2cv 18PK 425cc 1964 valt stil bij bij warme motor
2cv 18PK 425cc 1964 valt stil bij bij warme motor
goedendag, ik heb het volgende probleem:
Deze motor lekte olie, de olie kering van de motor is vervangen en sindsdien valt de 2cv stil als de motor goed warm is en je van bv 80 gaat afremmen, als je dan de koppeling in trapt om terug te schakelen valt deze stil. de 2cv heeft een centrifugaalkoppeling.
Op de start carburateur (choke) blijft de auto wel lopen.
de carburateur opnieuw afgesteld, mengschroef helemaal in en dan 2,25 slag terug, de stationair schroef helemaal terug dan gasklep dicht drukken en tegen het vertragingsmechanisme draaien en dan 2,5 slag verder.
de sproeiers die erin zitten zijn schoon, allemaal nog nagekeken.
als de choke iets is uitgetrokken dan blijft de motor lopen en kun je ermee rijden.
de slang van de carburateur eraf gehaald en gestart er komt benzine uit geen continu straal maar om de seconde een grote hoeveelheid.
Is er iemand die nog een tip heeft?
Deze motor lekte olie, de olie kering van de motor is vervangen en sindsdien valt de 2cv stil als de motor goed warm is en je van bv 80 gaat afremmen, als je dan de koppeling in trapt om terug te schakelen valt deze stil. de 2cv heeft een centrifugaalkoppeling.
Op de start carburateur (choke) blijft de auto wel lopen.
de carburateur opnieuw afgesteld, mengschroef helemaal in en dan 2,25 slag terug, de stationair schroef helemaal terug dan gasklep dicht drukken en tegen het vertragingsmechanisme draaien en dan 2,5 slag verder.
de sproeiers die erin zitten zijn schoon, allemaal nog nagekeken.
als de choke iets is uitgetrokken dan blijft de motor lopen en kun je ermee rijden.
de slang van de carburateur eraf gehaald en gestart er komt benzine uit geen continu straal maar om de seconde een grote hoeveelheid.
Is er iemand die nog een tip heeft?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
soms zit in zo'n heel oud spruitstuk een klein lekje, vaak een speldenprikje, met het oog nauwelijks waarneembaar. Dan gaan ze beroerd lopen. En ga je van alles lopen verdenken... Uitlaat ook in perfecte staat?
Maar bij de basis beginnen en kleppen stellen en daarna ontsteking daar ben ik het in principe wel mee eens. Alleen moet dit bij een 18 pk juist met motor op bedrijfstemperatuur gebeuren... let er ook op dat als je bij warme motor kleppen gaat stellen doe dan eerst de rechter kant, deze kant koelt het snelst af (en laat ondertussen aan de linkerkant het kleppendeksel en evt. het spatscherm er nog op)
Maar bij de basis beginnen en kleppen stellen en daarna ontsteking daar ben ik het in principe wel mee eens. Alleen moet dit bij een 18 pk juist met motor op bedrijfstemperatuur gebeuren... let er ook op dat als je bij warme motor kleppen gaat stellen doe dan eerst de rechter kant, deze kant koelt het snelst af (en laat ondertussen aan de linkerkant het kleppendeksel en evt. het spatscherm er nog op)
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle