiling in de tank. Ik heb ook resoluut de ijzeren benzinetank vervangen door een nieuwe kunststoffen tank daar de benzine bruin geworden was van de corrosie in de ijzeren tank.Nu draait de motor zeer mooi en geen vermogensverlies meer.